Päästeamet soovitab ülekütmist vältida

Päästeamet soovitab ülekütmist vältida FOTO: Aigar Nagel

Kuna keskkonnaagentuur ennustab lähipäevadeks rohkem kui 20 kraadi külma, soovitab päästeamet hoiduda tulekahjude tekkimise vältimiseks ülekütmisest ja sulgeda siiber õigeaegselt.

Lääne päästekeskuse ohutusjärelevalve büroo juhataja Indrek Laanepõld soovitab pigem kütta korraga vähem, aga sagedamini. “Külmad ilmad sunnivad ahjusid, pliite ja kaminaid rohkem kütma. Kütmisel soovitame järgida põhimõtet - korraga vähem, aga sagedamini, ehk üks koldetäis ja näiteks ahju kütta hommikul ja õhtul," ütles Laanepõld.

Ahju, pliidi ja kamina läheduses ei tohi olla mööblit, vaipu, küttepuid, pappkarpe ja muid kergesti süttivaid esemeid. Hoolega peab jälgima, et siibrit ei suletaks liiga vara. "Kui lisasoojuse saamiseks on vaja kasutada elektrilisi radiaatoreid või soojapuhureid, tuleb seda teha mõistlikult, et elektrisüsteemi mitte üle koormata. Soojapuhureid ja radiaatoreid ei tohi riideesemetega kinni katta,“ lausus Laanepõld.

Ka korralikult soojustamata torude jäätumine on sage probleem külmade ilmade saabumisel. "Torustike külmumise vältimiseks tuleb torustikud katta lisaisolatsiooniga. Mingil juhul ei tohi jäätunud torusid sulatada lahtise tulega, näiteks leeklambiga. Jäätunud torude sulatamiseks soovitame kasutada soojakaableid või järelevalve all olevat soojapuhurit,“ sõnas Laanepõld.

Lisaks õigetele kütmisvõtetele tuleb kontrollida üle ka majas olevad suitsu- ja vingugaasiandurid. Elusid päästab ainult töökorras suitsuandur ja vingugaasiandur. Kui oma küttekolded ja andurid on ära kontrollitud, tuleks vajadusel aidata üksi elavaid sugulasi ja naabreid, et ka nende kodu oleks soe, kuid tuleohutu.

Külma ilmaga sagenevad ka sõidukite põlengud. Seetõttu soovitab päästeamet soojendada töötava mootoriga autot hoonest ohutus kaugusel. Kui autol on tehasepoolne eelsoojendussüsteem, siis kasutada seda. „Varuge auto soojendamiseks aega, ei ole mõistlik lülitada korraga maksimumi peale nii puhurid, istmesoojendus kui ka klaasisoojendus. Seda eriti vanemate sõidukite puhul, mille elektrisüsteem ei pruugi pikale käivitamisele ja seejärel täiskoormusele vastu pidada. Kindlasti ei tohi auto soojendamiseks kasutada lahtist tuld ning ka lisapuhuritega maksab olla ettevaatlik,“ manitses Laanepõld.


 


 

LOE VEEL


 


 


 


 

  

 

20 PÄEVA ENIMLOETUD