EESTI ELU

Parempoolsed automaksust: idee on halb ja teostus käpardlik

Parempoolsed automaksust: idee on halb ja teostus käpardlik FOTO: Pixabay

Parempoolsed ei toeta mootorsõidukimaksu kehtestamist selle praegusel kujul ega ka praegusel viisil, kinnitas erakonna juhatuse liige Indrek Luberg.

Automaksu läbimõtlematus kerkis jämedalt esile, kui selgus, et ka vanasõidukitele plaanitav maks muudaks oluliselt kallimaks menuka auto-teemapargi LaitseRallyParki töö – näiteks 103 aasta vanuse Ford T aastamaksuks nõuab riik 924 eurot. Teemapargi kogusse kuulub aga enam kui 100 uunikumi ja sportsõidukit, lisanduv kulu sunnib selle eestvedajaid tegevuse jätkamise otstarbekuse üle tõsiselt aru pidama.

Riigikogus on juba läbinud esimese lugemise mootorsõidukimaksu kehtestav seaduseelnõu. Valitsuse põhjendused automaksu kehtestamiseks on päris laiades piirides muutunud, küll on toodud põhjuseks vajadust täita riigikassat, küll ka soovi suunata inimesi rohkem ühissõidukeid kasutama.

Omniva jäi 2023. aastal kahjumisse

Omniva jäi 2023. aastal kahjumisse

Omniva kontserni müügitulu oli 2023. aastal kokku 131,7 miljonit eurot, mis on sellele eelnenud aastaga võrreldes 7 protsendi võrra suurem - kontserni puhaskasum enne tulumaksu oli positiivne, kuid aasta jooksul enam kui 6 miljoni euro ulatuses makstud dividendidega kaasnenud tulumaksukulu tõttu kujunes puhaskahjumiks 1,3 miljonit eurot.

Müügitulust 79,1 miljonit eurot ehk 60 protsenti moodustasid pakiteenuste tulud, 28,1 miljonit eurot ehk 21 protsenti postiteenuste tulud, sealhulgas 12,6 miljonit eurot ehk alla 10 protsendi universaalse postiteenuse tulud, ja 21,2 miljonit eurot ehk 16 protsenti rahvusvahelise transiidi tulud. Eesti klientide osakaal müügituludest oli 41 protsenti. Sellele järgnesid 16 protsenti Leedu, 11 protsenti Läti ning 22 protsenti ülejäänud riikide kliendid.

Liiklusregistrist sõidukite kustutamine muutub lihtsamaks

Liiklusregistrist sõidukite kustutamine muutub lihtsamaks

Kliimaminister Kristen Michal saatis kooskõlastusringile eelnõu, mille eesmärk on korrastada liiklusregistrit ning muuta selgemaks sõidukite kogumise ja töötlemisega seotud nõudeid.

„Täna on liiklusregistris pea 300 000 peatatud kandega sõidukit, millest paljude puhul pole teada, kas need sõidukid enam eksisteerivad.


 


 

LOE VEEL


 


 


 


 

  

 

20 PÄEVA ENIMLOETUD