Maanteeamet kinnitusel on teepinna temperatuurid tõusnud äärmiselt kõrgele ja see on hakanud lõhkuma asfalti.
Maanteeameti hooldeosakonna juhataja Rain Hallimäe sõnul mõõdeti näiteks esmaspäeval maksimaalseks teetemperatuuriks 56 kraadi. "Selliste, aga juba ka madalamate teetemperatuuride puhul muutub teekatetes sideainena kasutatav bituumen pehmeks ja võib sõidukite rataste mõjul eralduda teepinnale. Selliseid niinimetatud higistavaid teelõike esineb enamasti vanemate pinnatud teekatete puhul või lõikudel, kus raske transpordi osakaal suur ning kiirendus- ja aeglustusradadel," rääkis Hallimäe BNS-ile.
Tema sõnul puistavad teetöölised higistavate teelõikude katendite kahjustumise vältimiseks kriitilised kohad üle liivaga. "Kui puistamine ei toimu piisavalt kiiresti, võivad autorattad teekattest tükke välja katkuda. Üksikutes kohtades on ka seda juhtunud. Lisaks bituumeni eraldumisele hoogustub kõrgetel temperatuuridel roobaste teke," selgitas Hallimäe.
Lisaks teedel tehtavale ülevaatusele ootab ka maanteeinfokeskus teateid sellistest lõikudest, et teehooldefirmad saaksid kiiresti reageerida ja kiire puistamisega suurema kahju ära hoida.