Mullu jõustunud liikluskindlustuse seaduse üleminekusäte vabastas liikluses mittekasutatavad sõidukid 12 kuuks lepingu sõlmimise kohustusest, 1. oktoobril 2015 see üleminekuaeg lõppeb; Eesti Liikluskindlustuse Fondi hinnangul puudutab üleminekuaja lõpp umbes 50 000 sõidukit.
Igal liiklusregistris registreeritud mootorsõidukil või haagisel peab olema liikluskindlustuse leping. Kui lepingu sõlmimise kohustus on täitmata, rakendub sundkindlustus, teatas fond.
Eesti Liikluskindlustuse Fondi (LKF) juhatuse liikme Lauri Potsepa sõnul puudutab üleminekuaja lõpp umbes 50 000 sõiduki omanikku või vastutavat kasutajat. "Seaduse jõustudes oli liikluskindlustuse poliisita üle 100 000 sõiduki. Eeldati, et need on sõidukid, mida ei kasutata. Üleminekuaeg anti selleks, et seisva sõiduki omanikud saaks sõiduki liiklusregistrist kustutada," selgitas Potsepp.
Sundkindlustuse ohus on sõidukid, mille liiklusregistri järgne omanik on müünud ega oma enam teavet sõidukist. Sundkindlustus on registripõhine.
Sundkindlustust on fondi sõnul mõistlik vältida, sest sundkindlustuse kindlustusmakse on tavalisest liikluskindlustusest oluliselt suurem ning sundkindlustusega sõidukiga kahju põhjustamisel tuleb kahju põhjustajal maksta 640 eurone omavastutus.
LKF on liikluskindlustuse seaduse alusel kindlustusandjate poolt asutatud ühing, mille peamine ülesanne on täita liikluskindlustuse garantiifondi rolli ja ning hallata liikluskindlustuse registrit.
{fcomment}
Sõiduk kantakse registrisse peale tehnoülevaatuse läbimist ja kindlustuslepingu sõlmimist.