Starman hakkas alates esmaspäevast elektrit müüma, keskendudes esialgu vaid eratarbijatele.
Starman hakkab pakkuma kaht eri hinnastamispõhimõttega paketti: kuueks või 12 kuuks fikseeritud hinnaga paketti ja börsihinnast sõltuvat paketti.
"Oleme suunatud eratarbijatele eelkõige, kuna täna me seda sihtrühma tunneme," sõnas Starmani juhatuse liige Toomas Tiivel esmaspäevasel pressikonverentsil ajakirjanikele. Lisaks tegutseb ettevõte selles suunas, et saaks teenust korteriühistutele pakkuda.
"'Keskpikas plaanis võiksime me jõuda Eesti Energia järel teiseks elektrimüüjaks," ütles Tiivel. Ta lisas, et kuigi ühelt poolt võib see plaan tunduda ambitsioonikas, siis teisest küljest kõiguvad alternatiivsete müüjate turuosad 1-2 protsendi juures ning Eesti Energia järel teiseks saamine ei olegi nii keeruline. Selleks võiks tema hinnangul minna kuskil 1-3 aastat.
Kui suurt turuosa ettevõte enda kätte saada sooviks, ei tahtnud Tiivel veel avalikustada. "Äriplaanis on meil see number muidugi sees, aga ma jätaks selle veel oma teada," ütles ta vastuseks BNS-i küsimusele. Kui suurematel alternatiivsetel elektrimüüjatel on 10 000-12 000 klienti, siis Starman peaks Tiiveli sõnul nendest rohkem kliente saama.
Tiiveli sõnul loodab Starman endale kliente saada mitmest eri suunast. Esimene suund on üldteenuse kasutajad, kuna üldteenuse marginaalid lähevad järjest kõrgemaks. Teine suund on Eesti Energia lepingulised kliendid. See on Tiiveli sõnul ka keerulisem sihtrühm, kuna nad ei ole siiamaani teadlikku valikut teenusepakkujat vahetada teinud. Kolmandasse suunda kuuluvad väikeste alternatiivsete teenusepakkujate kliendid, kellel on müüja vahetamise kogemus juba olemas.
Starmani eeliseks Eesti Eenrgia ees on Tiiveli sõnul odavamad hinnad ning võrreldes alternatiivsete pakkujatega laiem müügivõrgustik. Oluline argument on tema sõnul ka see, et kui täna tuleb telekomi teenuste eest üks arve, elektri teenuse eest teine ja võrguteenuse eest võib-olla veel kolmas, siis Starmani puhul tulevad kaks esimest teenust ühel arvel. "Liigume sinnapoole, et ka võrguteenuse näitaja meie arvele saada," lisas ta.
Rääkides elektriturule sisenemise põhjusest, ütles Tiivel, et kuna telekommunikatsiooniturg on praegu üsna küllastunud, siis otsis seetõttu uusi ärisid, kus tugevusi realiseerida. Tiiveli sõnul otsustas Starman elektrimüügi turule siseneda, kuna see äri on sarnane ettevõte põhiäriga ning kõik vajaminevad müügikanalid on samuti välja arendatud.
"Starman loodab Eesti energiaturu loidust veidi ergutada," märkis Tiivel.
Kaabeltelevisiooni- ja sidettevõtte Starman kasum oli möödunud aastal 27 miljoni eurose käibe juures 5,2 miljonit eurot.
Starmani asutaja Indrek Kuivalliku firma Energy Ventures puhaskasum oli eelmisel aastal 12,2 miljonit eurot, mis tuli tuulegeneraatorite müügist.