Väikeettevõtja võlu: tööjõu- ja ajapuudus

Kaubalaadimine lattu, et see sealt edasi kliendile toimetada. Mobecori mööblipoest saab kaupa tellida igasse Eestimaa nurka.  FOTO: Aigar Nagel

MÖÖBEL❯ Aasta lõpus oma neljandat tegutsemisaastat tähistav Mobecor on pakkunud võrukatele laias valikus mööblit – tugitoolidest, diivanitest köögimööbli ja lastetoani välja. Nüüdseks ka Tartusse, Viljandisse, Jõgevale ning Narva laienenud ning ka üle Eesti e-poest kättesaadav ettevõte on eesmärgiks võtnud avada pood ka Tallinnas. „Eks see ole veel tulevik ja hirm on suur, just rendipindade kalliduse osas, sest mööblile on ju rohkelt ruumi vaja. Nii et selle plaani jaoks on vaja veel natuke julgust koguda,” muheleb OÜ Mobecor juhataja Roland Kahar.

Laias valikus mööblit on otse laos olemas ja poes käega katsutav.  FOTO: Aigar Nagel

„Ainuüksi väikeste poodidega majandades on raske ellu jääda,” lisab ta. Ettevõtja elu ongi keeruline ja ootamatusi täis. „Vabu päevi pole selle nelja aasta jooksul olnud, kogu aeg peab jooksma nagu orav rattal. See ongi selle asja kõige suurem miinus,” selgitab Roland, kui küsida ettevõtluse plusside ja miinuste kohta. Viimaseks kurvaks juhtumiks saab lugeda umbes 3000eurost kahju, kui suurte vihmade ajal Jõgeva laos hakkas väidetavalt linna kanalisatsioon vastupidi tööle ning uputas üle suure osa laos olevast mööblist. „Loodame, et saame selle kindlustuse abil lahendatud,” jääb Roland siiski rahulikuks. „Eks neid asju ikka juhtub ja peab kõigega arvestama,” lisab ta. Õnneks ei ole mööblimüügis eriti vargusi, sest suurt asja on raske poest märkamatult välja viia ja laos peab olema tõeline nupumees, et näiteks terve kapi kõik osad pakkide seest üles leida. „Kunagi üritati ühte kummutit varastada, aga võeti erinevad pakendid, nii et kummutit nad sellest kokku ei saanud,” toob Kahar näite.

Veel saab kurta tööjõu puudumise üle. „Näiteks asjalikku kokkupanijat oleks juurde vaja, praegu ei suuda me nii palju klientidele vastu tulla kui nad sooviksid. Ses mõttes, et lihtsalt ei jõua nii palju mööblit kokku panna kui nõutakse. Eks me ikka teeme nii palju kui meie võimuses on,” räägib Kahar.

Võrreldes klienti nüüd ja varem saab tõdeda, et kliendid on hakanud rohkem kvaliteeti hindama. Kui varem oli suuremaks määrajaks hind, siis nüüd piilutakse ja mõeldakse ka kvaliteedi peale. Muidugi leidub ka neid, kelle jaoks hind on määravaks ostukujundajaks. Nüüd aga julgetakse sortimenti võtta näiteks kallimat tammepuidust mööblit, mida mõned aastad tagasi nõudluse puudumise tõttu üldse pakkuda ei saanud.

Palju külastatakse ka epoodi. Näiteks käiakse enne kohapeal nii-öelda katsumas ja siis tehakse tellimus e-poest, kus saab kauba otse ukseni transportida lasta. On ka vastupidiseid variante, kus näiteks valitakse kõigepealt sobiv toode e-poest välja ja siis tullakse ja vaadatakse kohapeal ka üle. „Püüame hoida laos võimalikult suurt sortimenti ja tellime neilt, kes otse lattu toodavad. See annab meile eelise, et kaup jõuab kiiremini kliendini,” räägib Roland.

Poes ringi vaadates on näha, et hästi palju on erinevaid madratseid ja köögilahendusi. „Julgen väita, et meil on suurim köögimööblivalik Võrus ja ka madratseid on väga laias valikus,” sõnab Roland. Müüjate aastatepikkune kogemus mööblialal annab poele veel eelise, et klient võib tulla ükskõik mis ideega ja koos leitakse lahendus. „Köögimööbli osas tahan veel kiita meie tublit juhatajat Anneli Tamme, kes oskab kliendile igati vastu tulla ja annab asjalikku nõu,” lisab Roland.