EESTI ELU

Eestis on COVID-19 vastu vaktsineerimisi tehtud 447 072 inimesele

Eestis on kolmapäevaks COVID-19 vastu vaktsineerimisi tehtud 447 072 inimesele ning vaktsineerimiskuur on lõpetatud 231 013 inimesel.

Ööpäeva jooksul manustati 7027 doosi, kokku on manustatud 653 304 vaktsiinidoosi.

COVID-19 vastu vaktsineerimine on avatud inimestele, kes on vähemalt 16 aastased. Aja saab broneerida digiregistratuuris www.digilugu.ee ja kesksel telefonil 1247 kell 8-20. Vabu aegu lisatakse vastavalt saabuvatele vaktsiinitarnetele.

Tehniliste küsimuste või digiregistratuuris aja broneerimise osas võib võtta ühendust TEHIK-u kasutajatoega telefonil 794 3943 või e-posti aadressil See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud. iga päev kell 7-22.

Merko sõlmis 15,8-miljonise lepingu Eesti kagupiiri taristu rajamiseks

Teisipäeval sõlmisid AS Merko Ehitus kontserni kuuluv AS Merko Ehitus Eesti ja GRK Infra AS ning politsei- ja piirivalveamet (PPA) 15,8 miljoni eurose projekteerimis- ja ehituslepingu Eesti kagupiiri maismaaosa taristu lõikude 4–6 rajamiseks.

Kagupiiri teise etapi ehitustööde hankes osales kuus tingimustele vastanud pakkujat, kelle pakkumused olid üsna ligilähedased. Hinnakriteeriumi alusel võitis hanke AS-i Merko Ehitus Eesti ja AS-i GRK Infra ühispakkumine, teatas PPA.

"Piiriehituse teine ehitusetapp hõlmab ligi 35 kilomeetri pikkust piirilõiku Tserebi külast Vanigõ järvest kuni peaaegu Koidula piiripunktini välja. Praeguse prognoosi kohaselt kulub teise piirilõigu ehituseks umbes kolm aastat," ütles PPA piirivalveosakonna juht Egert Belitšev pressiteates.

Kagupiiri teise etapi ehitustööde hind on samas suurusjärgus nagu esimese ehitusetapi puhulgi, kuigi väljaehitatav piirilõik on PPA teatel ligi poole pikem. "Seda peaasjalikult põhjusel, et teises väljaehitatavas piirilõigus on maastik oluliselt lihtsam võimaldades kokku hoida muidu soisele alale rajatavate pontoonteede arvelt," märkis Belitšev.

Ta lisas, et kogu senine ehitustegevus ka esimesel 23,5-kilomeetrisel piirilõigul käib plaanipäraselt. "Ehitustööd käivad sel lõigul praeguseks juba 20 kilomeetri pikkuse piiririba ulatuses. Rajatud on pea kõik vajaminevad juurdepääsuteed, umbes 1,5 kilomeetri ulatuses pontoonteid üle soiste alade ning umbes 7,5 kilomeetrit viivitusaeda," tõi Belitšev välja.

"Ajal, mil piirikuritegevuseks kasutatakse uusi viise, peab ka piirivalves üha enam kasutama kaasaegset tehnoloogiat nii, et meie töö oleks sihistatud ja mõjus. Sadu kilomeetreid pikk välispiir, mis saab kaetud kaasaegsete seire- ja valvesüsteemidega, annab piirivalvuritele võimaluse masinliku töö asemel oma professionaalsust kasutada seal, kus ta on kõige väärtuslikum," ütles Belitšev.

Lepingu raames rajatakse taristu 34,7-kilomeetrisel piirilõigul Võrumaal, teatas Merko Ehitus börsile. Ehitatav piirilõik algab Tserebi külas Vanigõjärve lõunakaldal ja lõpeb Võmmorski külas. Lepingule lisandub käibemaks.

Tööde teostamisel on juhtiv partner AS Merko Ehitus Eesti. Ehitustööde tähtaeg on 2025. aasta aprillis.

AS Merko Ehitus Eesti on Eesti ehitusettevõte, mis teostab üld-, insener-, elektri- ja elamuehituse töid ning arendab elukondlikku kinnisvara.

Eesti juhte häirivad aeglased sõitjad rohkem kui kiirustajad

Kui uurida Eesti sõidukijuhtide käest, kas neid häirib rohkem teiste juhtide kihutamine või see, kui keegi sõidab liiga aeglaselt, siis pigem tekitavad tuska liialt aeglselt liikujad, selgus If Kindlustuse korraldatud uuringust.

Kõige enam häirib Eesti juhte see, kui keegi vahetab äkki rada ja tuleb tema sõidurajale. See ajab kurjaks lausa 66 protsenti juhtidest. Pooled vastajatest on pahased teiste juhtide peale, kes nende ees ootamatult pidurdavad või sõidavad liiga aeglaselt. Seega häirib vähemalt pooli juhte tugevalt kõik, mis segab neid sõitmast soovitud trajektooril ja kiirusega. 

Teiste juhtide kiirustamine aga nii paljusid ei häiri. Ainult 28 protsenti juhtidest tunneb ennast häirituna, kui keegi sõidab lubatust kiiremini, ja 26 protsenti juhtidest tunneb pahameelt, kui keegi kiirendab tänaval liiga äkiliselt. 

If Kindlustuse ekspertgrupi juhi Marion Meiuse sõnul võiksime suvele vastu minnes sellist suhtumist muuta. „Kui juhid sallivad kiirustamist, kuid mitte seda, kui nende arvates sõidetakse liiga aeglaselt, tähendab see mõistagi rohkem õnnetusi,“ selgitas Meius. „Õnneks selgus ka see, et rohkem kui pooltele juhtidele ei meeldi, kui teised juhid kasutavad sõidu ajal mobiiltelefone. Nii vastas 56% juhtidest. See on tõesti selline kõrvaline tegevus, mis võib ohtu seada nii juhi enda kui ka teised liikluses osalejad.“

„Juhte häirivad ummikud, see on küllap selge kõigile. Ummikud on kõigile pingeallikad, aga peame mõistma, et emotsioon roolis pole kunagi kasulik. Uuringust selgus, et 45 protsenti juhtidest on kurjad, kui nad soovivad ummikus rada vahetada ja näitavad suunatuld, kuid neid ei taheta vahele lubada. Samas selgus ka, et 46 protsenti juhtidest on ise kurjad, kui keegi soovib ummikus nende sõidurajale tulla, kasvõi suunatuld kasutades. See näitab otseselt, et ligi pooled juhid tajuvad kaasliiklejate poolt rajavahetuse takistamist,“ ütles Meius.

Enamikku juhte häirivad teiste sõiduvõtted, enda vigu nähakse märksa harvemini. 10 protsenti juhtidest kinnitas, et nad ei tahagi lubada teist juhti oma sõidurajale, kuigi too kasutab suunatuld. Üheksa protsenti juhtidest arvas, et küllap häirivad nende sõiduvõtted teisi juhte, kui nad rada vahetavad. 

„Tundub, et enesekriitikat on juhtide seas napilt. Ilmselt vajame liikluspilti rohkem mõistmist ja loogilist mõtlemist,“ arutles Meius. „Olgem üksteise suhtes sallivamad ja teeme endast oleneva, et liiklus toimuks sujuvalt. Pingete tekkimine ja nende tekitamine liikluses muudavad üldise liikluspildi närviliseks ja ei too kasu mitte kellelegi. Pigem suurendab see avariidesse sattumise ohtu. Kindlustus saab küll katta autode remondi kulud, aga õnnetustes võivad kannatada saada ka inimesed.“

If Kindlustuse poolt möödunud suvel läbi viidud uuringust selgus, et Eestis kasutab 22 protsenti autojuhtidest salvestavat videokaamerat. 34 protsenti juhtidest teatas siis, et nad plaanivad selle kasutusele võtta.

„Õnneks juhtub juba üsna tihti, et liiklusraevu tõttu tekkinud ohtlikest olukordadest saadetakse politseile auto pardakaamera videoid, mis on reaalselt aidanud politseil neid inimesi korrale kutsuda. Teisi juhte seganud, pidurdama- või liikumissuunda muutma sundinud liikleja võetakse vastutusele. Isegi kui kiiruse ületamise eest ei saa video põhjal vastutusele võtta, siis ebakorrektse sõidu ja kaasliiklejate tahtlikku ohtu seadmise eest küll. Pardakaamera on kindlasti vahend, mis toob liikluses toime pandud teod avalikuks ja selle asjaolu teadvustamine distsiplineerib,“ selgitas Meius.

If Kindlustuse poolt Eestis, Lätis ja Leedus läbi viidud uuringus osales pisut rohkem kui 1000 inimest igast riigist.


 


 

LOE VEEL


 


 


 


 

  

 

20 PÄEVA ENIMLOETUD