1. aprillist rakendus kümnesendine teenustasu Tallinna ja Tartu bussijaamas, aga plaan on aasta lõpuks kehtestada tasu ka ülejäänud üheksas AS-ile T grupp kuuluvas bussijaamas: Haapsalus, Jõhvis, Narvas, Viljandis, Võrus, Viljandis, Sillamäel, Valgas ja Pärnus.
«Kui me paar aastat tagasi võisime öelda, et kassast tuli keskelt läbi 80 protsenti piletitest ja ülejäänud internetist, siis tänaseks on need osakaalud pigem sellised, et pooled piletid tulevad kassast, 40 protsenti veebist ja ülejäänud kümme protsenti piletiautomaatidest,» rääkis bussijaamu haldava T grupi esindaja Kristiina Keelmann Postimehele.
Teenustasu hakati ühelt poolt küsima sellepärast, et kassatehingud on elektroonilistest tehingutest kulukamad, kuna nendega kaasneb tööjõukulu ja rahakäitlemistasu. Teisalt eelistab aina enam inimesi osta pileti mugavalt internetist, mistõttu on kassade koormus vähenenud ning et neid pidevalt lahti hoida, selleks on kuludele vaja lisakatteallikat.
«Kuigi kassade koormus on langenud, ei ole meil soovi teha järeleandmisi teeninduse kvaliteedis ja selles, et see kassa oleks ikkagi avatud kogu vajaliku aja,» lisas Keelmann otsuse põhjendustes.
Muuhulgas märkis ta, et selline müügikanalipõhine teenustasu on tavapärane ka teistes valdkondades, nagu pangandus või reisiteenused. «Kui laias plaanis vaadata, siis maailm liigub üleüldiselt selles suunas, et palju tehinguid tehakse veebis,» lausus Keelmann.
Tema sõnul on kümnesendise teenustasu kehtestamine tühine võrreldes sellega, et inimesed niikuinii sooritavad oma oste rohkem veebis. «Võimalik, et see pöörab meie vastu, aga me tõesti näeme, et veeb on tõusvas joones müügimahtude osas suurenemas,» ütles T grupi esindaja.