If Kindlustuse statistikast nähtub, et ligi kolmandik eelmisel aastal liiklusõnnetuse põhjustanud mopeedijuhtidest ei omanud kehtivat liikluskindlustust. Eesti Liikluskindlustuse Fondi andmetel sattusid mopeedijuhid möödunud aastal liiklusõnnetusse kokku 87 korral, 42 juhul vajasid õnnetuses osalenud ka haiglaravi.
Mopeedidele sai liikluskindlustus kohustuslikuks viis aastat tagasi, kuid suur hulk mopeedidest ei oma veel siiski liikluskindlustust. Maanteeameti andmetel oli möödunud aasta seisuga ARK-is arvel 16 000 mopeedi, neist üksnes pooled omasid eelmisel suvel kehtivat liikluskindlustust.
If Kindlustuse liikluskindlustuse tootejuhi Reet Veilbergi sõnul on paljud mopeedijuhid sageli alaealised ning seetõttu soovitab ta vanematel kontrollida, et liikluskindlustus kehtiks ning sõitma minnes pandaks pähe ka kiiver. „Mopeedid satuvad autodega võrreldes liiklusõnnetustesse küll harvem, kuid kuna kaherattaliste juhid on üsna kaitsetud ning ka spetsiaalset kaitseriietust üldjuhul ei kasutata, siis saavad õnnetuses tihti viga ka mopeedijuhid ise. Panen lastevanemate südamele kolm asja: esiteks tuleks noorukeste rollerijuhtidega rääkida liikluseeskirjadest, teiseks tuleks alati kasutada kiivrit ning kolmandaks peab igal liikluses osaleval rolleril olema kehtiv liikluskindlustus,“ lisas Veilberg.
Liikluskindlustuse Fondi juhatuse liikme Lauri Potsepa sõnul ei tohiks liikluskindlustust võtta tüütu kohustusena, see kaitseb sõiduki juhte suurte nõuete eest. „Näiteks juhtus eelmise aasta kevadel õnnetus, kus liikluskindlustuseta mopeedi kaasreisija sai viga. Kahju oli kokku üle 10 000 euro ning pool aastat varem lõppenud kindlustuslepingu kindlustusandja hüvitas küll tekitatud kahju, kuid noor mopeedijuht pidi selle hiljem vanemate abiga kindlustusandjale tagasi maksma,“ tõi Potsepp näite.
Kõige sagedamini satuvad mopeedijuhid liiklusõnnetusse peateele ette sõites ning tagant otsa sõites. Õnnetusi juhtub ka parklates, kus rollerid on kukkunud vastu kõrval seisvat sõidukit.