LIIKLUS • Võru politseijaoskonna vanemliikluspolitseiniku Tarmo Tammesoo sõnul saab liiklusõnnetuste arvu ja liikluse sujuvust vaadates väita, et pärast fooride paigaldamist on ristmiku ületamine muutunud nii jalakäijatele kui ka sõidukijuhtidele ohutumaks ning mugavamaks.
Valgusfoor tipptunnil asendamatu abimees Tammesoo räägib, et viimased paar aastat on Võrus Jüri ja Vabaduse ristmikul asunud valgusfoor, mis reguleerib jalakäijate ja sõidukite liiklemist päevasel ajal, öösel on ristmik reguleeritud liiklusmärkidega.
„Muidugi on ajavahemikke, kui liiklus ei ole nii tihe ning foori taga peab ootama, kuigi mujalt sõidukeid ei tule, kuid tipptundide ajal on foorid asendamatud,” selgitab Tammesoo. „Politsei on aeg-ajalt kontrollinud foorituledest kinnipidamist ning on tuvastanud hulga rikkumisi. Karistatud on nii sõidukijuhte kui ka jalakäijaid,” räägib ta.
Liiklusseaduse paragrahvis 169 on kirjas juhi tegutsemine liiklusõnnetuse korral – iga liiklusõnnetusega ei pea politseid kohale kutsuma. Seega ei saa Tammesoo sõnul nimetada täpset liiklusõnnetuste arvu enne ja pärast fooride paigaldust Jüri ja Vabaduse tänava ristmikul. Küll aga on Tammesoo sõnul pärast fooride paigaldamist sel ristmikul liiklusõnnetuste arv vähenenud.
„Enne foore oli mitu tõsisemat avariid, kus oli ka kannatanuid. Nüüd ei ole toimunud selliseid liiklusõnnetusi, kus oleks kellelegi tervisekahjustusi tekitatud. Kõik liiklusõnnetused sellel ristmikul on lõppenud plekimõlkimisega,” täpsustab Tammesoo. „Häirekeskusesse tuleb liiklusõnnetusest teatada, kui osapooled ei saa süüdlase osas kokkuleppele või on tekitatud kellelegi tervisekahjustus. Kui ollakse süü osas kokkuleppele jõutud ning tervisekahjustusi tekitatud ei ole, siis pöördutakse kokkuleppe saavutamise korral otse kindlustusfi rmasse,” selgitab Tammesoo.