EESTI ELU

Riigikogu istung kestab järjest juba kaheksateistkümnendat tundi

Riigikogu istung kestab järjest juba kaheksateistkümnendat tundi  FOTO: Aigar Nagel

Parlamendis täiemahulist obstruktsiooni alustanud opositsioon jätkab sellega juba neljandat päeva ning viimane riigikogu täiskogu istung kestab praegu järjest juba kaheksateistkümnedat tundi. 

Riigikogu alustas kolmapäeval tööpäeva kell 12, kui algas kaks tundi väldanud infotund. Kell 14 algas riigikogu täiskogu istung, kus oleks pidanud tulema esimesele lugemisele peretoetusi vähendav eelnõu, kuid seda ei ole saanud parlament opositsiooni obstruktsiooni tõttu seni veel arutama hakata. 

Parlament pole alates esmaspäevast jõudnud lõpule isegi istungi rakendamisega, kuna opositsioon on kasutanud õigust esitada istungi alguses arupärimisi ja küsimusi valitsuse liikmetele, mida on vürtsitatud sadade protseduuriliste küsimustega. Seetõttu pole parlament suutnud kinnitada ka selle nädala päevakorda, ühtlasi pole valitsuse esindaja saanud võimalust anda üle seaduseelnõusid, sealhulgas peretoetuste vähendamist puudutavat eelnõu.  

Kolmapäeval alanud täiskogu istung, mis on väldanud järjepanu läbi terve öö, lõpeb neljapäeva hommikul kell 10, kui algab uus, neljapäevane täiskogu istung. 

Eesti Konservatiivse Rahvaerakonna (EKRE), Isamaa ja Keskerakonna fraktsioon alustasid esmaspäeval riigikogus täiemahulist obstruktsiooni, et takistada valitsusel langetada peretoetusi ja tõsta makse.

EKRE esimehe Martin Helme sõnul plaanib praegune valitsus läbi suruda poliitikat, mis Eesti elu edendamise asemel viib riigi hävingukursile. "Rahva sündimuse tõstmiseks on hädavajalik, et riik suuri peresid igakülgselt toetaks, mitte toetust ei vähendaks. Selleks, et riigieelarvesse raha juurde saada, tuleb majandust hoogustada, milleks on parim viis maksude langetamine, mitte tõstmine. Praegune valitsus ehitab hääbuva rahvastiku ja kiratseva majandusega Eestit. Meie ei lase sellel juhtuda," ütles Helme.

Helme sõnul kavatseb EKRE fraktsioon koostöös Keskerakonna ja Isamaaga kasutada kõiki riigikogu kodukorras ette nähtud võimalusi, et valitsuse poliitikat pidurdada.

"On oluline meeles pidada, et valitsusel puudub rahva mandaat oma plaanide elluviimiseks – valimiskampaanias vaikiti nii peretoetuste kallale minekust kui ka maksutõusudest. Meie eesmärk on rahvale valetanud ja pettusega võimule saanud valitsus esimesel võimalusel kukutada," märkis Helme. 

1. juunist ei kehti Venemaa sõiduki roheline kaart Eestis

1. juunist ei kehti Venemaa sõiduki roheline kaart Eestis

Alates 1. juunist ei kehti Venemaa ja Valgevene sõiduki roheline kaart Eestis ega teistes Euroopa Majanduspiirkonna riikides.

Kui Venemaa või Valgevene registrimärgiga sõidukiga liigeldakse Eestis, siis peab tegema piirikindlustuse või tuleb sõiduk registreerida Eesti liiklusregistrisse ja teha tavaline liikluskindlustus. 

Eesti Liikluskindlustuse Fondi (LKF) juhatuse liikme Lauri Potsepa sõnul on Euroopa Majanduspiirkonna lepinguriigid teatanud rohelise kaardi süsteemi lepingu lõpetamisest Venemaa ja Valgevenega. „Seetõttu alates juunist ei kehti enam nende riikide sõidukite roheline kaart Eestis isegi siis, kui rohelise kaardi kindlustusperioodi lõpp on peale 1. juunit,“ ütles Potsepp. 

„Eestis sõitmiseks on võimalik teha Venemaa ja Valgevene autole ükskõik millise Euroopa Majanduspiirkonna riigi piirikindlustus, selle ei pea ilmtingimata tegema Eesti piiril. Kui aga Venemaa sõidukiga liigeldakse alaliselt Eestis, siis tuleb autole võtta Eesti numbrimärk ja sõlmida liikluskindlustuse leping,“ selgitas Potsepp. 

Narva piiripunkti juht Marek Liiva selgitas, et piirivalvurid kontrollivad sõidukitel kehtiva kindlustuse olemasolu nii Eestisse sisenemisel kui siit väljumisel. „Kui Eestisse tuleval sõidukil ei ole Eestis kehtivat kindlustust, siis ei luba me sõidukiga riiki siseneda. Sõidukijuht saab sellisel juhul piiril vormistada piirikindlustuse,“ rääkis Liiva. 

Alates 1. juunist ei kehti ka Eesti sõiduki roheline kaart Venemaal ja Valgevenes. 

Roheline kaart on rahvusvaheline liikluskindlustuse poliis, mille saab Eesti registris olevale sõidukile tellida kindlustusseltsilt koos Eesti liikluskindlustuspoliisiga. 

LKF on liikluskindlustuse registri pidaja, liikluskindlustuse garantiifond, Eesti rohelise kaardi büroo ja liikluskindlustuse lepinguta sõidukite sundkindlustaja. LKF hüvitab registreerimata, sundkindlustusega ja tuvastamata jäänud sõidukiga tekitatud kahju. Samuti korraldab LKF liikluskindlustuse vaidluste lahendamist liikluskindlustuse lepitusorgani kaudu. 

Maksuküüru kaotamine ei õigusta inimeste arvates maksutõuse

Maksuküüru kaotamine ei õigusta inimeste arvates maksutõuse

Ühiskonnauuringute Instituudi tellitud küsitlusest selgub, et 66 protsenti vastajate arvates ei õigusta maksuküüru kaotamine maksutõuse ning 64 protsendi arvates ei õigusta maksuküüru kaotamine peretoetuste vähendamist. 

Hiljuti sõlmitud koalitsioonileppe ühed enim kõneainet pakkunud punktid on olnud maksumuudatused ning peretoetuste vähendamine. Reformierakonna, Eesti 200 ja Sotsiaaldemokraatliku Erakonna (SDE) kolmikliit teatas ühelt poolt maksuküüru kaotamisest, kuid samal ajal lepiti kokku ka tulu- ja käibemaksu tõusus ning automaksu kehtestamises. Lisaks lubati vähendada lasterikka pere toetust ning kaotada lastega peredele kehtivad maksusoodustused.


 


 


 


 


 


 

  

 

20 PÄEVA ENIMLOETUD