EESTI ELU

Uus programmeerimiskool kood/Võru alustab õppetööd septembris

Uus programmeerimiskool kood/Võru alustab õppetööd septembris

Septembris avab uksed programmeerimiskool kood/Võru, mis pakub uudset IT-haridust ka Lõuna-Eestis. FOTO: AIgar Nagel

Seni Jõhvis tegutsenud koodikool laieneb Võrru, et tuua kvaliteetne tehnoloogiaõpe lähemale lõunaeestlastele. Kooli asus juhtima võrukas Anneli Piigli ja õppesse kandideerimine on juba avatud. 

Kood/Võru juhi Anneli Piigli sõnul on kood/Võru eesmärk suurendada piirkonna digioskusi ning arendada tugevat IT-kogukonda.



60 protsenti autojuhtidest kasutab sõidu ajal mobiiltelefoni

60 protsenti autojuhtidest kasutab sõidu ajal mobiiltelefoni

Transpordiameti teatel näitavad uuringud, et 60 protsenti autojuhtidest kasutab sõidu ajal mobiiltelefoni ning neist 16 protsenti teeb seda sageli.

Telefoni kasutatakse 94 protsendil juhtudest kõnedele vastamiseks, 74 protsendil juhtudest pereliikmetele helistamiseks ja 61 protsendil juhtudest töökõnede tegemiseks. Samas kinnitavad uuringud, et ka käed-vabad süsteemi kasutamine ei ole liiklusohutuse seisukohalt riskivaba – see hajutab juhi tähelepanu ja vähendab võimet kiiresti reageerida ootamatustele.

Viimase 12 kuu jooksul sattus kõrvaliste tegevuste tõttu liiklusohtlikku olukorda 22 protsenti autojuhtidest. Peamisteks tähelepanu hajutavateks tegevusteks olid vestlus kaassõitjatega, navigatsiooniseadmete kasutamine, telefoni kasutamine ja lastega tegelemine.

Transpordiamet algatas kõrvaliste tegevuste teavituskampaania, mille keskmes on autojuhtide tähelepanu hajumise probleem liikluses. Kampaania "Kannatame ära! Roolis vaatame teed, mitte telefoni" kutsub juhte üles täielikult keskenduma liiklusele ning vältima telefoniga rääkimist, mis vähendab juhi reageerimisvõimet ja ohustab kõiki liiklejaid.

Eesmärk on juhtida tähelepanu asjaolule, et igasugune kõrvaline tegevus roolis – olgu selleks telefoniga rääkimine, GPS-i seadistamine või söömine –  suurendab liiklusõnnetuste riski.

Eelmisel aastal juhtus vähemalt 11 rasket liiklusõnnetust, kus üheks riskiteguriks oli roolis kõrvaliste tegevustega tegelemine. "Hajameelsed juhid kipuvad rohkem kihutama, neil on pikem reageerimisaeg ning liikluskeskkonnast jääb infot puudu. See kõik suurendab liiklusõnnetuste riski," tõdes transpordiameti liiklusohutuse osakonna juhataja Maria Pashkevich.

Aprilli lõpuni on kampaania teavituskanalitena kasutusel televisioon, raadio, välimeedia ja internet.  

Tööinspektsioon: hilinenud palga eest võib töötaja viivist nõuda

Tööinspektsioon: hilinenud palga eest võib töötaja viivist nõuda

Tööinspektsiooni juhtiva nõustamisjuristi Vladimir Logatševi sõnul on töötajal õigus nõuda viivist, kui tööandja on töötasu väljamaksmisega hilinenud.

"Kui poolte vahel on sõlmitud tööleping, siis on tööandja kohustatud maksma tehtud töö eest töötasu kokkulepitud tingimustel ja ajal," vahendas Tööelu portaal Logatševi sõnu. "Esimese sammuna tasub pöörduda, soovitatavalt kirjalikult, tööandja poole ja nõuda kohustuse rikkumise lõpetamist. Näiteks nõuda, et tööandja maksaks välja saamata jäänud töötasu ja edaspidiselt maksaks töötasu õigeaegselt."

Kui tööandja ei täida oma kohustust ehk ei maksa töötasu välja vaatamata töötaja kirjalikele pöördumistele, on töötajal õigus pöörduda saamata jäänud töötasu väljamõistmiseks töövaidluskomisjoni. Saamata jäänud töötasu on õigus nõuda tagantjärele kuni kolm aastat, alates töötasu sissenõutavaks muutumisest. Töötasu muutub sissenõutavaks palgapäeval ja viivist aitab arvutada viivisekalkulaator.




 


 


 


 


 


 

  

 

20 PÄEVA ENIMLOETUD