EESTI ELU

Kõige täpsem ilmaennustaja elab Tartus

pixabay

Keskkonnaagentuuri alla kuuluv Riigi Ilmateenistus kutsus eelmisel nädalal inimesi ennustama 24. veebruari Eesti keskmist õhutemperatuuri keskpäevase seisuga. Täpseid vastuseid oli 118-st vaid üks: ennustajaks Malle Tooming, kes pakkus keskmiseks temperatuuriks -11,3*C. Pakkumisi, milliseks võib Eesti keskmine temperatuur kujuneda, oli seinast seina. Kõige külmemaks temperatuuriks pakuti -24,02 kraadi ja soojemaks 3 kraadi.

Täpseim ennustaja Malle Tooming on ise tartlane. „Uurisin neid ilmaprognoose internetist ikka päris pikalt, mida selleks kuupäevaks ennustatakse ja lubatakse,“ sõnas võitja tagantjärgi kommentaariks. „Nii et kindlasti ei olnud see huupi pakutud temperatuur, vaid number, mis põhines tõenäosusel.“ Malle Tooming saatis oma täpse prognoosi nädala jagu enne 24. veebruari, lootes, et ilm vahepeal vingerpussi ei mängi ja ennustused kõik paika peavad.

Auhinnaks saadavat harivat lauamängu „Ilmaristid“ lubas ta tudeerima hakata koos oma järeltuleva põlvkonnaga.

Aasta tagasi sarnasel temperatuuriennustuskonkursil oli 24. veebruaril kell 12 Eesti keskmiseks temperatuuriks -1,6*C.

Eesti Keskmise õhutemperatuuri arvutamine Eesti Vabariigi sünnipäeval arvutati aritmeetilise keskmisena. Arvutuses arvestati 24. veebruari keskpäeva õhutemperatuuri kõigist üle Eesti paiknvast 25 ilmajaamast saadud andmeid: Tallinn-Harkust, Heltermaalt, Jõgevalt, Jõhvist, Kihnust, Kundast, Kuusikult, Narvast, Lääne-Nigulast, Pakrilt, Pärnu-Saugast, Ristnast, Roomassaarelt, Ruhnult, Sõrvest, Tartu-Tõraverest, Tiirikojalt, Toomalt, Türilt, Valgast, Viljandist, Vilsandist, Virtsust, Väike- Maarjast ja Võrust.

Kosmetoloog soovitab: mida vajab meie nahk talvel?

pixabay
Temperatuuri kõikumised, külm ja tuul – kõik need mõjuvad nahale laastavalt. Kuidas oma nahka talvisel perioodil hoida.
 
Millised on nahaprobleemid talvel?
 
Madal välisõhu temperatuur, järsud temperatuurikõikumised – kui me astume toast õue ja vastupidi, keskküte, vähene päikesevalgus ja vitamiinipuudus põhjustavad naha kuivuse, nahk kaotab oma jume, tekib kuperoosa ja põletik. 
 
Kuidas nahka talvel hooldada? 
 
Talvel tuleb lisada oma menüüsse toiduained kõrge C- ja PP-vitamiini, polüküllastumata rasvhapete sisaldusega (rasvane kala, pähklid, avokaado). Kõige suurem on C-vitamiini sisaldus puu- ja köögiviljades. Piisab, kui päevas süüa üks-kaks kiivit. PP-vitamiini leidub veisemaksas, kalas, piimas, munades, brokolis, porgandis, datlites ja teraviljatoodetes. Samuti tasub lisada menüüsse kollageeni tootvat E-vitamiini. Meie organism saab seda kollastest ja oranžidest juur- ja puuviljadest. Vältimaks naha liigset kuivust tuleb kasutada ruumis õhuniisutajat.

Õnnetus, mida saanuks vältida

Eile hommikul juhtus liiklusõnnetus, kus veoauto rammis reisirongi. Õnnetuses sai viga üheksa inimest sealhulgas vedurijuht ja klienditeenindaja ning veokijuht, kes tuli kabiinist välja lõigata.

„Raudteelastel on väga kahju, et kõige turvalisema transpordiga juhtuvad sellised õnnetused. 2014.a. kui Raasiku ülesõidu õnnetuses sai surma 2 inimest ja 12 vigastada, tegi ametiühing Eesti Raudteele ja ministeeriumile ettepanekuid ülesõitude ohutumaks muutmiseks. Vastuseks siis saime, et selleks on palju raha vaja ning meie ülesõidud on ohutud. Vaadake, kui vähe on raudteel õnnetusi.

Õnneks ei saanud õnnetuses keegi surma. Kurb on kui ka nüüd ei toimu muudatusi tõkkepuuta ülesõitudel“ - arvab  Eesti Raudteelaste ametiühingu esimees Oleg Tšubarov.

Et hinnata raudteeohutuse taset ning rongiteenuse kvaliteeti, arvestakse aasta jooksul toimunud õnnetuste ja vahejuhtumitega seotud ohutusnäitajaid. Avaliku raudteeliikluse ohutustaseme arvestamises kasutatakse kolme näitajat - hukkunute arv, vigastatute arv ning enesetappude arv. Raudteeliikluse ohutustaseme puhul analüüsitakse raudteeliikluse ohutust mõjutavaid juhtumeid (nt rongi keelavast foorinäidust läbisõit), tehnilisi juhtumeid (nt rööpmemurrud) ning kolmanda osapoolega seonduvad juhtumid, kuhu kuuluvad veeremi kokkupõrked takistustega vabas gabariitmõõtmes ning veeremi  kokkupõrked raudteeülesõidukohal sõidukiga.

„Kindlasti jätkame nõudmisi ohutuse tagamiseks ülesõitudel ja toetame Eesti Raudteed selles küsimuses. Pidev kokkuhoiu poliitika toob endaga kaasa ka otsuseid, kus loobutakse ohutusse investeerima. Meie jaoks on oluline, et vedurijuht, klienditeenindajad ning reisijad jõuaksid tervetena kodust tööle ja töölt koju. Iga kord jõudes tõkkepuuta ülesõidule, tekib vedurijuhil olukord, kus ta peab valmis olema selleks, et keegi võib ette sõita. See olukord tekitab stressi. Teades, et rong ei saa koheselt peatuda on see ohtlik kõikidele kes rongis viibivad. Euroopas tegeletakse ammu sellega, et ülesõidud oleksid varustatud tõkkepuudega“- lisas Oleg Tšubarov.


 


 

LOE VEEL


 


 


 


 

  

 

20 PÄEVA ENIMLOETUD