EESTI ELU

Eesti inimesed valmistuvad automaksu tulekuks

Eesti inimesed valmistuvad automaksu tulekuks

Kui Eestis jõudis uute autode müük sel aastal esmakordselt plusspoolele, mis võib näidata inimeste valmistumist automaksu tulekuks, siis Euroopa suuremad turud said juulis langust tunda, rääkis Modera tegevjuht Raido Toonekurg. 

“Saksamaal langes juulis uute autode müük 2,1 protsenti. Euroopa suurima uute autode müügituru langus oli tingitud elektriautode müügi olulisest vähenemisest, mis oli aastatagusega võrreldes ligi 38 protsenti madalam. Elektriautode müügilanguse põhjus peitub selles, et Saksamaa lõpetas mullu detsembris toetuse maksmise,” ütles Toonekurg.

Inimeste laenuvajadus on aastaga kasvanud

Inimeste laenuvajadus on aastaga kasvanud


Eesti elanikud soovivad järjest enam raha säästa, kuid on hoopis rohkem laenama hakanud, näitab Kantari ja Credit24 poolt selle aasta juunis läbi viidud uuring.

„Hinnatõus ja plaanitavad maksumuudatused on muutnud inimeste finantskäitumist. Ühest küljest nähakse vajadust säästa, kuid teisalt soovitakse hoida ka senist elatustaset,” kommenteeris Credit24 turundusjuht Janar Kalmus. „Reaalsuses on suurema säästmiseni jõudnud vaid need, kes saavad kõrvale panna enam kui pool oma sissetulekust.“

Võrumaa arenduskeskuse meeskonnaga liitus Reet Kasekamp

Reet Kasekamp. Foto: Lota Vana

Juuli lõpus liitus Võrumaa arenduskeskuse heaolu suunaga Reet Kasekamp, kes alustas sotsiaalse ettevõtluse edendamisega tegeleva projekti RESIST uue juhina.

"Esimene tähelepanek ja ära tundmine, mis mul tekkis ja mis innustas mind sellele kohale kandideerima oli see, et varasem kitsas arusaam sotsiaalsest ettevõtlusest avardus," kommenteeris Kasekamp pressiteates. Vaadates sotsiaalset ettevõtlust laiemalt on vastse projektijuhi sõnul väga paljud Eesti ettevõtted sotsiaalse ettevõtluse tunnustega.

Sotsiaalsete ettevõtete eesmärk on luua oma äritegevusega ühiskonnas positiivset mõju. "Leian, et selliseid ettevõtteid on just eriti palju Võrumaal, kus näiteks väärtustatakse mahepõllumajandust, mahesaaduste väärindamist ja kohaliku elaniku toidulauale jõudmist. Seegi on ju üks oluline valdkond, mis panustab elanike paremasse elukvaliteeti ning loodus-ja elukeskkonna hoidu, mis on üks oluline sotsiaalse ettevõtluse tunnus," lisas ta.

Kasekamp on tegutsenud nii panganduses kui ka kliendisuhete valdkonnas, ent Võru maakonnas on ta paljudele teada Roosiku šokolaadivabriku kaudu. Edaspidi NAMM nime kandvad tooted on Reeda kaasabil jõudnud lisaks Eestile ka Araabia Ühendemiraatidesse ning lisaks on šokolaadid müügil olnud Jaapanis üle nelja aasta. Rahvusvaheline koostöökogemus aitab tema sõnul kaasa uute tööülesannete täitmisel.

Projekt RESIST (Regional Ecosystems for Social Innovation and Social Transformation) kestab kuni 2027. aastani ning selle kaudu pakutakse mitmekülgset tuge piirkonnas tegutsevatele sotsiaalsetele ettevõtetele innovatsiooni loomiseks ning selleks, et ettevõtted, kes sooviksid enda tegevustesse luua või kaasata ka sotsiaalset mõõdet, omaksid selleks võrgustikku ja praktilisi tööriistu.

Lisaks Võrumaa Arenduskeskusele osaleb projektis juhtivpartnerina ka Tallinna Ülikool ning mõningates tegevustes toetab ka Eesti Sotsiaalsete Ettevõtete Võrgustik. Ühiselt kaasatakse arendustegevustesse nii olemasolevad teemast huvitatud piirkonnas tegutsevad ettevõtted ning ka väliseksperte, kes toetaksid innovatsiooni sündi ka valdkonnavälise kogemusega. Projekti kaasrahastab Euroopa Liit Interreg Läänemere piirkonna programmi raames.


 


 

LOE VEEL


 


 


 


 

  

 

20 PÄEVA ENIMLOETUD