EESTI ELU

Mai algus toob kaasa kütuseaktsiisi tõusu

Mai algus toob kaasa kütuseaktsiisi tõusu. Foto on illustratiivne

Eesti Transpordikütuste Ühing tuletab meelde, alates 1. maist tõuseb diislikütuse aktsiis.

Diislikütuse aktsiis kerkib seniselt 0,372 eurolt ühe liitri kohta 0,399 eurole ühe liitri kohta.

Tulenevalt aktsiisitõusust tõuseb diislikütuse hind 0,027 eurot liitri kohta, millele lisandub käibemaks. Koos käibemaksuga on hinnatõus 0,033 eurot liitri kohta. Eriotstarbelise diislikütuse aktsiis jääb senisele tasemele ehk 0,21 eurot liitri kohta.

Võrdluseks Läti ja Leedu diislikütuse aktsiis:

Kütuse liik

Aktsiis aprillis

Aktsiis maist

Muutus

Diislikütus

372€/1000L

399€/1000L

7%

Vedelgaas

55€/1000kg

65,01€/1000kg

18%

Kerge kütteõli

372€/1000L

399€/1000L

7%

Raske kütteõli

422€/1000kg

456€/1000kg

8%

Põlevkivikütteõli

414/1000kg

447€/1000kg

8%

Maagaas

40€/1000m3

47,81€/1000m3

20%

Mootorimaagaas

40€/1000m3

41,83€/1000m3

5%

Veeldatud olekus mootorimaagaas

55,79€/1000kg

58,34€/1000kg

5%

Elektrienergia

1€/MWH

1,45€/MWH

45%

Transpordis kasutusel olevatest gaasilistest kütustest tõuseb aktsiis veeldatud olekus mootorimaagaasil (LNG) ning mootorimaagaasil (CNG). Mootorikütusena kasutatava mootorivedelgaasi (LPG) aktsiis jääb senisele tasemele 0,193 eurot kilogrammi kohta.

Läheneb tuludeklaratsiooni esitamise tähtaeg

Läheneb tuludeklaratsiooni esitamise tähtaeg

Maksu- ja tolliamet tuletab meelde, et aprilli lõpuga saabub ka füüsilise isiku ja FIE tuludeklaratsiooni esitamise tähtaeg.

Praeguseks on ametile esitatud 730 000 deklaratsiooni ja 97 protsenti nendest läbi e-teenuste keskkonna e-MTA. Enammakstud tulumaksu on tänaseks inimestele tagastatud 206 miljonit eurot, juurde maksmisele kuulub 52 miljonit eurot. 

Kohus peatas kiirtee mõõtu teekoridori raiumise Nursipalus

Ilusat Nursi männimetsa langetatakse suure tuhinaga.

Riigi Kaitseinvesteeringute Keskus ei suutnud kohut veenda, et Nursipallu on vaja sisse raiuda teekoridor, kuhu mahuks neljarajaline maantee - kui kohus töö peatas, olid raiujad jõudnud juba kaitsealuste karukelladeni, kirjutab Postimees. 

Kaitseväe ülem Martin Herem ja riigikogu riigikaitsekomisjoni aseesimees Leo Kunnas EKRE-st kratsisid esimese hooga kukalt küsimuse peale, miks on Nursipalus vaja rajada kilomeetrite viisi 30 meetri laiust teekoridori. Eriti veel, kui harjutusvälja arendusprogrammi järgi saab hakkama 13-15 meetri laiusega.

Tallinna-Tartu neljarajaline tee on 30, koos lageda teepervega 45-50 meetrit lai. Adavere kandis on tee kaherajaline ja võtab laiuses enda alla 18 meetrit. «Sellise (30 meetri - Postimees) laiusega koridor on vajalik sõjaväelise väljaõppe läbiviimiseks; selleks, et oleks võimalik tee ääres peatuda, jalastuda ehk võitlejatel tulla sõidukitelt maha, taktikaliste masinatega liikuda, ka teedele mahaliikumise harjutamiseks,» vastas Riigi Kaitseinvesteeringute Keskuse (RKIK) kommunikatsioonijuht Andri Maimets.


 


 


 


 


 


 

  

 

20 PÄEVA ENIMLOETUD