Tänavu veebruarist jõustuv mootorikütuste aktsiisitõus suurendab Statoili jaamades bensiiniliitri jaehinda koos käibemaksuga 5 senti ning diislikütuse hinda 6,5 senti.
"Viimased poolteist aastat langenud toornafta hind aitab küll vähendada maksutõusu mõju lõpptarbijale, kuid tuleb arvestada, et nafta edasine hind on prognoosimatu," märkis Statoil Fuel & Retail Eesti AS-i mootorikütuste tootejuht Indrek Sassi pressiteates.
Sassi märkis, et järgnevad kuud näitavad, kui palju transpordifirmade kaugsõidu veoautosid hakkab tankima madalamate aktsiisimääradega Lätis ja Leedus ehk milliseks kujuneb mootorikütuste aktsiisi tegelik laekumine. lausus Sassi.
"Eestis 1. veebruarist 14 protsenti tõusev diislikütuse aktsiisimäär viib diislikütuse jaehinnad 6-10 sendise erinevuseni võrreldes Läti ja Leeduga. Arvestades konkurentsiolukorda transpordisektoris, liigub suur osa rahvusvahelisi vedusid teostavaid ettevõtteid oma kütuse tankimisega Lätti, Leetu ja Poola," rääkis Sassi.
Ta lisas, et kindlasti saab hoogu ka piirialade elanike poolt naaberriigi külastamine, eesmärgiga tankida soodsamat diislikütust, sest 6 senti liitrilt odavam kütus ahvatleb kindlasti paljusid.
Mootorikütuste aktsiis tõuseb ka järgmisel kahel aastal veel 10 protsenti. 2018. aasta alguseks kasvab mootoribensiini aktsiis 33 protsenti ning diislikütuse aktsiisimäär 38 protsenti võrreldes hetkel kehtiva aktsiisiga. Ainuüksi aktsiisitõusust tulenevalt tõuseb jaehind koos käibemaksuga kolme aasta jooksul umbes 18 senti.