Aasta esimese kuuga hukkus liiklusõnnetustes seitse inimest ehk mullusest koguni nelja võrra rohkem.
Raskeid liiklusõnnetusi oli jaanuaris 94 ehk mullu sama ajaga võrreldes ühe võrra vähem. Neis hukkus tänavu seitse ja sai vigastada 117 inimest, samas kui mullu olid need näitajaid vastavalt kolm ja 126. Tänavu jaanuaris hukkunutest koguni viis ei kasutanud turvavarustust. Kuue raske liiklusõnnetuse puhul oli selle põhjustaja joobes.
Politsei- ja piirivalveameti ennetuse ja süüteomenetluse büroo juhtivkorrakaitseametniku Riho Tänaku sõnul hukkus jaanuaris liikluses seitse inimest, kellest kaks said surmavaid vigastusi maantee ääres ilma valgusallikata või helkurita liikudes. Kolme õnnetuse korral põrgati kokku vastutuleva sõidukiga, mille tagajärjel hukkus kaks sõidukijuhti ja üks kaasreisija.
"Kõikidele osapooltele ohutu liiklemine algab igast liiklejast endast. Turvalisus ei ole tagatud, kui ei kasutata turvavarustust. Maantee ääres hukkunud jalakäijatel puudusid helkur ja valgusallikas, mis aitaksid sõidukijuhtidel märgata tee ääres olevaid inimesi. Pimedas on nähtavus niigi piiratud ning kui lisada kehv ilm ja vastutulevate sõidukite tuled, on keeruline märgata tee ääres liikuvaid inimesi," rääkis Tänak.
Jaanuaris sai surma kolm inimest, kes ei kasutanud sõidukis turvavarustust. Neist kaks hukkusid uue aasta alguses teelt välja sõites ja autost välja paiskumise tagajärjel. "Laupäeva hukkus bussiga kokkupõrkes sõidukijuht, kes ei kasutanud turvavööd. Eelmisel nädalal aset leidnud bussiõnnetuste taustal peab meelde tulemata, et bussides, kus on turvavööd olemas, on nende kinnitamine kohustuslik. Igasugune turvavarustus on vajalik ohutuse tagamiseks ning kui inimesed sõidavad teadlikult lahtise turvavööga, siis suureneb liiklusõnnetuse korral oht nende elule," rõhutas Tänak.
Juhtide poolt põhjustatud liiklusõnnetused on tavaliselt kiiruseületamise, ohtliku manöövri, väikese pikivahe, joobes juhtimise või sõiduoskuste ülehindamise tagajärg. "Jalakäijad peavad aga aru saama, et pimedas tee ääres ilma igasuguse valgusallikata kõndimine või hääletamine on äärmiselt ohtlik, sest musta kogu õigeaegselt ülejäänud taustast eristada on keeruline. Ehk siis kõik liiklejad peavad mõtlema oma käitumise tagajärgedele. Ei ole õige näpuga näidata vaid ühe osapoole suunas," lisas Tänak.