Riigieksamite periood algab esmaspäeval eesti keele ja eesti keele teise keelena riigieksamitega - eesti keele eksamile on registreerunud 7222 ja eesti keele teise keelena eksamile on registreerunud 2497 gümnaasiumi ja kutseõppeasutuse eksaminandi.
Eksamiperiood lõppeb 21. mail matemaatika riigieksamiga.
Eesti keele riigieksam on kaheosaline ning sellega mõõdetakse funktsionaalset lugemis- ja kirjutamisoskust. Lugemisosas valib õpilane ühe alustekstide komplekti ja lahendab selle põhjal kaks kuni neli analüüsi- ja arutlemisoskust nõudvat ülesannet. Eksamiülesannete alustekstid esindavad ilukirjandust, publitsistikat ja populaarteadust. Kirjandi osas tuleb õpilasel kirjutada umbes 400-sõnaline arutlev tekst.
Eesti keele teise keelena eksam toimub 27.-29. aprillini. Eksam koosneb kahest osast - kirjalikust ja suulisest. Eksami kirjalik osa toimub esimesel ja suuline osa kõigil kolmel eksamipäeval. Eksamil mõõdetakse õpilase keeleoskustaset ja selle edukal sooritamisel, vähemalt 60 protsenti maksimaalsest tulemusest, väljastatakse eksaminandile eesti keele B2-taseme tunnistus.
Gümnaasiumi lõpetamiseks peab õpilane sooritama eesti keele, võõrkeele ja matemaatika eksami, vastavalt 27. aprillil, 4. mail ja 21. mail.
Võõrkeele riigieksameid asendavad prantsuse, saksa ja vene keele rahvusvahelised eksamid toimuvad aprillis ja mais.
Eksamiperioodi alguse puhul tervitab eksaminande haridus- ja teadusminister Jürgen Ligi.
Sihtasutus Innove läbiviidavatele riigieksamitele registreerus tänavu 10 471 eksaminandi. Riigieksamite esmased tulemused avalikustatakse 19. juunil.
Riigieksamite eesmärk on anda kooli kogukonnale, omavalitsusele ja ka riigile võrreldavat ning objektiivset infot õpitulemuste kohta gümnaasiumiastmes, et mõista iga kooli tugevusi ja arengukohti. Koolide omavahelisel võrdlemisel tuleb arvestada, et iga kool tegutseb alati eripärases olukorras ja kontekstis.
Sihtasutus Innove on üld- ja kutsehariduse valdkonna ja hariduse tugiteenuste kompetentsikeskus ning Euroopa Liidu toetuste vahendaja. Sihtasutus loodi 2003. aastal haridus- ja teadusministeeriumi haldusalas.