EESTI ELU

Uus seemneseadus lubab tootjal teha põldtunnustamist

Võrumaa Teataja

Esmaspäeval jõustus taimede paljundamise ja sordikaitse seaduse muudatus, millega ajakohastatakse seemne sertifitseerimise korraldamist, vähendatakse riigi kulusid ja suurendatakse tootjate omavastutust.

Muudatuste tulemusel tohib seemne tootja majandustegevuse loa olemasolul teha sertifitseeritud kategooria seemne puhul ise põldtunnustamist, teatas põllumajandusamet.

Samuti saab tootja võtta kõigi seemnekategooriate puhul sertifitseeritavast seemnepartiist ise proove ja neid ka seemne kvaliteedi määramiseks laboratooriumis analüüsida. Lisaks saab neid tegevusi pakkuda teenusena teistele seemnetootjatele.

Alates 1. aprillist ei ole ka seemneproovi analüüsimise eest vaja enam tasuda riigilõivu ja Põllumajandusuuringute Keskus esitab arved seemne analüüsimise eest otse seemnetootjale.

Seemne sertifitseerimine toimub põllumajandusameti järelevalve all ja selle käigus kontrollitakse seemne põlvnemine, liigi- ja sordiehtsus ning -puhtus ja kvaliteet. Samuti seemnepakendite sulgemine ja märgistamine vastavalt rahvusvaheliselt kehtestatud nõuetele.

Sõltuvalt taimeliigist või -liikide grupist tehakse sertifitseerimise käigus põldtunnustamine, proovide analüüsimine ning järelkontrolli põldkatsed. Põllumajandusamet korraldab seemne sertifitseerimist sordi omaniku, esindaja või säilitaja taotluse alusel. Ettevõtja saab sertifitseerimise protsessis osaleda tegevusloaga antud tingimustel.

Tegevusloa saamise eelduseks on vastava koolituse läbimine ja selle kohta tunnistuse saamine.

Naastrehvide aeg on selleks kevadeks lõppenud

Foto on illustratiivne FOTO: Aigar Nagel

Majandus- ja kommunikatsiooniministri määruse kohaselt on naastrehve lubatud kasutada kuni 31. märtsini, ehk tänasest enam naastrehvidega sõita ei tohiks.

"Naastrehvide lubatud kasutusaeg lõppes, talviste tee- ja ilmastikuolude jätkumist prognoosid ei kinnita," ütles Tallinna kommunaalameti juhataja asetäitja Tarmo Sulg. "Kiitus kõikidele sõidukijuhtidele, kes on suverehvid juba paigaldanud ja taganud sellega ohutu ja tolmuvabama liikluse!"

"Naastrehvide kasuks otsustavad paljud autojuhid just lühemale pidurdusmaale viidates talvistes oludes. Naastrehvide ja suverehvide haardumisomadused kuival asfaldil soojade temperatuuride tingimustes erinevad oluliselt, mistõttu pikeneb naastrehvidega kuival asfaldil pidurdusmaa oluliselt. Lisaks kulutavad naastrehvid teekatet, mis ka juba koristatud tänavatele tekitab uut tolmu ja põhjustab terviseohtu kõikidele linnaruumis viibijatele," selgitas Sulg.


 


 


 


 


 


 

  

 

20 PÄEVA ENIMLOETUD