EESTI ELU
Tarbijakaitseametisse pöörduvad sageli tarbijad, kes on saanud teate inkassoettevõttelt võlgnevuse kohta, mille olemasolust ei olnud tarbija teadlik. Amet kutsub üles tarbijaid hoolitsema selle eest, et on esitanud enda korrektsed kontaktandmed ja ühtlasi juhib ka võlausaldajate tähelepanu nõude tõendamise kohustusele.
Olukorras, kus tarbija ei täida sõlmitud lepingust tulenevat kohustust, näiteks jätab tasumata teenuse või toote ostuarve, on võlausaldajal õigus nõue võlgniku nõusolekust hoolimata loovutada inkassoettevõttele. Inkassofirmad tegutsevad üldiselt kahel alusel – nad kas on omandanud võlausaldajalt nõude ja saanud seeläbi ise võlausaldajaks või on võlausaldaja volitanud neid võlausaldaja eest võlgu sisse nõudma. Tasub teada, et nõude loovutanud võlausaldaja peab uuele võlausaldajale andma üle nõuet ja muid kohustusi tõendavad dokumendid.
Inkassofirma peab tõendama nõuet
Nõude aluseks olevates dokumentides peavad kajastuma nõude tekkimine või selle sisu, näiteks lepingu dokument, millest tulenev nõue loovutati. Eeltoodu tähendab ka seda, et inkassoettevõtja on kohustatud tõendama nõude olemasolu. Lisaks tuleb vanal võlausaldajal uuele võlausaldajale edastada nõude esitamiseks vajalikku teavet, eelõige peab võlausaldaja inkassole edastama teavet võlgniku isiku ja elu- või asukoha, nõudele vastava kohustuse senise täitmise ning sellega seonduvate asjaolude kohta ja võimalike võlgnikul nõude suhtes eksisteerivate vastuväidete kohta.
Kui tarbija on sõlminud lepingu kauplejaga, tuleb tarbijal veenduda, et lepingus fikseeritud andmed oleksid kehtivad, näiteks nimi, aadress ja e-postiaadress. Kehtivate kontaktandmete olemasolu aitab vältida võimalikke probleeme võlgnevuse sissenõudmisel. Sageli on maksehäireregistrisse või inkassosse sattumist võimalik ära hoida, lihtsalt uuendades oma kontaktandmeid. Tihti siiski selgub, et tarbija ehk võlgnik on muutnud oma aadressi või muid kontakte, mistõttu ei ole ta saanud kätte võlateateid.
Sissenõudmiskulud on seadusega piiratud
Seadusest tulenevalt on inkassofirma sissenõudmiskulud piiratud. Piir sõltub sellest, kas tarbijaga sõlmitud leping on veel kehtiv või enam mitte ning võla suurusest.
Sissenõudmiskulude piir lepingu kehtivuse ajal on iga tähtajaks täitmata rahalise kohustuse eest, näiteks iga tasumata arve, maksegraafiku osamakse jne, võimalik tarbijalt nõuda 5 euro suurust sissenõudmiskulu. Eelnevalt tuleb inkassofirmal tarbijale saata täitmata rahalise kohustuse kohta tasuta teatis.
Pärast lepingu lõpetamist on võimalik nõuda tarbijalt sissenõudmiskulusid alljärgnevate piirmäärade ulatuses: kuni 500 euro suuruse nõude korral on sissenõudmiskulud kuni 30 eurot, 500-1000 euro suuruse nõude korral kuni 40 eurot ning üle 1000 euro suuruse nõude korral on sissenõudmiskulud kuni 50 eurot. Võla sissenõudmiskulude hulka loetakse kõik kulud, mida ettevõte peab tegema, et saada võlgnikult raha kätte. Nendeks kuludeks võib olla võlgnikule helistamine, meeldetuletuskirjade saatmine jne. Lisaks on tarbijal õigus küsida võlgnevuse sisu, kui suur on sissenõudmiskulud, põhivõlgnevus jne.
Juhul, kui tarbijale on esitatud alusetu võlanõue tuleks nõue vaidlustada edastades inkassoettevõttele kirjalik vastulause. Kui inkasso nõuab endiselt nõude tasumist, kuid ei esita nõude aluseks olevaid dokumente ning tarbija on veendunud, et nõue on alusetu, on tarbijal õigus pöörduda avaldusega tarbijavaidluste komisjoni poole.
Edasi lugemiseks palun logige sisse
Digilehe lugemisõigusega saab ligipääsu portaalidele vorumaateataja.ee ja digileht.vorumaateataja.ee, mis sisaldavad kõiki artikleid, kaastundeavaldusi, kuulutusi ja reklaame. Lugemisõiguse saab vormistada SIIT. Mobiilse interneti kiirus tõuseb 485 megabitini">Edasi lugemiseks palun logige sisse
Digilehe lugemisõigusega saab ligipääsu portaalidele vorumaateataja.ee ja digileht.vorumaateataja.ee, mis sisaldavad kõiki artikleid, kaastundeavaldusi, kuulutusi ja reklaame. Lugemisõiguse saab vormistada SIIT.
Tele2 viib veebruaris lõpule kõikides saatejaamades tarkvarauuendused, mille tulemusena tõusevad üle kogu Eesti mobiilse interneti maksimaalsed allalaadimiskiirused uue rekordi ehk 485 megabitini sekundis.
Tele2 raadiovõrgu juhi Tanel Sarri sõnul tõstavad tehtud muudatused maksimumkiiruseid 30 protsenti. “Tehniliselt liidetakse suurema kiiruse saavutamiseks erinevad sageduskihid. Tulemusena on mobiilne internet võrreldav püsiühendusega ja paljudes kohtades isegi kiirem.
- Valgamaa omavalitsused nõuavad Telialt selgitusi Valga ja Põlva esinduse sulgemise osas
- Päästeameti Lõuna päästekeskuse kortermajade kontrollikampaania kokkuvõte
- Pea meeles: kaskokindlustus ei kehti mitteametlikel jääteedel
- Eestlased soetasid mullu uusi mobiiltelefone 115 miljoni euro eest
- Viis soovitust, kuidas külmakraadide ajal oma kodu kaitsta
- Põnev teada: mis põhjusel eestlased autoabi vajavad
- Veebruarist saavad Tartus 1. – 4. klasside lapsed koolilõunat tasuta
- Kas arvad ära? Selgus Eesti eelmise aasta populaarseim laulja
- Miks peaks toidupakendite märgistusele tähelepanu pöörama?
- Teated gripivaktsiini lõppemisest on enneaegsed
- Vaata, millised on selle kevade neli oodatuimat nutitelefoni
- Uue mudeli abil saab välja arvutada iga inimese panuse riigieelarvesse aastaks 2060
- Arco Vara Eesti kinnisvarabürood asub juhtima Elari Tamm
- Tele2 lõpetas tarbijakaitseameti nõudmisel alusetu tasu küsimise
- Kuidas peale pühi rahaga toime tulla?
- Pürotehnika põhjustab igal aastavahetusel raskeid õnnetusi
- Hoiatus: homme saabub sinu telefonile aasta kõige ohtlikum päev
- Ole ettevaatlik: internetis levivad võikad liba-lastesaated
- Enam kui pooled eestlastest reisides pagasit ei kindlusta
- Statistika: Kaotatud eluaastate hulk vähenes
- Küünalde põletamisel pööra tähelepanu ohutusele
- Kaupleja peab keeruka toote puhul andma tarbijale eestikeelse kasutusjuhendi
- Mobiil-ID kasutajaid ootab uuest aastast oluline muudatus
- Kas Sina saadaksid online tuttavale 1000 eurot?
- Tarbijakaitseamet: Tarbijad kurdavad probleeme rulood.com veebipoega
- Sa ei arva kunagi ära, mis on selle aasta kõige populaarsem äpp
- Aastaks 2025 jääb tööealisi 43 000 võrra vähemaks
- Klæbo jääb löömatuks, võites suusavahetuse
- Pühadeostud veebipoest? 6 nõuannet turvaliseks ostlemiseks
- Uuring: eestlased loobuks enne seksist kui mobiilist
- Jõulukinke e-poest ostes tuleb arvestada piisava ajavaruga
- Küünla põletamisel pea meeles kahe sentimeetri reeglit
- Veerand Eesti noortest saadab endast alastipilte
- Kas sina tead, millised on need kolm näitajat mille järgi eestlane teleri valib?
- Uuring: pooled noored haaravad pärast ärkamist kohe telefoni järgi
Edasi lugemiseks palun logige sisse
Digilehe lugemisõigusega saab ligipääsu portaalidele vorumaateataja.ee ja digileht.vorumaateataja.ee, mis sisaldavad kõiki artikleid, kaastundeavaldusi, kuulutusi ja reklaame. Lugemisõiguse saab vormistada SIIT. Milline on eestimaalase finantsportree?">Edasi lugemiseks palun logige sisse
Digilehe lugemisõigusega saab ligipääsu portaalidele vorumaateataja.ee ja digileht.vorumaateataja.ee, mis sisaldavad kõiki artikleid, kaastundeavaldusi, kuulutusi ja reklaame. Lugemisõiguse saab vormistada SIIT.Swedbanki Rahaasjade Teabekeskuse eelmise aasta uuringute põhjal joonistub Eesti elanike majanduslikus käitumises välja järgmine muster: eestlane elab pigem palgapäevast palgapäevani, ei oma piisavalt sääste, korraldab oma rahaasju vaid mälu abil ning teenib lisaks põhisissetulekule täiendavat tulu.
Rahaline puhver on väike
Valdaval osal peredest on olemas säästud, kuid need on väikesed ega võimalda säilitada olemasolevat elustandardit pikema aja vältel, kui sissetulekuid ei ole. Veerandil peredest pole üldse sääste või need on väiksemad kui läheks vaja ühe kuu jooksvate kulutuste katmiseks. 1–2 kuud saaks sissetulekute kaotuse korral hakkama 32% peredest, 3–6 kuud 23% peredest.