UUDISED

FOTOD JA VIDEO Võrust pärit kinnisvaraärimees Heiti Salumets on oma elu jooksul arendanud ligi 200 maja

OÜ Farmada Invest omanikule Heiti Salumetsale (pildil) meeldib mahukate projektide juhtimine. „See on minu jaoks kõige huvitavam äri üldse. Kui ma peaksin ise ehitama, siis see mulle huvi ei pakuks,” kinnitab Salumets toimetusele. Umbes nelja aasta pärast kerkib ettevõtte arendusel Tartusse Turu tänava äärde kaks suurt ärihoonet (kokku 6000 ruutmeetrit uusehitust). Fotod: AIGAR NAGEL

Võru juurtega mees Heiti Salumets (33) teeb Emajõe linnas suuri tegusid.

Nimelt on ta viimased kümme aastat tegelenud kinnisvaraäriga ja arendab Tartu linna lähistel juba kolmandat eramurajooni. Järgneva kahe aasta jooksul plaanib ta Tartumaal välja arendada viis eramupiirkonda, kuhu mahub ühtekokku elama ligi 200 peret.

Näeb suurt pilti

OÜ Farmada Invest, mille omanik Salumets ise on, erineb tüüpilisest kinnisvaraettevõttest selle poolest, et seal tehakse kõik ise, alustades maatükist kuni maja müügini välja. „Me ei ehita standardseid maju ega müü ruutmeetreid, vaid elukeskkonda.

Heiti Salumets FOTO: Aigar Nagel

Alates juunist on maanteeameti teoorieksamil uued küsimused

FOTO: Aigar Nagel

Alates 3. juunist võtab maanteeamet kasutusele uued teooriaeksami küsimused - kui varem võis olla ühel küsimusel mitu õiget vastust, siis nüüd on igal küsimusel ainult üks õige vastus.

Uued teooriaeksami küsimused käsitlevad endiselt liiklusohutuse, liiklusreeglite, liikluspsühholoogia ja tehnoseisundi teemasid. Näiteks liiklusohutust puudutavates küsimustes tuleb analüüsida erinevaid liiklussituatsioone.

„Eksam ei lähe ühe vastusevariandi tõttu lihtsamaks. Küsimustele vastamisel tuleb lugeda hoolikalt küsimust ja vastata sellele, mida on konkreetselt küsitud,“ selgitas eksamiosakonna juhataja Tarmo Vanamõisa.

Tihti on sõidueksami mittesooritamise põhjuseks juhikandidaadi nõrk teoreetiline ettevalmistus ja õpitud teooria rakendamine liikluses. Liiklemine eeldab tugevaid teoreetilisi teadmisi ning uued teooriaeksami küsimused kontrollivad, kas testi lahendaja suudab liiklusest aru saada, et hiljem sõidueksam edukalt sooritada.

„Uued küsimused on kooskõlas kehtiva seadusandlusega, reeglitega ja koolis õpituga. Teooria- ja sõidueksam peaks igale juhikandidaadile olema ühekordne positiivne sooritus,“ lisas Vanamõisa.

Teooriaeksami küsimused on konfidentsiaalsed ning eksamineeritav saab nendega tutvuda eksamil. Maanteeamet võttis 2018. aastal vastu 34 329 teooriaeksamit ja selle läbis 67 protsenti eksamineeritavatest.


 


 


 


 


 


 

  

 

20 PÄEVA ENIMLOETUD