Menu

.      

ARVAMUS

Möödunud aastal kirjutasime Võrumaa Teatajas, et Lindora laadale tuldi parema kauplemiskoha saamiseks järjekorda kolm ööpäeva varem. Uskumatu?

25. oktoobril avaldasime piltuudise, kust selgus, et eile toimunud Lindora laadale tuli esimene kaupleja – kondiitritooteid müüa sooviv Kristiine Mulgimaalt – järjekorda juba pühapäeva, 23. oktoobri õhtul ehk siis viis päeva varem. Uskumatu, kuid tõsi.

Mulgitar Kristiine ütles, et tuli laadale varakult ka möödunud aastal, kuid siis oli ta juba neljateistkümnes.

Lühikese ajaga klikiti seda uudist rohkem kui 15 000 korda.

Ilm laadajärjekorras olijaid ei hellitanud. Teisipäeval sadas lund, kolmapäeval vihma, tuulgi lõõtsus. Päike loojub praegu juba kella poole kuue paiku ja tõuseb hommikul pärast kella kaheksat, mis tähendab, et pimedat aega maanteeservas metsade vahel on üle kümne tunni.

Miks ollakse valmis selliseks katsumuseks?

Talunik Sven Kiltsist, kes tuli Lindora laadale viiendat korda, ütles lühidalt ja tabavalt välja, mis sellele laadale tõmbab: „See on mõnus laat, siia tulevad mõnusad ostjad, siin saab nalja, siin on hea ja mõnus.”

Viis ööpäeva ootamist on kokku 120 tundi!?

E-kaubanduse fännidele on see arusaamatu, ja nad on kohe nõus arvutama, et kui inimene käib nädalas ainult korra toidupoes oste tegemas, siis selleks kulub tal tavaliselt rohkem kui tund aega. Juba auto kaubanduskeskuse juurde parkimine võtab aega. E-poest saavat aga nädala toiduvaru tellida 10–15 minutiga, Nii aitab e-pood inimesel aastas säästa umbes 52 tundi ehk üle kahe ööpäeva.

Paraku on see emotsioonitu rehkendus. Kuhu jääb kauplemine, kohtumine tuttavatega, liikumine värskes õhus jne? Juttu ei tehta ka sellest, mida kasulikku teha selle e-poes käimisest üle jäänud ajaga. Kas istuda arvuti ees?

Eesti Post rõõmustas paar päeva tagasi, et koostöös Hiina kullerfirmaga SF Express loodud ühisettevõtte Post11 mitmekordsed pakimahud näitavad, et maailma kiireima kasvuga Hiina e-kaubanduse turg annab hoogu ka Omniva (vana nimega Eesti Post) rahvusvahelisele ärile.
Maailma suurim e-kaubanduskontsern Alibaba tähistab ülemaailmset ostlemispäeva 11. novembril, mida saab kirjutada ka nii – 11.11.

ARVAMUS