EESTI ELU

Uude viirusesse surnute ja nakatunute arv riigiti

Pixabay

Hiinast detsembris alguse saanud uus viirus on nüüdseks nakatanud maailmas üle 28 200 inimese ja tapnud 564.

Kinnitatud surnute ja nakatunute arv neljapäeva seisuga.

Hiina: Mandri-Hiinas on viirusesse surnud 563 inimest ja nakatunuid on leitud 28 018.

Hongkongis on nakatunuid leitud 22, kellest üks suri, ja Macaus 10. Enamik viirusesse surnud inimesest kaotasid elu Hubei provintsis, kus viirus detsembris esmakordselt leiti.

— Jaapan: 45

— Singapur: 28

— Tai: 25

— Lõuna-Korea: 23

— Austraalia: 14

— Malaisia: 14

— Taiwan: 13

— Saksamaa: 12

— USA: 12

— Vietnam: 10

— Prantsusmaa: 6

— Araabia Ühendemiraadid: 5

— Kanada: 4

— India: 3

— Filipiinid: 3, kellest üks suri

— Itaalia: 2

— Suurbritannia: 2

— Venemaa: 2

— Belgia: 1

— Hispaania: 1

— Kambodža: 1

— Nepal: 1

— Rootsi: 1

— Soome: 1

— Sri Lanka: 1

FOTOD Kuperjanovlased õpivad külmas metsas ellu jääma

Kuperjanovi jalaväepataljoni ajateenijad õpivad sel nädalal, kuidas talvistes tingimustes ja vähese varustusega metsas toime tulla.

"Eesti kliimat arvestades on oluline, et sõdurid säilitaksid lahinguvalmiduse ka külmal ajal ja piiratud varustusega. Kõige efektiivsem on talvist üleelamist õpetada välilaagris, kus kõik saavad omal nahal külma aastaaja eripärasid tunda," ütles laagri läbiviija nooremleitnant Urmo Utsal.

PILDIGALERII Ligi 50 harjutusel osalevat ajateenijat õpivad, kuidas külma ilmaga õigesti riietuda, käepärastest vahenditest varjualust ehitada ja sedagi, mida teha siis, kui ootamatult koos varustusega vette kukuvad. Viimase puhul on oluline mitte sattuda paanikasse, ennast ruttu veekogust välja upitada ning esimesel võimalusel märjad riided kuivade vastu vahetada.

Alati ei pruugi talvel olla võimalik magada telgis ega isegi telkmantli all. Selleks puhuks õppisid sõdurid, kuidas rajada varjualust, mis peaks vastu tuulisele ja sademerohkele ilmale. "Lisaks praktilisele ehitusoskusele treenib selline harjutus ka meeskonnatööd: iga liige peab panustama nii ehituse ajal kui ka hiljem lõkkevalves. Vastasel juhul on tulemuseks kehv varjualune, märjad riided ja külmunud sõdurid," ütles nooremleitnant Utsal.

2. jalaväebrigaadi koosseisu kuuluv Kuperjanovi jalaväepataljon on üks kaitseväe suurimaid väljaõppeüksuseid. Pataljonis saavad väljaõppe nii jalaväe-, miinipilduja- kui erinevatel lahingutoetuserialadel teenivad sõdurid.

Eesti mehed saavad teeninduses rohkem tähelepanu kui naised

Sirli Seliov

Uuringufirmade Inspired UM ja Norstat läbiviidud teeninduse uuringust selgub, et 78% eestimaalastest peab kohalikku klienditeeninduse taset heaks või isegi väga heaks. Teeninduse suhtes on kriitilisemad ennekõike nooremad inimesed.

Tele2 personali- ja klienditeenindusdirektori Sirli Seliovi sõnul väärtustatakse teeninduses viisakust, asjatundlikkust, kiirust, probleemide mõistmist ja nende sujuvat lahendamist. „Need on kiiduväärt teeninduse alused ja rõõm on näha, et eestimaalased kogevad üha rohkem head teenindust. Selleks, et muuta head teenindust suurepäraseks, on vaja astuda samm personaalsema lähenemise poole ja pakkuda klientidele positiivseid üllatusi,“ tõdes Seliov uuringu tulemusi kommenteerides.

Seliovi hinnangul on huvitav fakt see, et mehed tundsid keskmisest enam, et nad saavad teeninduses piisavalt komplimente. Uuringust tuli välja, et nooremad inimesed nõuavad klienditeeninduselt rohkem kui vanemad. Kehva teenindusena toodi välja peamiselt solvavat ja ebaviisakat käitumist. Samuti hinnati negatiivseks pealetükkivust, ebakompetentsust oma teenuse ja toote osas ning seda, kui teenindaja on tööpostilt kadunud.

Uuringu käigus küsiti inimeste käest, kuidas nad tahaksid klienditeenindajatega suhelda. „59% vastanutest sõnas, et eelistavad suhelda klienditeenindajaga näost näkku, 16% valiks meili teel suhtluse ja 9% esimene valik oleks telefonikõne. Just mehed, vanemaealised ja väljaspool Tallinna elavad inimesed eelistavad näost näkku suhtlust,“ selgitas Seliov, kelle sõnul telliti uuring eelkõige selleks, et saada inimeste tagasisidet Eesti teeninduse üldisele tasemele.

„Kuna Tele2 üks lähiaastate olulisimaid eesmärke saada Eesti parima klienditeenindusega ettevõtteks, on meie jaoks oluline saada inimeste tagasisidet Eesti teeninduse kohta,“ lausus Seliov.

Inspired UM ja Norstat viisid Tele2 tellitud uuringu läbi 2019. aasta detsembris 1000 eestimaalase seas.


 


 

LOE VEEL


 


 


 


 

  

 

20 PÄEVA ENIMLOETUD