Olukorras, kus valitsus pole vaatamata suurtele sõnadele suutnud Eesti elatustaset Euroopa rikkamatele riikidele lähemale nihutada, vaid vastupidi, Eesti on jäänud kuue viimase sekka, kavandab valitsus tõsta kütuseaktsiisi Euroopa Liidu rikkamate riikide tasemele.
Aktsiisitõus näitab valitsuse erakordselt nõrka analüüsioskust. Nagu rääkis neli kuud valitsuse juures nõunikuna tööl olnud majandusanalüütik Ruta Arumäe, siis tema nõu valitsuse juures tegelikult kedagi ei huvitanud. Arumäe sõnutsi aetakse Eestis majanduspoliitikat Exceli tabelite abil, kus riigi kasvavate kulude katmiseks leiutatakse ilma mingi analüüsita ettejuhtuvate maksude näol tulusid. Nii tõstis valitsus ilma läbi kaalumata mõned aastad tagasi hüppeliselt elektri hinda, mis viis riigi majanduse seisakusse – stagnatsiooni. Nüüd lüüakse kütuseaktsiisi hüppelise tõstmisega nii ettevõtjatele kui ka kõigile teistele nuga lõplikult selga.
Peaminister Taavi Rõivase väited selle kohta, et kütuseaktsiisi tõus ei tõsta ülejäänud hindu näitab riigi juhi ülimat võhiklikkust. Samuti ei tee värskele rahandusministrile Sven Sesterile au info puudumine, et lisaks Rumeeniale ja Bulgaariale on isegi Lätis juba praegu kütus odavam kui Eestis.
Kuigi peaminister Taavi Rõivas soovitas kõigile osta omale ökonoomne auto, liigub ta ise vastupidises suunas, kui soetas omale ametisõitudeks Audi A8, Araabia naftašeikide lemmiku, mille võimas mootor õgib kiirendades paarkümmend liitrit bensiini 100 kilomeetrile. Õigus, Rõivas ei pea säästmise peale mõtlema, nii nagu ka maksuameti direktor, sest nende ametisõidukitega seotud kulud maksab kinni riik ehk maksumaksja.
Valitsuse viimase aja otsuste põhjal võib öelda, et Eesti on jõudnud siiski Euroopa viie rikkama hulka, seda kulutuste poolest. Eesti juhtide autopark kuulub kahtlemata Euroopa kõige uhkemate hulka. Riigijuhtide luksuses püherdamise peab kahjuks kinni maksma Eesti maksumaksja, kelle kulutused on nii suured, et elatustase on langenud Euroopas viimaste hulka.