Vanad rehvid on kulunud ja vajad uusi? Rehvid erinevad kvaliteedi, mõõtmete ja muude oluliste parameetrite poolest. Loe lähemalt, kuidas teha parim valik.
Kütusekulu, müratase, ohutus – rehvid mõjutavad seda kõik.
Tee kindlaks õiged mõõdud
Sõidukid on erinevad, seega sobivad neile erinevas mõõdus rehvid. Lisaks on sama sõiduki puhul erinevad ka suve- ja talverehvide mõõtmed. Õiget mõõtu ei pea silma järgi hindama – selleks on vanadel rehvidel markeering, mis näitab sobivat kõrgust, laiust ja diameetrit. See info kajastub ka sõiduki tehnilistes andmetes.
Kuidas rehvil olevat markeeringut lugeda? See on tegelikult ülimalt lihtne, kuna tarvis on vaid kolme numbrit. Oletame, et sinu autol on all rehvid markeeringuga 205/55 R16:
- Esimene number (205) näitab rehvi laiust millimeetrites
- Teine number (55) tähistab protsentuaalset rehvi laiuse suhet rehvi kõrgusega
- Kolmas number (R16) näitab, et tegemist on radiaalrehviga, mis sobib veljele diameetriga 16 tolli
Teine võimalus on uurida sõiduki tehaseandmeid, kus on välja toodud erinevad mõõtude kombinatsioonid, mis konkreetse auto ühele ja teisele teljele sobivad. Kui seegi tundub liiga keeruline, siis aitavad kindlasti asjatundjad, kelle jaoks on autokaupade ja rehvide müük igapäevatöö.
Vali võimalikult madal müratase
Ehk oled tähele pannud, et talvel autoga liigeldes on sõidumüra oluliselt suurem, kui suvel? Siin mängivad rolli rehvid, täpsemalt rehvide mustri sügavus. Sügava mustriga talverehvid tekitavad ilmselgelt veeremisel suuremat müra, kui siledama mustriga suverehvid.
Tegelikult on erineva müratasemega ka n-ö samaliigilised rehvid. Rehvide mürataset mõõdetakse detsibellides ja reegel on, et mida vähem detsibelle, seda vaiksemalt rehvid teekattel veerevad. Esialgu võib müratase tunduda marginaalne, kuid tegelikult hakkab pidev sõidumüra juhti häirima ja mõjutab seeläbi sõidumugavust. Seetõttu on madala müratasemega rehvide müük tõusutrendis.
Säästa kütusekulu arvelt
Mürataseme kõrval võib veelgi veidram tunduda, et rehvid mõjutavad ka auto kütusekulu. Nii see on ja päris suurel määral – erinevate rehvide kütusekulu efektiivsuse vahe võib küündida kuni 7,5 %-ni.
Rehvid jagatakse kütusekulu efektiivsuse alusel klassidesse A-G. Seejuures on A klassi rehvid kõige säästlikumad ning G klassi kuuluv rehvijooks kõige madalama efektiivsusega. Kindlasti tasub kalkuleerida, missugune on sinu sõiduki aastane läbisõit. Kui läbisõit on väike, siis ei ole väga oluline just A klassi rehvidesse investeerida. Kui läbid aga märkimisväärselt palju kilomeetreid, siis on efektiivsed rehvid kindlasti mõistlik investeering.
Järgi seadusest tulenevaid piiranguid
Suverehvid ja naastrehvid või hoopis aastaringsed rehvid? Seadus ütleb, et talvisel perioodil on kohustuslik kasutada lamell- või naastrehve ja suvehooajal vastavalt lamell- või suverehve. Seega piisaks justkui ühest jooksust aastaringsetest rehvidest, kuid kas see on ka mõistlik?
|
Jan |
Feb |
Mar |
Apr |
May |
Jun |
Jul |
Aug |
Sep |
Oct |
Nov |
Dec |
Lamellrehvid lubatud |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Naastrehvid lubatud |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Talverehvid kohustuslikud* |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Suverehvid lubatud |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Suve- või lamellrehvid kohustuslikud* |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*Talviste tee- ja ilmastikuolude korral võib naastrehve kasutada kuni 30. aprillini
Soovitaksime nii, et kui vähegi võimalik, soeta eraldi jooks suve- ja talverehve. Kuigi lamellrehvid toimivad üldiselt hästi nii suvistes kui talvistes tingimustes, on kindlasti ohutum ja kokkuvõttes säästlikum kasutada erinevat tüüpi rehvijooksusid. Lamellrehvide haarduvus jäisel teekattel ei ole kindlasti naastrehvidega võrreldav. Samuti kuluvad pehmema seguga lamellrehvid suvisel soojal asfaldil oluliselt kiiremini, kui jäigema seguga suverehvid.
Turvaline teekond ja korralikud rehvid käivad käsikäes! 1a.ee teab seda ning kvaliteetsete rehvide müük on meie prioriteediks. Tee kindlaks sobivate rehvide parameetrid ja soeta rehvijooks, mis tagab sulle turvalised kilomeetrid mitmeteks aastateks!