Valige sõiduki tootja soovitatud viskoossus astmega õli (vaadake oma kasutusjuhendit). Viskoossus on õli võime voolata erinevatel temperatuuridel. Kaks levinumat viskoossusastet (ehk kaalu) on SAE 5W-30 ja SAE 10W-30. Mida väiksem number, seda vedelam on õli. Üks levinumaid hooldustöid autol on mootoriõli vahetus, mida tuleks teha vastavalt läbisõidule, kuid üldjuhul mitte harvem kui kord aastas. Õli vahetamisel läheb tavaliselt vaja ainult kahte asja: õlifiltrit ja piisavas koguses uut õli.
Mootoriõli klassid
- 0W-20 See mootoriõli on mootori käivitamisel tunduvalt vedelam. 0W-20 puhul on õli viskoossus 0, kui mootor on külm. Kui mootor saavutab normaalse töötemperatuuri, muutub õli viskoossus 20-ks.
- 0W-30 0W-30 õli on konstrueeritud käituma 0 kaalulise õlina käivitus temperatuuril ja mootori normaalse töötemperatuuri saavutamisel 30 kaalulise õlina.
- 0W-40 0W-40 õli on konstrueeritud käituma 0-kaalulise õlina käivitus temperatuuril ja 40-kaalulise õlina, kui mootor saavutab oma normaalse töötemperatuuri.
- 5W-30 5W-30 on India turul kõige levinum ja enim kasutatav mootoriõli. Enamik India autotootjad soovitavad seda.
- 5W-40 5W-40 on täissünteetiline mootoriõli, mis toimib külmkäivituse korral nagu 5 kaaluline mootoriõli. See käitub 40 kaalulise õlina, kui mootor saavutab normaalse töötemperatuuri.
- 10W-40 10W-40 on mootoriõli, mis pakub 10 kaalulist esitlust käivitus temperatuuril. Teisest küljest tagab see 40 kaalulise töötamise mootori normaalsel töötemperatuuril
Mootoriõlide tüübid?
Mineraalne mootoriõli
Mineraalõlid on valmistatud mitmesuguste viskoossusklasside ja kvaliteeditasemetega. Neid soovitatakse lihtsa mootori konstruktsiooniga ja tavalise sõidustiiliga juhtidele.
Poolsünteetiline mootoriõli
Pool tehnoloogilised õlid kasutavad toodetud ja mineraalõlide kombinatsiooni, et lisada kaitset oksüdatsiooni eest erinevalt mineraalõlist ja annavad samal ajal su kallile mootorile suurepäraseid madala temperatuuriga omadusi.
Täissünteetiline mootoriõli
See on mootoriõli tehnoloogia tipptaseme. Täissünteetiline mootoriõli pakub suurepärast kaitset ja aitab kaasa suuremale kütusesäästlikkusele. Sünteetilised õlid läbivad laboris põhjaliku töötlemise. Protsess lagundab mineraalõli kõige elementaarsemateks molekulideks.
Suure läbisõiduga õli
Suure läbisõiduga õlid on spetsiaalselt loodud vanematele sõidukitele või uuematele sõidukitele, mille läbisõidumõõdik on üle 100 000 kilomeetri. Spetsiaalse lisandite ja koostisega suure läbisõiduga õlid aitavad vähendada mootoriõli läbipõlemist ja samal ajal aitavad ära hoida õlilekkeid, mis võivad tekkida vanemate või suure läbisõiduga mootorite puhul.
Millal õli vahetada
Varem oli tavaline, et õli vahetati iga 3000 miili järel, kuid tänapäevaste määetega on enamikel mootoritel õli vahetus perioodiks ette nähtud 7500 miili. Pealegi, eeldades, et teie mootor vajab täis töödeldud mootoriõli, võib hoolduste vahel jääda kuni 15 000 miili. Nüüd on üldiseks soovituseks umbes 5000 miili või pool aastat. Muidugi võib see väga sõltuda igast 7500 miilist või töötada nagu kellavärk, juhul kui teie sõiduk on uus ja te ei sõida sellega nõudlikes tingimustes.
Jälgi oma sõiduki õlitaset. Meie kõikumatud kvaliteediülevaate tulemused on näidanud, et isegi värskemate sõidukite puhul võib vahetuste vahelisel ajal õli välja voolata. CR soovitab kontrollida oma õlitaset kuskil kord kuus.
Kuidas õli vahetada
Sõiduki õli vahetamisega saab hakkama iga isetegija. Ehkki õli asendamine võib näida kui miski, mille peale öelda "duh", on endiselt palju inimesi, kes teevad seda valesti, muutes selle väga vastumeelseks ülesandeks. Õlivahetus on peamine ülesanne, mida saad teha, et sinu mootor kestaks. Näitame sulle, kuidas õli vahetada ja õli eluiga pikendada.
- etapp:
Tõsta üles ja ava.
- etapp:
Keera kork välja, tühjenda õli.
- etapp:
Eemalda vana filter.
- etapp:
Keera kork kinni, lisa uus filter.
- etapp:
Uus õli sisse.
- etapp:
Kontrolli õlitaset ja võimalikke lekkeid.
Infoallikas: