EESTI UUDISED BNS

Päevaga said liikluses vigastada kuus inimest

Eesti eri paigus said esmaspäeval viies raskes liiklusõnnetuses kokku vigastada kuus inimest, nende hulgas kolm jalgratturit.

Esimene õnnetus juhtus kella 6.46 ajal Viljandi maakonnas Põhja-Sakala vallas Lõhavere külas Mudiste - Suure-Jaani - Vändra tee ja Suure-Jaani - Navesti tee ristmikul, kus 28-aastane naine sõitis Citroen C2-ga ette peateel jalgrattal liikunud ja sõidueesõigust omanud 49-aastasele naisele. Jalgrattur paiskus kokkupõrke tulemusena vastu sõidukit ja üle selle katuse. Jalgrattur toimetati Viljandi haiglasse, teatas siseministeerium BNS-ile.

Teine õnnetus juhtus kell 13.27 Saaremaa vallas Viidu-Liiva maantee kuuendal kilomeetril, kus alkoholijoobe tunnustega 61-aastane mees sõitis mopeedautoga Casalini Sulky paremale teelt välja kraavi. Juht ja temaga koos sõitnud 41-aastane mees said vigastada ning kiirabi viis nad Kuressaare haiglasse.

Kolmass õnnetus juhtus kella 16.39 ajal Tallinnas Rahumäe tee ja Tammsaare tee ristmikul, kus 28-aastane mees sõitis BMW 525D-ga tagant otsa Nissan X-Trail-ile, mida juhtis 57-aastane naine. BMW juht toimetati Põhja-Eesti Regionaalhaiglasse.

Kell 18.09 põrkas 62-aastane mees Tallinnas Narva maantee ja Martsa tänava ristmikul Ford Mondeoga Narva maanteele vasakpööret sooritades kokku peateel jalgrattal liikunud 36-aastase mehega. Jalgrattur toimetati Ida-Tallinna Keskhaiglasse.

Viies õnnetus juhtus kell 20.22 Võrumaal Väimela alevikus Võru-Põlva maantee kuuendal kilomeetril, kus 45-aastane mees pidurdas linnaliinibussiga Iveco teele jooksnud kassi pärast. Bussis enne peatust varem püsti tõusnud 40-aastane naine kukkus, sai vigastada ning kiirabi toimetas reisija Lõuna-Eesti Haiglasse.

Politsei tabas ööpäevaga 15 joobes sõidukijuhti

Kui sõidukijuht on tarvitanud alkoholi üle liiklusseaduses lubatud piirmäära ehk vahemikus 0,2–1,49 promilli, võib teda väärteokorras karistada kuni 1200-eurose trahvi, kuni 30-päevase aresti või juhtimisõiguse äravõtmisega kuni üheks aastaks.

Kui juht on narkojoobes või enam kui 1,5-promillises alkoholijoobes, saab kohus teda kriminaalkorras karistada kas 30–500 päevamäära suuruse rahatrahviga või kuni kolmeaastase vangistusega. Lisakaristusena võib kohus võtta ka juhtimisõiguse kuni kolmeks aastaks. Samuti saab konfiskeerida sõiduki kui kuriteo toimepanemise vahendi.

Uuring: vaja on magistrikraadiga majandusarvestajaid

Tööjõu ja oskuste tuleviku-uuringu OSKA järgi on tulevikus vaja nii magistrikraadi kui rakenduskõrgharidusega majandusarvestuse spetsialiste, rakenduskõrghariduse lõpetajate osakaal aga kahaneb bakalaureuseõppe kasuks.

Uuringu järgi väheneb rutiinsemate raamatupidamistööde hulk ning arvestusala spetsialistidelt oodatakse üha enam võimekust tõlgendada erinevate andmestike põhjal organisatsioonide juhtimisotsusteks vajalikku infot. Raamatupidamise õppekohtade vähendamine kutsehariduses ning majandusarvestuse rakenduskõrghariduse osakaalu suurendamine koos magistriõppe mahu säilimisega olid arvestusala uuringu olulisemad ettepanekud.

OSKA peaanalüütik Yngve Rosenbladi sõnul jagub küll magistrikraadiga lõpetajaid, kuid rakendusliku suunitlusega õppekohti jääb vähemaks. „Kuigi kõrgharidusse majandusarvestust õppima asunute arv ei ole viimastel aastatel muutunud, on vähenenud just rakenduskõrghariduse osakaal, mis ei ole tööandjate jaoks soovitatav arengusuund. Rakenduskõrgharidus on tööandjate seas hinnatud ka teistes valdkondades, kuid ometi väheneb õppijate arv oluliselt kiiremini kui bakalaureuseõppes," selgitas Rosenblad.

Kutsehariduses on OSKA uuringust lähtuvalt vastuvõetute arvu vähendatud. Kui 2015/16 õppeaastal oli raamatupidaja eriala kutseõppes 506 vastuvõetuga suuruselt teisel kohal, siis 2017/18 õppeaastal viiendal – 305 vastuvõetuga.

OSKA arvestusala uuringus tehti ettepanekuid selleks, et viia tuleviku tööjõu ja oskuste vajadus vastavusse hariduses pakutavaga. Ettepanekute seirest selgus, et suurem osa neist on kas ellu viimisel või plaanitakse ellu viia - vastavalt 65 ja 18 protseti. Ligi viiendik ettepanekutest olid ka sellised, mida rakendada ei plaanita.

Uuringu koostamises osalenud arvestusala eksperdid said ülevaate ettepanekute ellu viimisest. Ekspertide arutelust selgunud kitsaskohtade lahendamiseks täpsustati ettepanekute sisu ja vastutajaid.

2016. aastal valminud uuringus analüüsiti, milline on arvestusala tööjõu- ja oskuste vajadus aastaks 2020 ning kuidas peaks sellele vastamiseks muutma erialast õpet kutse- ja kõrghariduses ning täienduskoolitust.

Tuleviku tööjõu- ja oskuste vajaduse prognoosisüsteem OSKA koostab aastaks 2020 kõigil elualadel Eestis tuleviku tööjõu ja oskuste prognoosid ning võrdleb neid pakutava koolitusega kutse- ja kõrghariduses ning täiendõppes. OSKA uuringuid koostab Kutsekoda Euroopa Sotsiaalfondi vahenditest.

Roolijoodikute osalusega õnnetustes hukkus mullu 13 inimest

Joobes juhi osalusel toimunud liiklusõnnetustes hukkus eelmisel aastal 13 inimest, kusjuures protsentuaalselt jääb see Euroopa Liidu keskmisele tasemele.

Maanteeameti teatel seostatakse Euroopa Liidus joobes juhtimisega 25 protseti kõigist hukkunutega liiklusõnnetustest. Eestis oli möödunud aastal see näitaja 27 protsenti. Kokku toimus 2017. aastal Eestis 182 liiklusõnnetust joobes juhi osalusel, kus hukkus 13 ja sai vigastada 236 inimest.

„Juba 0,2 mg/g alkoholi veres mõjutab sõidukijuhi juhtimisvõtteid ja 0,5-promilline joove tõstab fataalsesse liiklusõnnetusse sattumise riski lausa viiekordseks. Selle aasta esimese kolme kuuga on järelevalve käigus tabatud üle 1100 juhi, kelle joove oli 0,5 promilli ja enam.Sellise joobe tekkimiseks piisab 85 kilogrammi kaaluval mehel kahest neljaprotsendilise kangusega pooleliitrisest õllest,“ tõi välja ennetustöö osakonna juhataja Monika Heinrand.

Maanteeameti tellitud uuringu tulemused näitavad selgelt, et alkoholi mõju alahinnatakse tegelikkusest palju väiksemaks. Kui pits viina tekitab 85 kilogrammi kaaluval mehel 0,21-promillise alkoholisisalduse veres, siis kui kõrge alkoholisisalduse tekitab viieprotsendilise kangusega pooleliitrine õlu, teadis vaid 18 protsenti meestest. Nad oskasid vastata, et tekib 0,33-promilline joove. Pea kolmandik vastajatest arvas, et alkoholi sisaldus veres on madalam.

Rahvasuus levinud müüdid, nagu oleks alkoholi lagundamisprotsessi võimalik forsseerida magades, sportides, saunas või külma duši all käies, energiajooki või kohvi juues, ei pea tegelikkuses paika. Vaid viis protsenti alkoholist kaob higistamise ja uriini kaudu, 95 protsenti tööst teeb ära maks. Autorool ja alkohol ei kuulu kokku – alkohol püsib organismis arvatust palju kauem ja alkoholi väljumist organismist ei saa inimene ise kuidagi kiirendada.

„Inimesed eksivad alatasa ja nii ka liikluses. Eksimused sagenevad, kui inimene ei taju ümbritsevat selgelt. Alkoholi pruukinud juhid eksivad keskmiselt sagedamini, sest hindavad ümbritsevat valesti ja ei jõua liikluses toimuvale õigeaegselt reageerida. Seepärast ei käi alkohol ja juhtimine kokku,“ ütles politsei- ja piirivalveameti juhtivkorrakaitseametnik Sirle Loigo.

Maanteeameti ennetuskampaania „Ka vähe on liiga palju“ kestab esmaspäevast 1. juulini. Kampaania eesmärk on liiklejatele teadvustada, et ka väike kogus alkoholi ei ole sõidukijuhtimise seisukohalt lubatud ning tegeliku kainenemiseni kulub arvatust rohkem aega. Kampaaniaperioodil kasutatakse mitmetes toitlustuskohtades joogiklaasialuseid, millel oleva informatsiooni järgi saavad inimesed arvutada, kui kaua võtab kainenemine aega. Koostöös Tallinna Ülikooli Haapsalu Kolledži tudengitega on valminud Alkokalkulaator, mis on allalaaditav Android telefonidele.

Päästeamet: Eestis kehtib suure tuleohuga aeg

Võrumaa Teataja

Päästeamet tuletab inimestele meelde et Eestis kehtib suure tuleohuga aeg.

Suure tuleohuga aeg kehtib kogu Eestis alates 31. maist. Sellel ajal on keelatud metsas ja maastikul suitsetamine, grillimine ja lõkke tegemine ka selleks ettevalmistatud kohas. Lisaks sellele palub päästeamet vältida mootorsõidukiga looduses sõitmist.

"Tulekahju on kergem ennetada kui seda hiljem kustutada, ole looduses tulega ettevaatlik," manitseb ka keskkonnaministeerium.

Kümnes õnnetuses hukkus kolm ja sai viga 16 inimest

Raplamaal juhtunud liiklusõnnetuses hukkus kaks inimest Politsei- ja Piirivalveamet

Liikluses oli laupäev taas must päev, mil kümnes liiklusõnnetuses kaotas elu kolm ja sai viga 16 inimest.

Esimene õnnetus juhtus kella 1.21 paiku Tartus Lembitu ja Väike-Kaare ristmikul, kus 42-aastane mees sõitis Škoda Superbiga T-kujulisel ristmikul otse teelt välja vastu puud, teatas siseministeerium BNS-ile. Kiirabi viis sõiduki juhi Tartu Ülikooli kliinikumi.

Teises õnnetuses kaotas elu kaks noort meest, kes kihutasid Raplamaal Kehtnas asulasisesel teel autoga vastu puud. Õnnetus juhtus kella 4.19 ajal Kehtnas Viljandi maantee alguses, kus 28-aastane mees sõitis BMW 530D-ga teelt välja vastu puud. Nii juht kui ka autos kaassõitjana viibinud 25-aastane mees hukkusid sündmuskohal. Liiklusõnnetuse täpsemad asjaolud selguvad kriminaalmenetluse käigus.

Kolmas õnnetus juhtus kella 12.27 ajal Tallinnas Suur-Ameerika tänav 18 juures, kus Mercedes-Benz Sprinteri tüüpi kiirabiautoga alarmsõitu teinud 42-aastane mees põrkas vasakpöördel kokku Aixam S8 mopeedautoga, mida juhtis 31-aastane mees. Kiirabi viis mopeedautos viibinud 49-aastase naise Ida-Tallinna keskhaiglasse.

Nelja õnnetus nõudis taas inimelu. Kell 13.38 sai politsei teate Rapla vallas Väljataguse külas Rapla-Järvakandi-Kergu maantee 4. kilomeetril juhtunud avariist. Esialgsetel andmetel kaotas koos teiste mootorratturitega kolonnis Rapla suunas sõitnud 66-aastane mees kontrolli enda Yamaha XV 1600 tüüpi mootorratta üle, paiskus kukkumisel kraavi ja suri sündmuskohal. Juhita jäänud mootorratas sõitis omas sõidusuunas edasi ning tabas ees liikunud Suzuki tsiklit, mille juht suutis siiski püsti jääda ega saanud viga. Seejärel süttis külili kukkunud Yamaha põlema. Õnnetus juhtus asulavälisel teelõigul, kus lubatud piirkiirus on 90 kilomeetrit tunnis. Hukkunud mootorrattur kandis kiivrit. Tema võimalik joove on tuvastamisel.

Viiendast õnnetusest teatati kell 13.20, kui Tallinnas Narva maantee ja Maneeži ristmiku juures oli Man Lions tüüpi liinibussi juhtinud 48-aastane pidanud järsult pidurdama, et vältida kokkupõrget pargitud BMW-st väljuva inimesega. Pidurdamise tagajärjel kukkus bussis viibinud 64-aastane naine ja kiirabi viis ta Ida-Tallinna keskhaiglasse.

Kuues õnnetus juhtus kella 14.47 paiku Tartus Anne tänav 51 esisel kõnniteel, kus 18-aastane noormees sõitis jalgrattaga otsa 91-aastasele naisele. Kiirabi viis jalakäija Tartu Ülikooli kliinikumi kontrolli.

Seitsmes õnnetus juhtus kella 14.53 paiku Valgamaal Otepää vallas Vidrike külas kruusakattega teel, kus 16-aastane noormees läbis motorolleriga sisekurvi ja põrkas kokku vastu tulnud krossimootorrattaga, mida juhtis lubadeta 15-aastane noormees. Kiirabi viis mõlemad juhid Tartu Ülikooli kliinikumi kontrolli.

Kell 16.09 teatati kaheksandast liiklusõnnetusest, mis juhtus Harjumaal Kose vallas Oru külas Kolu-Tammiku tee 4. kilomeetril. Seal oli 19-aastane naine kaotanud kontrolli Ford Focus Turnieri üle ning teelt välja vastu puud sõitnud. Kiirabi viis sõiduki juhi ning veel kolm autos viibinud 19-aastast naist Põhja-Eesti regionaalhaiglasse. Hiljem viidi samasse haiglasse ka sündmuskohalt lahkunud 19-aastane naine ja 18-aastane neiu. Liiklusõnnetuse täpsemad asjaolud on selgitamisel.

Üheksas õnnetus juhtus kella 19.40 ajal Viljandis Tartu tänaval Aasa tänav 2 juures, kus joobetunnustega 41-aastane mees kaotas kontrolli mopeedi üle, kaldus sellega vasakule vastu äärekivi ning kukkus. Kiirabi viis juhi Viljandi haiglasse.

Kümnes õnnetus juhtus kella 22.30 ajal Viljandi vallas Vana-Võidu külas Tartu–Viljandi–Kilingi-Nõmme maantee 72. kilomeetril, kus Audi A6 Avanti juhtinud 28-aastane mees ei andnud teed peateed pidi lähenenud Volkswagen Caddyle, mida juhtis 25-aastane naine. Kiirabi viis Volkswageni juhi ja sõidukis viibinud 27-aastase mehe Viljandi haiglasse. Audi juht pöördus haiglasse hiljem.

Ka pühapäev on juba toonud esimese inimkannatanuga liiklusõnnetuse, kui 15 minutit pärast südaööd põrkas Kawasaki Vulcani mootorrattaga sõitnud 36-aastane mees Põlvamaal Kanepi vallas Kaagvere külas Rõngu-Otepää-Kanepi maantee 29. kilomeetril kokku metskitsega. Kiirabi viis kokkupõrke tagajärjel kukkunud mootorratturi Tartu Ülikooli kliinikumi kontrolli.

Aasta algusest saati on liiklusõnnetustes elu kaotanud juba 29 inimest.

Raplamaal juhtunud liiklusõnnetuses hukkus kaks inimest

Politsei- ja Piirivalveamet

Täna varahommikul juhtus Raplamaal raske liiklusõnnetus, milles hukkusid 28-aastane ja 25-aastane mees.

Täna kella 4.19 ajal sai Häirekeskus teate liiklusõnnetusest Raplamaal Kehtna alevikus Viljandi maanteel, kus vastu puud oli sõitnud sõiduauto. Esialgsetel andmetel kaldus Rapla poolt Lelle suunas liikunud sõiduauto BMW paremale teelt välja vastu puud. Kokkupõrke tagajärjel purunes auto täielikult. Autot juhtinud 28-aastane mees ja tema kõrval istunud 25-aastane mees hukkusid sündmuskohal. Autot juhtinud mehe võimalik joove on tuvastamisel.

Politsei- ja Piirivalveamet

Õnnetus juhtus asulasisesel teelõigul, kus lubatud maksimaalne sõidukiirus on 50 km/h.

Politsei- ja Piirivalveamet

Rapla politseijaoskonna välijuht Veigo Vilbas avaldas hukkunud meeste lähedastele kaastunnet. „Kõik täpsemad asjaolud selgitab välja menetlus, aga auto vigastused viitavad sellele, et sedavõrd traagilise õnnetuseni viis väga suur sõidukiirus,“ lisas Vilbas.

Politsei- ja Piirivalveamet

Kõik õnnetuse täpsemad asjaolud selgitatakse välja kriminaalmenetluse käigus.

Politsei- ja Piirivalveamet


 


 

LOE VEEL


 


 


 


 

  

 

20 PÄEVA ENIMLOETUD