Kaja Kallas rääkis Tartus erakonna Riigikogu valimiste kandidaatidele esinedes, et märtsis toimuvate valimiste peaküsimuseks on maksud ja majandus.
Viimastel päevadel on avaliku arutelu all olnud küll muud teemad, kuid oleme endiselt veendunud, et nende valimiste põhiküsimus on, keda usaldavad Eesti inimesed järgmistel aastatel riiki maksu- ja majandusküsimustes juhtima, ütles Kaja Kallas.
“Keskerakonna valitsus on loonud maksusüsteemi, mida viimase maksuameti uuringu järgi 52% Eesti inimestest peab ebaõiglaseks. 55 000 inimest ootab pärast jõulukingituste tegemist uuel aastal teadet, et riigile tuleb täiendavalt tulumaksu tagasi maksta. Võrreldes valitsuse prognoosituga, on Läti piirikaubanduse tõttu kahe aastaga laekunud 340 miljonit eurot käibemaksu ja aktsiise vähem,” lisas Kallas.
Reformierakonna valimisprogramm kehtestaks lihtsa ja õiglase tulumaksusüsteemi, kus kõigil inimestel oleks kasutada 500 euro suurune tulumaksuvaba miinimum, millele järgneks astmeteta süsteem. Piirikaubandust põhjustanud alkoholiaktsiisi on Reformierakond lubanud alandada 2017. aasta veebruari tasemele.
Kallase sõnul on majanduse hea seis tänase valitsuse olukorda küll lihtsamaks teinud, ent statistika näitab, et mingit majandusseisakut valitsusvahetuse eel tegelikult ei olnud. “Headel aegadel täiendavalt raha kulutades on valitsus toonud Eestisse Euroopa kiireima hinnatõusu ja silmapiiril terendab uus majanduskriis, milleks Eesti pole nii hästi valmis, kui eelmise kriisi eel. Samal ajal ütleb Euroopa komisjoni hinnang, et Eesti on kõige paremas korras rahandusega riikide nimekirjast välja langenud. Usun, et selles seisus ootavad Eesti inimesed valitsejatelt kainet meelt ja vastutustunnet, mida Reformierakond on valmis pakkuma,” märkis Kallas.
Vabaerakond: lõhestava reklaami tellijad ohustavad Eesti julgeolekut
Vabaerakonna juhatuse hinnangul kujutab eestlaste ja venelaste segretsiooni kujutava reklaami tellija ohtu Eesti riiklikule julgeolekule ja kodurahule. „Pole vahet, kas tegemist on rumala nalja, kultuuriprojekti või provokatiivse valimisreklaamiga, igal juhul on see granaadi viskamine lõkkesse,“ ütles Vabaerakonna esimees Kaul Nurm. Vaieldamatult tähendab sellises tonaalsuses tehtud reklaam Nurme hinnangul, et ühiskonna polariseerumine sai veelgi tugevama tõuke ja kodurahu veelgi teravama löögi. Vabaerakonna hinnangul said Eesti natsionalistlike banaanivabariikide sekka paigutajad enda pahatahtlike väidete toetuseks süsteemse materjali, ühe või teise rahvustundega eriti tundlikus suhtes olevad kodanikud said tõsise emotsionaalse laengu ja üldine, riigikogu valimiste eel niigi habras ühiskondlik üksmeel sai tugeva hoobi. „Kui 2007. aastal nägid Vene eriteenistused kurja vaeva, et Tallinna Tõnismäel tekiks rahvustevaheline mäss ja ajaloo erinevast tõlgendamisest lähtuv etniline konflikt, siis 2019. aastal andsid eestlased vastutustundetult ise vene propagandale maitsva kondi hambusse. Pole kahtlustki, et Eesti suhtes vaenulikud elukutselised meelte ja mõtete mõjutajad oskavad seda konti mõnuga ja pikalt järada,“ ütleb Nurm.