Võru linnas ja maakonnas peab Hansa Bussiliinid alustama aprillis ühistranspordivedusid surugaasil töötavate bussidega, kuid piirkonnas puudub gaasitankla ja gaasitoru, mistõttu võib üleminek viibida, kirjutab Postimees.
Võru linnas ja maakonnas peaks alates aprillist sõitma 20 Iveco surugaasibussi, aga paraku pole see võimalik, sest Võrus pole ei surugaasitanklat ega isegi mitte maagaasitoru.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi eesmärk on jõuda 2020. aastaks niikaugele, et kümnendik transpordis kasutatavast kütusest pärineks taastuvatest energiaallikatest. See tähendab nii vedelate biokütuste, elektrisõidukite kui ka biometaani kasutamist.
Eesmärgist lähtuvalt viis Võru maavalitsus läbi ühistranspordihanke, milles andis eelise surugaasibusside pakkujatele. Esialgse plaani järgi pidi uus vedaja alustama Võru linnas ja maakonnas tänavu jaanuarist.
Hanke võitis Hansa Bussiliinid, mis panustas lootusele, et jaanuarist on Võrus korralik gaasitankla. Firma eeldas, et kui riik korraldab hanke gaasibussidele, siis riik mõtleb sellele, et hankel osalenud firmal on kohapealt ka gaas võtta.
Teiseks jäänud Eesti Buss vaidlustas hanke tulemused sootuks muul põhjusel kui gaas, aga jäi riigihangete vaidlustuskomisjonis ja halduskohtus kaotajaks. Küll aga lükkus vaidluse tõttu edasi Hansa Bussiliinide töö algus Võru bussiliinidel – seega pidanuks firma gaasibussid alustama tööd tänavu 1. aprillist.
Transpordi ajutiseks jätkumiseks kuni tankla valmimiseni sõlmis maavanem Andres Kõiv Hansa Bussiliinidega veolepingu, mis kehtib aprillist septembri lõpuni. Vajaduse korral saab lepingut pikendada veel aasta lõpuni – siis peaks gaasitankla praeguste lootuste kohaselt kindlasti valmis olema.
Sebe kaebas aga maavanema ajutise kokkuleppe Tartu ringkonnakohtusse ja saavutas esmaspäeval võidu. Kohus peatas oma määrusega Võru maavalitsuse ja Hansa Bussiliinide vahelise kokkuleppe kehtivuse kuni kohtuvaidluste lõpuni. Niisiis pole Võru maavalitsusel ühegi vedajaga Võru maakonnaliinide teenindamiseks ajutist kokkulepet, mis tähendab, et Hansa Bussiliinid peaks saatma hankes nõutud gaasibussid 1. aprillil liinile, nagu eelmisel aastal sõlmitud ja 2024. aasta märtsi lõpuni kehtiv leping nõuab.
Hansa Bussiliinide juhatuse liige Madis Lepp ütles esmaspäeval Postimehele, et firma tegeleb ringkonnakohtu määruse analüüsimisega ja otsustab seejärel, mida edasi ette võtta.