EESTI UUDISED BNS

Politsei liiklusliin lahendas kahe kuuga 1767 liikleja mure

Politsei- ja PiirivalveametÜleriigiline politsei liiklusliin 14900 on kahe tegutsemiskuu vältel lahendanud 1767 liikleja mure, huuhulgas on politsei vihjete abil tabanud kümneid purjus juhte.

Politsei liiklusliinile juuni- ja juulikuus laekunud teadetest puudutasid 81 joobekahtlusega juhte, 155 kiiruseületamisi, 253 ohtlikke või keelatud manöövreid, 428 parkimisprobleeme, 37 jalakäijate eksimusi vöötrajal, 164 fooritule eiramist, 17 turvavarustuse kasutamata jätmist, 192 liiklusmärgi nõuete eiramist ning 440 teadet käsitlesid muid liiklusprobleeme.

Lõuna-Eestis laekus liiklusliinile juunis 534 ka juulis 466 teadet, Põhja-Eestis juunis 267 ja juulis 279 teadet, Lääne-Eestis juunis 57 ja juulis 75 teadet ning Ida-Eestis juunis 30  ja juulis 59 teadet.

Liiklusliini projektijuht Baldur Pilden kommenteeris, et kui võrrelda kahe kuu arvnäitajaid, on laekunud teadete hulk jäänud stabiilselt samaks. Kui juunikuus tuli liiklusliini operaatoril lahendada 888 teadet, siis juulis oli vastav näitaja 879 teadet. „Nende numbrite pinnalt võime järeldada, et vajadus liiklusalastes küsimustes igapäevaselt abi saada ja oma tähelepanekutest politseid teavitada on püsivalt ühtmoodi suur,“ lisas ta.

Regioonide lõikes on aktiivsemalt liiklusprobleemidest teatatud Lõuna- ja Põhja-Eestist. Pilden lisas, et viimastel päevadel on omamoodi trendiks saanud ja palju heameelt valmistanud asjaolu, et liiklusliini numbri on omaks võtnud teiste seas ka vene keelt kõnelevad elanikud. „Näiteks juulikuu viimastel päevadel moodustasid venekeelsed teated juba ligi poole kõikidest vastuvõetud teadetest,“ selgitas ta.

Võrreldes juunikuuga on mõnevõrra suuremat aktiivsust üles näidanud ka Lääne- ja Ida-Eesti liiklejad. „Väiksem helistajate hulk ei tähenda, et neis piirkondades liiklusrikkumisi või rikkumisi märganud inimesi ei oleks. Suurenema peaks lihtsalt sekkumistahe - et liiklejad ise oma igapäevase ohutuse nimel telefonitoru haaraks ning tähelepanekutest politseile teada annaks,“ põhjendas Pilden.

Politsei liiklusliinile 14900 oodatakse eeskätt teateid selliste liiklusalaste rikkumiste kohta, millest hädaabinumbril 110 teate edastamist võiks reeglina pidada ebaotstarbekaks. Liiklusliin töötab kõikidel päevadel ajavahemikul kell 7-19.

Alates uuest aastast saab auto omaniku vahetust registreerida veebis

Alates uuest aastast saab auto omaniku vahetust registreerida veebis ning väheneb ka riigilõiv, kirjutab Eesti Päevaleht.

Praegu tuleb auto ostjal vormistada müüjaga ostu-müügileping ja siis sellega maanteeameti autoregistrikeskuse esindusse minna. Tallinnas on järjekorrad tippaegadel ligi tunnised ja nii võib autoostu registreerimiseks kuluda koos kohalesõiduga pool päeva. „Kohaletulekuks võib inimesel kuluda pool tundi kuni tund, siis tuleb veel järjekorras oodata, siis on teenindamise aeg 15–20 minutit ja veel tagasisõit koju ka. Me tahame selle kõik nüüd ära jätta,” ütles maanteeameti peadirektori asetäitja Lauri Lugna Eesti Päevalehele.

Selleks valmistatakse maanteeametis praegu ette uut IT-lahendust, mis laseb ARK-i iseteeninduses auto omanikuvahetuse nii teha, et kordagi kontorisse kohale minema ei pea. Uus registreerimistunnistus saadetakse koju postiga ja peale selle väheneb ka riigilõiv. Esimese teenusena kolitakse auto omanikuvahetus internetti sellepärast, et see on liiklusregistris kõige sagedamini tehtav toiming: aastas tehakse Eestis 115 000 auto ostu-müügitehingut, kirjutab Eesti Päevaleht.

„Loodame, et järgmisel aastal tehakse pooled neist internetis. Tallinnas on teenindamise ooteaeg tippajal 50 minutit, selle saaks poole väiksemaks. Tallinnas, Tartus, Pärnus on uuenduse mõju eeldavasti kõige suurem ja võimaldab üle vaadata ka meie kontorite ruutmeetrivajaduse ning personalivajaduse,” selgitas Lugna.

Praegu on uuest rakendusest olemas esimesed ekraanitõmmised ja neid vaadetes tundub, et iga internetikasutaja peaks saama auto ostumüügitehinguga probleemideta hakkama. Valikud on selged ja loogilised. Digiallkiri on turvalisem Tehingu turvalisus on tagatud sellega, et nii ostja kui ka müüja peavad andma digiallkirja, mis on märksa turvalisem tavalisele paberlepingule käsitsi sirgeldatud allkirjast, mille võltsimine on lihtne. Turvalisust lisab seegi, et allkirjastatav ostu-müügileping sätestab, et auto ei kuulu uuele omanikule enne, kui ostja on selle eest tasunud. Liiklusregistri keskkond kontrollib seda sellega, et ei jõusta omanikuvahetust enne, kui müüja on klõpsanud nupul, et on raha kätte saanud.

Peale selle teostab süsteem auto andmetele automaatkontrolli ja hoiatab ostjat juba enne allkirjastamist, kui autole on seatud piirangud – näiteks on see varastatud – või on tegemata näiteks tehnoülevaatus. Samuti näeb ostja kohe ka auto teadaolevaid läbisõiduandmeid ja kindlustusjuhtumeid. Nii väheneb võimalus, et autot ostetakse nagu põrsast kotis. „Tahame näidata võimalikult palju andmeid ja et ka maaletoojad hakkaksid autode kohta infot andma,” lisas Lugna.

Apteekide ühenduse arvates peaks e-sigarette müüma apteegid

Pilt on illustratiivneEesti Apteekide Ühenduse arvates peaks e-sigarette müüma apteegis ja neid tuleb käsitleda ravimitena juhul, kui nikotiini sisaldus ületab teatud piirnormi. 

„Sellised tooted peavad saama turustamiseks müügiloa ravimite kohta kehtiva regulatsiooni kohaselt. Toote klassifitseerimine ravimina või mitteravimina on ravimiameti pädevuses ning antud juhul on Ravimiameti tehtud otsus e-sigarettide kohta igati õige ja rahvatervise huvides,“ ütles Eesti Apteekide Ühenduse (EAÜ) juhatuse liige Kristiina Sepp.

Sepa sõnul võib tubaka suitsetamise alternatiiviks olev e-sigaret ja e-sigareti täitevedelik kaupluses kättesaadavana tingida mitmeid kahjulikke mõjusid, teatas sotsiaalministeerium BNS-ile. „Risk nikotiinisõltuvuse kujunemiseks on väga kõrge. Väljakujunenud sõltuvuse korral on tõenäoline, et asutakse pruukima ka teisi tubakatooteid. E-sigareti täitevedelik on väga suure riskimääraga nikotiini sisaldav toode, mistõttu on mõistlik reguleerida selle kättesaadavust ning toote müügiga peab kindlasti kaasnema ka asjakohane nõustamine, et vähendada kahjulikke mõjusid. Toote määratlemine ravimina võimaldab seda müüa apteegis, kus on tagatud ka vajalik nõustamine,“ rääkis Sepp.

Euroopa Parlamendi menetluses olev tubakadirektiivi eelnõu, mille on ette valmistanud Euroopa Komisjon, toetab samuti Ravimiameti lähenemist, kuna paneb paika põhimõtte, et suurema nikotiinisisaldusega tooteid tuleb vaadelda ravimitena.

Korrakaisjad said Lõuna-Eestis kätte suure koguse salasigarette

Korrakaitsjad said kolmapäeva pärastlõunal Lõuna-Eestis Lasva vallas kätte suure koguse salasigarette.

Politseinikud peatasid kella 16 ajal Kääpa-Obinitsa tee üheksandal kilomeetri kinni Chrysleri sõiduki, millest avastati 270 000 salasigaretti, teatas Lõuna prefektuuri pressiesindaja BNS-ile.

Politsei alustas menetlust ning pidas autos olnud mehe kahtlustatavana kinni.

Neljapäevast väheneb Elektrilevi võrguteenuse keskmine hind 0,06 senti

Neljapäevast väheneb Eesti Energia jaotusvõrguhalduri Elektrilevi keskmine võrguteenuse hind 3,79 sendilt kilovatt-tunni kohta 3,73 sendini kilovatt-tunni kohta.

Võrguteenuse hinda langetas see, et konkurentsiamet vähendas tänavuseks võrguettevõtjatele lubatud tootluse määra. Lisaks mõjutas tasude alanemist kasvanud võrguteenuse müügimaht ja vähenenud elektrivõrgu kadu, teatas võrguhaldur.

Kui 2012. aastal võisid jaotusvõrguettevõtjad elektrivõrku investeeritud kapitalilt teenida tulu 7,83 protsenti, siis tänavu kehtestatud lubatud tootluse piiriks on 6,76 protsenti.

Võrgutasu korrigeeritakse konkurentsiameti metoodika alusel ja see koosneb nii põhivõrguettevõtja Eleringi ülekandeteenuse kui ka tarbijale elektrit edastava jaotusvõrguettevõtja teenuse hinnast, mis muutuvad eri aegadel.

Elektrilevi klientidele on võrgutasu muutunud enamasti kaks korda aastas: jaanuaris põhivõrguettevõtja Eleringi ning augustis Elektrilevi jaotusvõrguteenuse hinnakorrektsioonist tulenevalt.

Hinna muutus on eri pakettides erinev. Keskmisele kodukliendile, kes tarbib aastas elektrit 3000 kilovatt-tundi, kahanevad võrguteenuse kulud keskmiselt üheksa sendi võrra kuus.

Võru tänavavalgustus läheb uuendamisele

Foto: Aigar NagelTuleval kevadel algab Võru linnas mahukas tänavavalgustuse uuendamine, mille tulemusel saab linn praegusega võrreldes energiasäästlikuma ja ühtlasi parema tänavavalgustuse.

„Tegemist on Keskkonnainvesteeringute Keskuse [KIK] rahastatava projektiga, mille vahendid on saadud Eesti riigi CO2 kvoodi müügist Austria riigile,“ ütles Võru abilinnapea Kersti Kõosaar.

Uued LED tänavavalgustid on Kõosaare sõnul ühelt poolt energiasäästlikumad ja teisalt võimaldavad moodsad lambid tänavat varasemaga võrreldes paremini valgustada. „Seega on projektist tõusev kasu mõõdetav mitme nurga alt,“ lisas ta. „Me hakkame maksma vähem, aga saame selle eest rohkem valgust.“

Lisaks Võrule hõlmab KIKi tänavavalgustite projekt Kõosaare andmeil veel kuut Eesti linna.

Kavandatavast tööst täpsema ülevaate andmiseks viib projekti Võru-poolne partner, linnale kuuluv OÜ Taristuhaldus 8. augustil läbi infopäeva.


 


 

LOE VEEL


 


 


 


 

  

 

20 PÄEVA ENIMLOETUD