PROOVISÕIT • Neljapäev oli tähtis päev, mil Tamula järve lasti järjekordne Võrus valmistatud alumiiniumkerega merepaat, et seda enne Rootsi kliendile saatmist vees proovida. Kohal oli nii paate valmistava OÜ Nauta MV juht Mart Perli kui ka maavanem Andres Kõiv, kes oli mõni aeg tagasi nende paatide valmistamise vastu huvi ilmutanud. Nüüd oli Kõiv jälle hakkamist täis ning lubas välja uurida, miks neid paate pole Eesti riigi teenistusse tellitud, vaatamata soodsale hinnale ja asjaolule, et paatide valmistamisel saavad tööd Eesti inimesed.
PROOVISÕIT • Neljapäev oli tähtis päev, mil Tamula järve lasti järjekordne Võrus valmistatud alumiiniumkerega merepaat, et seda enne Rootsi kliendile saatmist vees proovida. Kohal oli nii paate valmistava OÜ Nauta MV juht Mart Perli kui ka maavanem Andres Kõiv, kes oli mõni aeg tagasi nende paatide valmistamise vastu huvi ilmutanud. Nüüd oli Kõiv jälle hakkamist täis ning lubas välja uurida, miks neid paate pole Eesti riigi teenistusse tellitud, vaatamata soodsale hinnale ja asjaolule, et paatide valmistamisel saavad tööd Eesti inimesed.
See, et Eestis, näiteks Peipsi järvel, aga ka mujal merel neid paate ei kasutata, on küll patt, sest neljapäevane proovisõit näitas, et tegemist on väga korraliku alusega, mis tõepoolest püsib ka lainetes väga kindlalt tasakaalus. Maavanem sai ise ka paadi roolimist proovida ja kiitis selle omadusi. Mart Perli ütles selle peale, et Tamula jääb sellise aluse jaoks veidi väikseks – tõepoolest, sellega oleks märksa mugavam Rootsi skvääride või Eesti saarte vahel kihutada. Paat võtab isegi tagasihoidlikuma 150hj mootoriga ilma probleemideta sisse pea 70 km/h. Kirjade järgi mahub paati seitse inimest, aga istekohti on vähemalt 15 keskmise suurusega inimese jaoks. Lisaks on tal Webasto kabiinisoojendus, mistõttu võib sellises paadis isegi elada.
Mart Perli tunnistas pärast sõitu, et tal endal sellist paati veel polegi, kuigi toodab neid 12 tükki aastas. Seetõttu paistis ta väga rahul olevat, kui sai järjekordset meistriteost ise vees proovida.