Kui seni oli Eestis munade hind üks madalamaid Euroopas, siis seda pidu ei jätkunud kauaks: munadepühade-eelseks perioodiks ajastatud munapaanika tõstis hinna kiiresti Euroopa keskmise tasemele.
Niisugune olukord kaubanduses meenutas kohati Nõukogude aega, mil inimesed tormasid poodi ummisjalu ühte või teist kaupa ostma, kui oli teada, et see hakkab otsa saama. Lõpuks olid poeletid tühjad ja esmavajalikku toidukaupa tuli hakata talongide eest jagama. Küllap on nii mõnelgi inimesel praeguseni toanurgas alles kunagist talongikaupa, mis olenemata vajadusest kõik usinalt igaks juhuks välja osteti.
Kohati ligi 100protsendiliseks hinnatõusuks piisas ainult paanikast, sest Eestis midagi ei muutunud. Euroopa munapuudus tuli mõnede tootjate kadumisest, ent Eesti munatootjad olid juba varem end uute nõudmistega kohandanud, ühtegi suuremat farmi kinni ei pandud. Eesti inimesed ei hakanud ka senisest oluliselt rohkem mune sööma. Piisas vaid mõnest artiklist ajalehes ja klipist teles, kui inimesed tormasid ummisjalu poodi mune ostma, nii et mõni pood pealinnas osteti munadest täiesti tühjaks. Paanikale vaatamata kauplused munadest siiski tühjaks ei saanud, küll aga reageeris turg muutusele kiire hinnatõusuga.
Kokkuvõttes võidavad hinnatõusust nii tootjad kui ka kaupmehed, spekulandid ja vahendajad, samuti riik, kuna kõrgema hinna pealt saab kasseerida senisest enam käibemaksu. Kaotajaks on aga Eesti tarbija, kes peab niigi taluma Euroopa üht kõrgemat hinnataset – seda paljuski seetõttu, et Eesti naabrid Soome, Rootsi ja Norra on kõrgeima hinnatasemega riigid Euroopas. Eesti kahjuks räägib väike turg ja sellega seotud väike konkurents kaubanduses, mistõttu pole siia võimalik müüa suuremaid koguseid ega pakkuda madalamat hinda. Vaatamata kõrgele hinnatasemele on Eestis palgad mitu korda madalamad kui naabrite juures Soomes ja Rootsis, mistõttu peavad eestlased toimetulekuks käima kaupa ostmas Saksamaal, kus hinnatase madalam. Pärast äsjast hinnatõusu on munade näol juures veel üks kaubaartikkel, mille soodsaks ostuks tasub ette võtta reis mõne tuhande kilomeetri taha.