Tehnoloogia areng on viinud inimesed üha enam selle poole, et luua parem tasakaal kahjustavate keskkonnategurite ja ökoloogilisema jalajälje vahel. Hübriidelektrisõidukid on tulnud, et jääda. Hübriidelektrisõidukeid on mitut tüüpi – kerghübriid, pistikhübriid ja täishübriid. Pistikhübriid on laetav ning kerg- ja täishübriidid on iselaadivad. Teeme seekord lähemalt tutvust kerghübriidiga.
Kerghübriidauto on hübriidelektrisõiduki tüüp, mis kasutab väikest elektrimootorit tavapärase sisepõlemismootori abistamiseks teatud sõidutingimustes, näiteks sõidu alustamisel, kiirendamisel ja aeglustamisel. Erinevalt täishübriidist või pistikhübriidist ei saa kerghübriid töötada ainult elektritoitel ja kasutab peamiselt sisepõlemismootorit. Küll aga kasutab kerghübriid regeneratiivpidurdust, et püüda kinni energiat, mis muidu pidurdamisel kaduma läheks ja salvestab selle väikesesse akusse. Seda salvestatud energiat kasutatakse seejärel elektrimootori toiteks ja sisepõlemismootori abistamiseks kiirendamisel, vähendades sedasi kütusekulu ja heitgaase.
Kerghübriidid on sageli soodsamad, kui täis- või pistikhübriidid (PHEV) ja pakuvad paremat kütusesäästlikkust kui traditsioonilised sisepõlemismootriga sõidukid. Muutes need populaarseks valikuks kliendile, kes soovib vähendada kahjulikke heitgaaside teket, olles samal ajal rahakotisõbralik valik.
Lisaks aitab kerghübriidi omamine pikemas perspektiivis ka kütusekulult säästa. Siinkohal on siiski oluline meeles pidada, et kütusekulu säästmine sõltub paljudest teguritest, nagu sõiduki mudel, keskmine kütusekulu, sõiduharjumused jms.
Kerghübriid on hea valik inimesele, kes soovib ühendada hübriidi kasulikkuse keskkonnale ja sisepõlemismootoriga sõiduki omadused.