EESTI ELU

Eurojackpotiga võideti 846 844 eurot

Eurojackpoti reedesel loosimisel võitis üks Eesti lotomängija 5+1 tabamusega 846 843,80 eurot, teatas Eesti Loto.

Võidupilet on ostetud internetist.

Tegu on suuruselt teise Eurojackpoti mängus võidetud lotovõiduga Eestis ja üldse suuruselt kolmanda lotovõiduga Eesti Loto ajaloos. Seni suurim Eestis Eurojackpotiga võidetud võidusumma on 1,155 miljonit eurot, mille said kolme aasta eest kaks Jõhvis elavat meest. 

Eurojackpot on suure võidu Eestisse toonud sel aastal lisaks veel kahel korral – märtsi alguses võitis 455 564 eurot meremehena töötav Tallinna mees ning mai alguses tõi Eurojackpot 161 157 eurot ühele Järvamaa naisele.

Lõuna-Eesti rallit juhivad põneva avapäeva järel Oliver Solberg – Aaron Johnston

Raivo Remmelgas

Reedel tehti Võrumaal algust Eesti autoralli meistrivõistluste viienda ja Läti meistrivõistluste kuuendaks etapiga. Järjekorras 17.Lõuna-Eesti ralli avapäevale startisid pööratud järjestuses 79 võistluspaari.

Reedel ootas võistlejaid ees kolm kiiruskatset, mille jooksul läbiti kahel korral 1,28 km pikkune Võru linnakatse. Lühikeste linnakatsete mõlemad läbimised võitsid 2017.aasta Lõuna-Eesti ralli esikohamehed Georg Gross – Raigo Mõlder (Ford Fiesta WRC). Kusjuures mehed näitasid mõlemal läbimisel kümnendiku pealt sama katseaega 1.22,0.
Avapäeva ainsa kruusakatsena sõideti 9,82 km pikkune Saaluse katse. Kohati väga paksus udus ja õhtu pimeduses sõidetud katsel näitasid kõige julgemat sõitu Oliver Solberg - Aaron Robert Johnston  (VW Polo R5), kes edestasid katsel kolmanda aja välja sõitnud Gross – Mõlderit 4,8 sekundiga.

Lõuna-Eesti ralli 2019 reedese võistluspäeva lõpetasid liidrina Solberg – Johnston, kelle edu enne laupäevaseid katseid on Gross – Mõlder ees 1,3 sekundit. Kolmandana said ööpausile Egon Kaur – Silver Simm (Ford Fiesta Proto), kes jäävad liidritest 7,3 sekundi kaugusele.

„Ma pole kunagi elus nii keerulistest tingimustes katset sõitnud, kui see kruusakatse oli. Seal polnud vahet, kas sõidad tuledega või ilma, nähtavust põhimõtteliselt polnud. Õnneks suutsin sellel kiirel katsel keskenduda ning lõpuks läks kõik hästi ja ma olen rõõmus, et oleme selle päeva finišis,“ sõnas Oliver Solberg reede viimase katse finišis.

Meistrivõistluste klassi EMV2 avapäeva TOP3 moodustasid – Solberg – Jonston, Igor Bulantsev – Marina Danilova (Ford Fiesta) + 35 ja Denis Rostilov – Georgy Troshkin (Mitsubishi Lancer Evo IX) +37,5.

Esiveoliste klassi EMV3 ja Estonian Junior Challenge arvestuste avapäeva kiireimad mehed olid Robert Virves – Sander Pruul (Ford Fiesta R2T), kelle edu enne laupäevaseid katseid on Ken Torn – Kauri Pannas (Ford Fiesta R2T) ees 3,2 ja Georg Linnamäe – Volodymyr Korsia (Peugeot 208 R2)

13,7 sekundit.

Neljaveoliste rahvuslikus klassis EMV4 hoiavad reede järel kaksikjuhtimist Läti võistluspaarid. Emils Blums – Didzis Eglitis (Mitsubishi Lancer Evo IX) ja Krisjanis Zintis Putnins – Martins Purnis (Mitsubishi Lancer Evo VIII) vahe on enne laupäeva 11,9 sekundit. Kolmandad on Mikolaj Kempa – Marcin Szeja (Mitsubishi Lancer Evo IX), kes jäävad liidritest 32,8 sekundi kaugusele.

Kaheveoliste klassi EMV5 avapäeva parimad olid Patrick Juhe – Rainis Raidma (Honda Civic). Vaid 0,9 sekundi kaugusele jäävad liidritest Kermo Laus – Alain Sivous (Nissan Sunny). Klassi kolmandad on endale juba tänavuse EMV5 klassi meistritiitli kindlustanud Klim Baikov – Andrei Kleshchev (Lada 2105), kes jäävad liidritest 9,2 sekundi kaugusele.

Kaheveoliste klassi EMV6 arvestuses juhivad Karel Tölp – Martin Vihmann (Honda Civic Type-R), kelle edu Kristo Subi – Raido Subi (Honda Civic Type-R) ees on 2,5 sekundit. Klassi kolmandad on Agris Upitis – Andris Spilva (Renault Clio RS), kes jäävad liidritest 25,9 sekundi kaugusele.

Tagaveoliste klassi EMV7 liidrid on peale reedest võistluspäeva Marko Ringenberg – Ilmar Pukk (BMW M3), kelle edu Raiko Aru – Veiko Kullamäe (BMW M3) ees on 2,9 ja Justas Simaska – Aurimas Kropas (BMW 328) ees 19,1 sekundit.

Veoautode klassis EMV8, kus võistlejad startisid reedestele katsetele esimestena, said kõige kiiremini õhtusse Taavi Niinemets – Esko Allika (GAZ 51A). Nende edu Rainer Tuberik – Raido Vetesina (GAZ 51) ees on 24 ja Meelis Hirsnik – Kaido Oru (GAZ 51 R5) ees 27,2 sekundit.

Lõuna-Eesti ralli jätkub laupäeval kaheksa kiiruskatsega, mille jooksul läbitakse 98,10 katsekilomeetrit.
Teise võistluspäeva katsetele stardib TOP10 pööratud järjestuses.

Rallipasse on võimalik soetada Olerexi tanklatest Võru linnas hinnaga 10 eurot. 
Lõuna-Eesti ralli 2019 võistlejate nimekirja, katsete kaardid jpm. leiab rallinädala kolmapäeval ilmunud Autolehe vahelt, mis on saadaval ajakirjanduse müügipunktides üle Eesti.

Lõuna-Eesti ralli ralliraadioks on Ring FM, mis Võrumaal levimas sagedusel 101,7 MHz. Ralliraadio stuudios võtavad seekord kohad sisse Urmas Roosimaa, Gustav Kruuda ja Oskars Kaņeps-Kalniņš.

17.Lõuna-Eesti ralli avapäeva järjestus: http://autosport.ee/results/?race_id=456&race_ss_id=935&
17.Lõuna-Eesti ralli laupäeva stardijärjestus: http://autosport.ee/rallyreg/public/calendar_file/Startlist%20Day%202%20LER2019.pdf

Umbusaldusavaldus Jüri Ratase vastu kukkus läbi

FOTO: Riigikogu

Opositsiooni esitatud umbusaldusavaldus peaminister Jüri Ratase vastu kukkus ettearvatult läbi.

Umbusalduse poolt hääletas reedel aset leidnud riigikogu erakorralisel istungjärgul 40 saadikut, vastu 55. Kohal oli 96 saadikut.

Enne hääletust vastas peaminister üle kolme tunni riigikogu liikmete küsimustele.

Riigikogu Keskfraktsiooni esimees Kadri Simson ütles umbusaldushääletusel peetud kõnes, et mõne nädala tagustes sündmustes oli just Ratas see, kes õigusriigi eest vankumatult ja kõhklusteta seisis. "Selles kriisis oli just peaminister see, kes õigusriigi mõtte ilma vilesid puhumata ja tulesid vilgutamata otsekohe kehtestas,“ sõnas Simson.

Simsoni sõnul on Ratase valitsused teinud mitmeid edasiviivaid otsuseid, nii eelmises kui ka praeguses valitsuses. „Eelmise valitsuse poolt kehtestatud maksureform mitte ainult ei tõstnud madalamat ja keskmist palka teenivate inimeste sissetulekuid, vaid aitas vähenda ümbrikupalga maksmise osakaalu. Tänane valitsus on esimeste kuude jooksul jõudnud teha positiivseid otsuseid, mille osas saame sisulisi arutelusid pidada riigikogu sügisistungijärgul. Olgu selleks siis riigireform, pensionitõus või noorte kodakondsust puudutav küsimus,“ ütles Simson riigikogus peetud kõnes.

Opositisioonilise Sotsiaaldemokraatliku Erakonna esimees Indrek Saar sõnas, et SDE-l pole kuidagi võimalik usaldada peaminister Jüri Ratast, kes vaatab jätkuvalt läbi sõrmede EKRE juhtide ühiskonda lõhestavatele tegudele.

Saare sõnul annab ainuüksi Mart ja Martin Helme katse tagandada seadusevastaselt ametist politseijuht ja sellele järgnenud peaministri leebe reaktsioon põhjuse seada nii valitsusjuhi kui kogu valitsuse usaldusväärsus küsimärgi alla.

„Siseminister ja rahandusminister näitasid taaskord kogu ühiskonnale oma tahet lammutada demokraatlik õigusriik. Ei tea mitmes kord astusid nad Eesti põhiseaduse mõtte ja sätte vastu,“ ütles Saar. „Hiljutine valitsuskriis on vaid kild pea neli kuud kestnud mustris, kus ühe valitsuserakonna juhtkond alavääristab või solvab mõnda ühiskonnagruppi, peab Eesti iseseisvuse suurimaks ohuks Euroopa Liitu ja õhutab ühiskonnas Euroopa Liidu vastasust." 

„Ratase vedamisel ei ole meie Eesti muutunud ühtehoidvamaks ja ühtsemaks. Ratase juhitud valitsus ei ole tulnud välja Eestit edasiviivate lahendustega. Strateegiliste, tulevikku suunatud otsuste asemel on valitsuse arsenalis kolme erakonna hetkekasust kantud populistlikud ja tihti ka vandalistlikud sammud,“ rääkis Saar.


 


 

LOE VEEL


 


 


 


 

  

 

20 PÄEVA ENIMLOETUD