EESTI ELU

Taisto Liinid lõpetas esmaspäevast enamuse kaugliinide teenindamise

Foto on illustratiivne FOTO: Aigar Nagel

Taisto Liinid lõpetas esmaspäevast, 22. augustist majandusliku mittetasuvuse tõttu 15 Tallinna–Pärnu ja Tallinna–Paide–Viljandi–Valga marsruutidel sõitva kaugliini teenindamise, 16. augustil lõpetati ka Tartu–Viljandi–Pärnu liin.

Ettevõte jätkab Võru–Tartu ja Võru–Tallinna bussiliinidel. Käigus ei ole enam 20 väljumist päevas, teatas ettevõte. 

Taisto Liinide juhataja Taisto-Taimo Kängsepa sõnul on liinivedu viimasest kahest koroonatalvest räsitud ja on näha, et kolmas talv parem ei tule. "Bussinduses loevad tegevusmahud ja kunagiste mahtude taastumisele ei saa panustada. Vahepeal on maailm ja inimeste harjumused muutunud," kommenteeris Kängsepp pressiteates. Ta märkis ka, et diislikütuse hind on vähemalt kaks korda kallim kui kaks suve tagasi.

"Kolmanda asjaoluna tuleb ära mainida, et kuigi ühistransport osana turismisektorist on koroonalainetest kõige rohkem pihta saanud majandussektor, siis valdkonda reguleerivat ühistranspordiseadust ei ole peetud vajalikuks viimase kahe ja poole aasta jooksul praegustele muutuvatele oludele vastavaks kohandada," nentis bussifirma juhataja. 

22. augustist jätkab Taisto Võruga seotud Võru–Tartu ja Võru–Tallinna bussiliinide teenindamisega, lisaks keskendutakse tellimusvedudele, suuremas osas väljaspool Eestit. "Sellise suure üleriigilise liinibusside võrgu käigushoidmise lõpetame ära, praegusel kujul ei ole sellel ettevõtlusvaldkonnal perspektiivi," tõdes ta.

Liinide sulgemiseks loa andnud transpordiameti korralduse järgi selgitas Taisto, et pärast suvise tipp-hooaja lõppu väheneva reisijate arvu tingimustes liinide teenindamise jätkamisel ootaks ettevõtet kiire maksejõuetus.

Juulis esitatud taotluses soovis Taisto algselt liinide lõpetamist augusti keskpaigas, nentides seejuures, et ettevõte majanduslik olukord on väga halb. Transpordiamet selgitas aga, et nõnda lühikese etteteatamisega pole võimalik liinilube kehtetuks tunnistada, sest eelteavitamiseks jääv aeg on ebamõistlikult lühike ja sõitjatele ei jää piisavalt aega alternatiivsete sõiduvõimaluste leidmiseks.

Samuti ei jääks piisavalt aega ühistranspordikeskustele, et hinnata uute liinide käivitamise ja/või olemasolevate ümberkorraldamise vajadust. Transpordiametile ei ole esitatud ühegi vedaja poolt taotluseid, mis asendaksid Taisto liine, samuti ei ole ametile teada, et mõni teine vedaja oleks valmis koheselt mõnda liini teenindama. 

Amet pakkus liinide lõpetamise tähtajaks 31. augusti, ent Taisto sõnul ei oleks ettevõte oma majandusliku olukorra tõttu võimeline liine augusti lõpuni vastavalt kinnitatud sõiduplaanidele ja seadusi järgides teenindama. Samuti lõpetas ettevõte täieliku maksejõuetuse vältimiseks liinide teenindamiseks vajaliku kinnisvara kasutamise lepingud Harjumaal.

Vaktsiinikahjusid on hüvitatud vaid seitsmele taotlejale

Vaktsiinikahjusid on hüvitatud vaid seitsmele taotlejale

Koroonavaktsiinide kahjuhüvitisi on miljoni euro suurusest fondist makstud vaid seitsmele kannatanule kokku 14 000 euro eest, ­kuigi vaktsiinikahjude seadus kehtib juba kolm ja pool kuud ning enamik ligi kahest miljonist vaktsiinisüstist jõuti Eestis ära teha ammu enne seaduse jõustumist, kirjutab Postimees. 

Uute firmade registreerimine vähenes ja pankrottide arv kasvas EL-is

Foto on illustratiivne

Tänavu teises kvartalis vähenes uute ettevõtete registreerimine Euroopa Liidus 1,2 protsenti, samas kui pankrottide arv kasvas 2,2 protsenti. 

Uute ettevõtete registreerimine on vähenenud aasta algusest, langedes esimeses kvartalis 2021. aasta viimase kvartaliga võrreldes 2,3 protsenti, teatas Eurostat. Siiski oli registreerimiste arv kõrgem kui 2019. aastal. 


 


 

LOE VEEL


 


 


 


 

  

 

20 PÄEVA ENIMLOETUD