Lisaks kohaliku kauba tarbimisele, mis aitab luua kodu ligidal uusi töökohti, tuleks eelistada kohalikku kaubandusketti, sest keegi teine kodu ligidal uusi kauplusi ei loo.
Teoorias ei tohiks kapitalil kodumaad olla, mis tähendab, et raha läheb sinna, kus ta teenib suuremat kasumit, mitte sinna, kus asuvad sõbrad ja sugulased. Nagu elu näitab, kehtib see põhimõte vaid nii-öelda ideaalolukorras, siis kui kõigil läheb väga hästi. Äsjane kriis näitas, et kapitalil on vägagi kodumaa olemas: Eestis kanda kinnitanud Rootsi pangad viisid oma klientide raha kodumaale, kus see teenib küll väiksemat tulu, aga toetab kodumaa majanduse arengut.
Sama põhimõte kehtib laias laastus kaubanduses: väikseid maapoode ei uuenda keegi muu kui kohalik tarbijate ühistu kett. Suured ketipoed laienevad vaid sinna, kus on rohkem kliente ja oodata paremat tulu.
Võru Tarbijate Ühistu juhataja Tarmo Lauring kutsub inimesi üles oma ostudega toetama kohalikku tarbijate ühistu ketti, sest ainult ühistuketid suudavad pakkuda maapiirkonnas tarbijale soodsat hinda. Küllap on Lauringul õigus, sest suured rahvusvahelised ketid pole tõesti maale laienenud ja kui ühistupoed linnas kängu jäävad, siis pole raha maapoodide arendamiseks. Tarbijal ei tohiks olla vahet, millisest poest osta, sest linnas asuvad ühistupoed nagu Maksimarket ja Konsum pakuvad laias laastus sama hinda mis ülejäänud suuremad ketipoed. Vahe on vaid kaupluse väljanägemises, kauba paigutuses ja asukohas. Nii Võrus kui Põlvas on ETK keti poed veel linna kõige uhkemad. Nii ei tohiks olla raske eelistada just neid poode, sest nende kaudu toetatakse maapoodide arengut.
Kui väiksemate maapoodide arendamine saab argumendiks müügitegevusel linnas, siis võib loota, et maale laienevad ja pakuvad seal tarbijasõbralikku hinda teisedki ketid. Kindlasti võidaks inimeste suure poolehoiu näiteks Prisma, kui avaks Eestis sarnaselt Soomele maapoodide võrgu ja pakuks seal mitmesajale tootele sama hinnagarantiid mis linnas.