Alates neljapäevast, 1. novembrist on kolmeaastase kehtivusega digi-ID kaartide omanikel võimalik oma kaardi kehtivusaega kahe aasta võrra pikendada. Seda saab teha isikliku arvuti ja kaardilugejaga.
Käesoleva aasta maist väljastab Politsei- ja Piirivalveamet (PPA) viieaastase kehtivusega digi-ID kaarte. Enne seda kehtisid digi-ID kaardid kolm aastat. 1. novembrist alates saavad ka varem väljastatud kolmeaastase kehtivusega digi-ID kaartide omanikud pikendada oma kaardi kehtivusaja viie aastani.
Digi-ID kaardi kehtivusaja pikendamine toimub läbi kauguuendamise ehk seda saab kaardiomanik teha isikliku arvuti ja kaardilugejaga. Kehtivusaja pikendamiseks tuleb veebilehelt installer.id.ee laadida arvutisse uus ID-tarkvara ning järgida selle antavaid juhiseid.
„Võimalus digi-ID kaardi kehtivusaega ise pikendada säästab kaardiomanikele nii aega kui ka raha, sest nii ei ole vaja tulla PPA teenindusse ega tasuda uue kaardi riigilõivu,“ ütles PPA identiteedi ja staatuste büroo juht Margit Ratnik. „Kehtivusaja pikendamine ei ole kohustuslik ja kaardid, mida ei kauguuendata, kehtivad oma algse kehtivusaja lõpuni.“
Kehtivusaega saab pikendada ainult kolmeaastase kehtivusega digi-ID kaartidel ehk neil, mis on välja antud enne käesoleva aasta 1. maid. Selliseid kaarte on praegu kasutuses ligi 30 000.
Kui digi-ID kaart on praeguseks kehtivusaja juba ületanud või selle sertifikaadid on mingil muul põhjusel suletud, siis kaardi kehtivusaega pikendada ei saa.
Kehtivusaega saab pikendada ainult kauguuendamisega. PPA teenindustes seda teha ei saa.
Kõigile kolmeaastase kehtivusega digi-ID kaardi omanikele, kel on aktiveeritud @eesti.ee e-posti aadress, saadab PPA lähipäevil kehtivusaja pikendamise võimaluse kohta ka personaalse teavituse.