ARVAMUS

Võrumaal ehitusobjekte nagu sügisel seeni

Möödunud nädala lõpus oli meie kandis kaks tähtsündmust: reede keskpäeval avas Väimelas uksed 3,7 miljonit eurot maksev puidutöötlemise ja mööblitootmise kompetentsikeskus Tsenter ning paar tundi hiljem peeti Meremäe vallas Võmmorski külas 4,6 miljonit maksma mineva Piusa kordoni sarikapidu.

Terasemalt ringi vaadates ja meenutades tekib oht, et nii mõnigi Võrumaa ehitus jääb üles lugemata, sest nii üllatavalt mitmekesiseid ehitustöid on käsil või siis äsja lõpetatud. Võru linnas valmis Vee tänava kvartal, kus said ideaalselt korda tänavad ja kõnniteed. Linn sai säästliku valgustuse. Kuu aega tagasi avati pidulikult Võru gümnaasium. Pidulik avamine on ees juba külalisi majutaval hotellil Georg.

Antsla linnapilt  uueneb, Lasva sai lasteaia. Metsavenna talus ehitatakse pidevalt ja nüüd on ideaalses korras ka Mõniste-Ape maantee. Võru sai hiljuti uue politsei ja päästemaja, Vastseliina kerkib uus päästedepoo. Sõmerpalu vallas areneb ettevõtluskeskkond.

Maksimarketist saab pärast juurdeehitise valmimist tõeline kaubanduskeskus. Pikal tänaval ootab juba mitu aastat avamise ootel Bauhofi kaubandushoone. Kagukeskuses hakkavad  puhuma uued tuuled, sest tulemas on uus ankurrentnik – toidupood. Kindlasti ei ole see loetelu täielik.

Mida vajaks linn veel? Kindlasti nüüdisaegset perearstikeskust, veekeskust … Tamulal võiks sõita lõbusõidulaev, sest vaade linnale ja Roosisaare suunas on lummav. Pealegi öeldakse ju lauluski: mereks meil on Tamula. Põlvamaal on Saesaare järvel oma laev ja Räpinas sadam.

On teada, et ehitamisele eelneb pikk ettevalmistus. Piltlikult öeldes: et homme ehitada, selleks oleks tulnud ettevalmistustega alustada juba üleüleeile. Sel eelarveperioodil (2014–2020) on Eestil lootus Euroopa Liidult saada 5,9 miljardit eurot. Valmidus seda raha kasutada peab olema väga veenev ja põhjendatud.

Ettevõtlusnädalal ütles maavanem Andres Kõiv, et teha ei tule ainult seda, mida peab, vaid missioonitundest tuleb teha veel palju-palju asju. Ainult see tagab arengu.{fcomment}

Nutikas ettevõtja on nähtav

2015. aasta 41. nädala märksõna oli nutikas ettevõtlus ning 8. oktoober sai lipupäevaks ettevõtja tunnustamiseks. Ikka meenutati põhitõdesid, et keti tugevus vastab nõrgima lüli vastupidamisvõimele ning toonitati, et kui SIND (ettevõtet, toodet) või SINU ettevõtmisi (tegevusi) ei märgata, pole SIND olemas.

Endast parimaks teadaandmiseks on reklaam ajalehes. Üksikud kuulutused ilmusid juba esimestes Eesti lehtedes ajalehtede hälliperioodil aastatel 1766–1857, pärast seda sai kuulutustest ajalehtede igapäevane osa.

Nüüdisajal ei vaidle keegi vastu, et reklaam on turunduse tähtsamaid vahendeid, et teavitada tarbijaid toodetest, teenustest, ideedest. Kui meenutada valimiseelseid kampaaniaid, siis saab enesereklaami kaudu valijahääli, mis tagavad hästi tasustatud koha riigikogus. Ei mingit piinlikkusetunnet. Miks ei peaks siis reklaamima oma tooteid?

Nielseni ülemaailmse uuringu „Global Trust in Advertising” andmetel usaldavad eestlased traditsiooniliste meediakanalite reklaame rohkem kui online- ja mobiilireklaame ning hoolimata võrguformaatide rohkusest ei ole see traditsiooniliste kanalite usaldusväärust õõnestanud. TV ja trükimeedia on endiselt usaldusväärsed reklaamiallikad: 66 protsenti vastanutest usaldab ajakirjanduslikke tekste, 53 protsenti ajalehereklaame, 45 protsenti telereklaame ja 43 protsenti raadioreklaame.

Nüüdisaegne ajalehereklaam ei ole ainult reklaam paberlehes, sest ajaleht on jälgitav ka veebikeskkonnas, peale selle veel digileht ning Facebook. Nii näeb näiteks täispaketi tellimisel teie Võrumaa Teatajas avaldatud reklaami kümneid ja kümneid tuhandeid inimesi.

Hinnanguliselt töötleb inimene vabal ajal iga päev 34 gigabaiti infot, mis vastab 100 000 sõnale. Üks pilt (reklaamikujundus) kätkeb endas 1000 sõna. See ongi see võluvõti, mis aitab äri edendada. Võtke ühendust Võrumaa Teataja reklaamitoimetajaga ning leiame teile sobiva ja edutoova lahenduse.

Ettevõtja päeva hommikul mööda Võru peatänavat sõites nägi ainult ühte lippu – see oli keskraamatukogu hoonel. Hiljem tulid mõned lipud tänavapilti juurde. Lipuheiskamispäevagi võib võtta reklaamina, et teadvustada ettevõtjate olemasolu ja märgata nende tegevusi.