EESTI UUDISED BNS

Ohutusjuurdluse keskus asus uurima lennuki hädamaandumise põhjuseid

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi juures tegutsev ohutusjuurdluse keskus asus uurima Tartumaal Ülenurme lennuvälja lähedal reede hilisõhtul toimunud lennuki hädamaandumise põhjuseid.

Majandusministeeriumi kriisireguleerimise osakonna peaspetsialist Jens Haug ütles laupäeva ennelõunal BNS-ile, et et kuna uurimine on alles alanud, ei saa praegu hädamaandumise detailide kohta midagi täpsemat öelda.

"Olen just praegu koos piloodiga teel sündmuskohale ning praegu on natuke vara rääkida, mis täpselt juhtus," lausus Haug. Tema sõnul vajab täpsustamist ka see, millise lennukimudeliga täpselt tegemist oli. Hädamaandunud lennuk on Piper 28 tüüpi, kuid sellel on palju erinevaid modifikatsioone.

Haugi sõnul on kõik kolm lennukis olnud inimest haiglast välja saanud ning nende vigastused osutusid kergeteks.

Hädamaandumist uurib ohutusjuurdluse keskus alustas majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi juures tegevust selle aasta algusest. Ohutusjuurdluse keskuse ülesanne on lennu-, raudtee- ja laevaõnnetuste põhjuste väljaselgitamine, transpordiohutusalaste soovituste ja ettepanekute formuleerimine ning nende menetlemise jälgimine.

Tartu lähedal tegi reede hilisõhtul hädamaandumise väikelennuk, mille pardal olnud kolm Läti kodanikku Lätist õhku tõusnud lennuk maandus kesköö paiku Ülenurme lennuvälja lähedal põllul ja libises kraavi. Kolm lennukis olnud meest said kergemalt viga. Häirekeskus sai teate hädamaandumisest kell 00.00.

Päästjate saabudes olid lennukis olnud kolm meest iseseisvalt välja saanud. Kiirabi andis neile sündmuskohal esmaabi ning viis tervise kontrolliks traumapunkti. Lõuna päästekeskuse pressiesindaja Evelin Uibokand ütles BNS-ile, et sündmuskohal tundusid lennukis olnud meeste vigastused olema kerged.

Tegemist oli Piper tüüpi väikelennukiga, milles oli kolm Läti kodanikku ning mis oli treeninglennul. Lennuk tõusis õhku Lätist ning pidi maanduma Ülenurme lennuväljal. Hädamaandumisel sai viga lennuki üks tiib ja kere, tekkis väike lokaalne kütusereostus. Uibokand märkis, et kütusereostus oli väga väike ning päästjate eraldi sekkumist reostuse kõrvaldamiseks vaja ei läinud.

Päästjad kontrollisid lennuki võimalikku süttimisohtu. Esialgse info kohaselt põhjustas hädamaandumise mootoririke.

Sündmuskohal töötasid päästjad Tartust, Tõrvandist ja Elvast, kohal olid politseipatrullid ning kaks kiirabibrigaadi. Sündmuse lahendamist juhtis Tartu operatiivkorrapidaja. Uibokandi sõnul on lennuk praegu allakukkumise kohas ning selle juures on valve.

bns

Eesti soovib Kasahstaniga tihedamat koostööd

Välisminister Urmas Paet ütles laupäeval Astanas kohtumisel Kasahstani peaministri Karim Massimoviga, et Eesti on huvitatud tihedamatest majandus- ja kaubandussuhetest Kasahstaniga, samuti koostööst ühiste huvide nimel rahvusvahelistes organisatsioonides.

Välisminister märkis, et äsjane Eesti saatkonna avamine Astanas aitab neid eesmärke paremini saavutada, teatas välisministeeriumi pressiesindaja BNS-ile.

Paet väljendas kohtumisel heameelt, et Kasahstan on otsustamas loobumist viisanõudest Eesti kodanike vastu, mis hakkab tõenäoliselt kehtima juba 1. juunist.

Paet ja Massimov rääkisid kohtumisel ka Euroopa Liidu ja Kasahstani suhetest ning Euroopa Liidu Kesk-Aasia strateegiast. Paet avaldas lootust, et läbirääkimised Euroopa Liidu ja Kasahstani vahelise laiendatud partnerlus- ja koostöökokkuleppe üle kulgevad kiiresti ja leping õnnestub peagi alla kirjutada.

Eesti peab oluliseks ka Euroopa Liidu Kesk-Aasia strateegia täiendamist, et see võtaks arvesse muutusi regioonis, näiteks rahvusvaheliste julgeolekujõudude (ISAF) lahkumist Afganistanist 2014. aastal. Paet rõhutas kohtumisel Kasahstani peaministriga ka regiooni riikide ja regionaalse koostöö olulisust Afganistani stabiliseerimiseks ja rahumeelseks arenguks.

Paet väljendas kohtumisel ka lootust, et peagi õnnestub avada otselennuliin Eesti ja Kasahstani vahel. Välisminister Paet kohtus laupäeval Astanas ka Kasahstani transpordi- ja sideministri Askar Zhumagaliyeviga, kellega oli juttu lennunduskoostööst ning Kasahstani kaupade veost Eesti raudtee ja sadamate kaudu.

bns

Võru-Luhamaa maanteel liikluse katkestanud pomm hävitati

Eridemineerijad hävitasid reede õhtul plahvatusohtlikuks hinnatud lennukipommi, mis peatas tundideks liikluse Võru-Luhamaa maantee ühel lõigul.

Päeval kell 14.11 leidis Võrumaal Barruse puidutööstuse territooriumilt 50 kilogrammise lennukipommi laadurijuht. Ohtliku leiu tõttu suleti Tallinn-Luhamaa maanteelõik kilomeetritel 255-260 ehk Räpina ristmikust kuni Verijärveni. Päästjad evakueerisid ka ligi 60 puidutööstuses tööl olnud inimest. Samuti evakueeriti kõik inimesed leiu kohast poole kilomeetri raadiuses.

Veidi enne kella 21 reede õhtul hävitasid demineerijad pommi, inimesed vigastada ja puidutööstus kannatada ei saanud, ütles BNS-ile Lõuna Päästekeskuse pressiesindaja.

Vene lennukipommis oli hinnanguliselt 24 kilogrammi trotüüli.

Liiklus Tallinn-Tartu-Võru-Luhamaa maanteel on avatud, ohuala enam ei ole ja inimesed lubati kodudesse tagasi.

Peamiselt Teise maailmasõja-aegsed maapõuest välja tulevad lõhkekehad on Eestis probleemiks igal kevadel.

bns

Tartu lähedal tegi hädamaandumise väikelennuk

Tartu lähedal tegi reede hilisõhtul hädamaandumise väikelennuk, mille pardal oli kolm inimest, teatas päästeameti valvepressiesindaja BNS-ile.

Lennuk maandus kesköö paiku Ülenurme lennuvälja lähedal põllul ja lõpetas kraavis.

Kolm lennukis olnud inimest said kergemalt viga.

Lõuna päästekeskuse pressiesindaja täpsustuse kohaselt sai häirekeskus teate hädamaandumisest kell 00.00.

Päästjate saabudes olid lennukis olnud kolm meesterahvast iseseisvalt välja saanud. Kiirabi andis neile sündmuskohal esmaabi ning viis tervise kontrolliks traumapunkti.

Tegemist oli Piper tüüpi väikelennukiga, milles oli kolm Läti kodanikku ning mis oli treeninglennul ning pidi maanduma Ülenurme lennuväljal. Hädamaandumisel sai viga lennuki üks tiib ja kere, tekkis väike lokaalne kütusereostus. Päästjad kontrollisid lennuki võimalikku süttimisohtu. Esialgse info kohaselt põhjustas hädamaandumise mootoririke.

Sündmuskohal töötasid päästjad Tartust, Tõrvandist ja Elvast, kohal olid politseipatrullid ning kaks kiirabibrigaadi. Sündmuse lahendamist juhtis Tartu operatiivkorrapidaja.

Õnnetuse täpsemad asjaolud selgitab majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi uurimine.

bns

Siseministeeriumi autokütuse hanke võitsid Statoil, Alexela ja Lukoil

Alexela, Statoili ja Lukoili tanklaketid võitsid riigihanke, millega siseministeerium soovib sisejulgeolekuasutuste ja teistele riigiasutuste tarbeks osta ühiselt kaheks aastaks autokütust.

Kaheaastase raamlepinguga ostavad asutused ministeeriumi esialgse arvestuse järgi kokku ligi 6,47 miljonit liitrit mootoribensiini ja 6,1 miljonit liitrit diislikütust. Eeldatavalt läheb leping maksma 17,8 miljonit eurot, millele lisandub käibemaks.

Siseministeeriumi kantsler Tarmo Türkson tunnistas oma neljapäevase käskkirjaga edukaks kütusepakkujaks Tallinna teeninduspiirkonna tarbeks Statoil Fuel & Retail Eesti AS-i pakkumise. Ettevõte pakkus mootoribensiini 95 ühe liitri maksumuseks 1,320 eurot, mootoribensiini 98 ühe liitri maksumuseks 1,358 eurot ja diislikütuse ühe liitri maksumuseks 1,353 eurot.

Eesti soovib viisavabadust Kasahstaniga

Eesti taotleb oma kodanikele viisavaba sisenemist Kasahstani, ütles välisminister Urmas Paet reedel Astanas kohtumisel Kasahstani välisministri Yerzhan Kazykhanoviga.

Kasahstani välisminister ütles, et tõenäoliselt muutub Kasahstani reisimine Eesti kodanikele viisavabaks juba selle aasta 1. juunist, teatas välisministeeriumi pressiesindaja BNS-ile.

Paet ütles kohtumisel, et Eesti sooviks sõlmida Kasahstaniga ka pensionikindlustuskokkuleppe ning isikute tagasivõtmise kokkuleppe, samuti investeeringute kaitse lepingu.

Paet ja Kazykhanov rääkisid kohtumisel ka Euroopa Liidu ja Kasahstani suhetest. „Loodame, et läbirääkimised Euroopa Liidu ja Kasahstani vahelise laiendatud partnerlus- ja koostöökokkuleppe üle kulgevad kiiresti ning leping õnnestub peagi alla kirjutada,“ märkis Paet. „EL-i ja Kasahstani vahel sõlmitav laiaulatuslik kokkulepe võiks olla edaspidi eeskujuks lepingute sõlmimisel ka teiste Kesk-Aasia riikidega,“ lisas ta.

Paeti sõnul on Eesti valmis jagama oma kogemust Euroopa Liidu arengutest. „Samuti on Kasahstani diplomaadid ja ametnikud oodatud osa võtma Eesti Diplomaatide Kooli kursustest,“ lisas ta.

Kohtumisel Kasahstani parlamendi esimehe Kairat Mamiga ütles välisminister Paet, et Eesti sooviks tihedamaid kaubandussuhteid Kasahstaniga. „Eesti ja Kasahstani kaubavahetus on kasvanud 35 miljonilt eurolt 2009. aastal 125 miljonile eurole 2011. aastal, kuid kasvuruumi on,“ märkis Paet. „Toetame Kasahstani liitumist Maailma kaubandusorganisatsiooni WTO-ga ning loodame, et ka see avaldab positiivset mõju kaubavahetusele,“ lisas ta.

Eesti sooviks Paeti sõnul ka turismi edendamist. „Sellele aitaks kaasa otselennuliini avamine Eesti ja Kasahstani vahel,“ ütles ta. „Loodame lõpetada läbirääkimised lennunduslepingu üle käesoleval aastal. Samuti oleme huvitatud Kasahstani kaupade veost läbi Eesti sadamate,“ lisas Paet.

Eesti on huvitatud ka üliõpilasvahetusest Kasahstaniga. „Pakume Kasahstani tudengitele stipendiume magistri- ja doktoriõppeks,“ sõnas Paet. „Samuti soovime tihedamat kultuurikoostööd, näiteks Kasahstani filmide eriprogrammi korraldamist Pimedate Ööde

bns


 


 

LOE VEEL


 


 


 


 

  

 

20 PÄEVA ENIMLOETUD