EESTI UUDISED BNS

Võltsitud passidega srilankalased üritasid Eestisse tulla

Võrumaa Teataja

Piirivalvurid pidasid teisipäeval kinni kaks Sri Lanka kodanikku, kes püüdsid võltsitud passidega ebaseaduslikult Eestisse tulla.

Teisipäeval kontrolliti Luhamaa piiripunktis Eestisse sisenemisel kahte Sri Lanka kodanikku, kelle passides olevad Kreeka elamislubade kleebised olid võltsimistunnustega ning isikutel puudus seaduslik alus Euroopa Liidu välispiiri ületamiseks, teatas politsei- ja piirivalveamet BNS-ile.

Isikutele koostati kinnipidamise protokollid. Juhtumi täpsemad asjaolud on selgitamisel.

Ministeeriumil ei ole piiri puhastamiseks eraomanikega kokkuleppeid

Metsa mahavõtmine Eesti–Vene–Läti piiride ristumiskohas Misso vallas Parmu külas.    Foto: ANDREI JAVNAŠANRiigimetsa majandamise keskus (RMK) puhastab siseministeeriumi tellimusel Eesti-Venemaa piiril teist nädalat riigimetsaalasid, kuid paraku kuulub suur osa maadest eraomanikele ja nendega kokkuleppeid pole veel sõlmima asutud, vahendab ERR-i uudisteportaal.

Juba poolteist nädalat teevad RMK inimesed siinpool Pedetsi jõge piiril tööd. Seni on puhastatud umbes poolteist kilomeetrit ehk umbes 30 hektarit riigipiiri. Praegu käib töö riigimetsas, vahendas "Aktuaalne kaamera".

"Esimestele eramaa tükkidele, ma arvan, me jõuame aastavahetusel peale. Kuni selle ajani on meil parasjagu töö riigimaal, aga siis on kindlasti eramaad ees ja me peame minema peale," rääkis RMK kagu regiooni juht Raivo Võlli.

Suur osa eesootavast maast kuulubki erakätesse. Kui kokku tuleb puhastada 136 kilomeetrit, siis sellest 2/3 ehk 80 kilomeetrit kuulub riigile ja ülejäänud 56 kilomeetrit on eramets. Samas ligi 40 kilomeetrit riigimetsa on sellist, kus piiririba on küll riigi oma, aga puhastamiseks vajalikud väljaveoteed tuleb kooskõlastada eraomanikega.

"Meie kui lõikajad loodame väga, et selleks ajaks on jõutud eramaaomanikega teha kokkulepped, et saaksime seal raiuda, on täpselt ära märgitud piiririba ja meil ei ole muud teha, kui oma masinatega minna ja täpselt samasugust tööd teha nagu riiigimetsas," ütles Võlli.

Kokkuleppeid eraomanikega peab sõlmima sisministeerium koostöös politsei- ja piirivalveametiga. Kui siseminister Hanno Pevkur ütles juba septembris, et see töö ootab ees, ei ole tänaseks maaomanike uksele ikkagi veel koputatud.

Politseinikud leidsid Põlvamaal sõiduautost 120 000 salasigaretti

Maksu- ja TolliametPolitseinikud avastasid Põlvamaal korravalvurite eest kõrvalteele keeranud sõiduautost 120 000 salasigaretti.

Esmaspäeva pärastlõunal kontrollisid politseinikud Põlva vallas autojuhtide kainust. Kella 16.30 paiku märkasid korravalvurid, kuidas sõiduauto Nissan Almera juht sadakond meetrit enne politseinikke pidurdas äkiliselt ning pages kõrvalteele, teatas BNS-ile Lõuna prefektuuri pressiesindaja.

Politseinikud sõitsid Nissanile järgi ning tabasid autojuhi tupiktee lõpust. Auto juures oli 18-aastane noormees, kes väitis, et autojuht jõudis juba põgeneda ning autouksed lukustada.

Maksu- ja TolliametPolitseinikud avastasid noormehe taskust sõiduki võtmed. Auto läbivaatusel avastasid politseinikud kilesse pakitud pappkastid sigarettidega. Kokku oli sõidukis 120 000 maksumärkideta sigaretti, mis anti menetlemiseks üle maksu- ja tolliametile.

Lisaks 12 kasti salasigarettide käitlemise eest alustatud kriminaalmenetluses määratavale karistusele võib salasigarettide käitlejat oodata ka maksuotsus, mille summa sellise koguse sigarettide pealt on suurusjärgus 15 000 eurot.

Simson soovib 13 lisamiljoni eest maakonnaliinid piletivabaks muuta

Pilt on illustratiivne FOTO: VTRiigikogu Keskerakonna fraktsiooni esimehe Kadri Simsoni sõnul oleks tarvis muuta riigieelarvet, et 13 miljoni lisaeuro eest kõikidele maakonnaliinide reisijatele tasuta sõit võimaldada.

Keskfraktsioon on esitanud tuleva aasta riigieelarvesse muudatusettepaneku, millega muudetaks bussiliiklus maakonnaliinidel üle kogu Eesti reisijatele priiks. Simsoni sõnul aitab selline samm maaelu taaselustada, teatas BNS-ile riigikogu keskfraktsioon. "Maapiirkondades on transpordiühendus keskustega eluliselt vajalik. Samas peab see teenus olema kättesaadav kõigile. 2012. aastal oli maakonna bussiliinide dotatsioon veidi enam kui 21 miljonit eurot. Oleme riigieelarvesse esitanud muudatusettepaneku, millega kaetaks tänane maakonna bussiliinide piletitulu osa, tagades seeläbi tasuta ühistranspordi üle Eesti. Meie hinnangul oleks piletitulu osa katmiseks vaja täiendavad 13 miljonit eurot," sõnas Simson ja lisas, et elu väljaspool Tallinna ja teisi suuremaid tõmbekeskusi on hääbumas.

"Selleks, et leevendada üha süvenevat ääremaastumist, on vaja tagada parem ja inimestele kättesaadavam transpordiühendust nende samade keskustega. Tasuta maakonnaliinid teevad kergemaks tööotsimise maakonna piires. Riigil tuleb tagada inimestele vajalikud teenused ja toimiv ühistranspordiühendus üle kogu Eesti, mitte vaid meile sobivates piirkondades. Meie muudatusettepanekud on esmaspäeval ja teisipäeval arutluse all ka riigikogu rahanduskomisjonis. Hea on tõdeda, et ka IRL toetas meie mõtteid ning pidas üle-eestilist tasutud ühistransporti vajalikuks. Kui meie soov on elu maale tagasi tuua, siis tuleb sellega alustada juba täna. Vastasel korral on juba liiga hilja," rääkis Simson. 

Keskerakonna muudatusettepanekute katteallikaks on järgmisest aastast kehtima hakkava tulumaksumäära 1-protsendilise langetamise ärajätmine. Taoline muudatus tooks riigieelarvesse täiendavalt ligikaudu 70 miljonit eurot.

Kindlustuseta Eesti auto põhjustas Soomes miljoneid eurosid kahju

Pilt on illustratiivne FOTO: VTEelmisel nädalal täpsustunud andmetel põhjustati Eestis registreeritud liikluskindlustuseta sõidukiga Soomes kindlustusjuhtum, mille tõttu tekitatud kahju on eeldatavalt 4,65 miljoni eurot.

See on suurim teadaolev Eesti sõidukiga põhjustatud liikluskahju ning õnnetuses saadud vigastuste tõttu jääb tõenäoliselt püsivalt halvatuks 25-aastane naine, teatas Eesti Liikluskindlustuse Fond BNS-ile. Kahju seisneb kannatanu töövõime ja sellega kaasnevast sissetuleku kaotuses ning eluaegsetest ravi- ja hooldamiskuludest. Varasem rekord oli 2,2 miljoni eurot ja ka see kindlustusjuhtum toimus 2005. aastal Soomes. Euroopa ja ühtlasi ka maailma suurim liikluskindlustuse kahjujuhtum on 400 miljonit eurot.

"Soomes asetleidnu näitab ilmekalt, et lisaks teise inimese elu hävitamisele võib liikluskindlustuseta sõidukiga õnnetuse põhjustades sõidukijuht ära rikkuda ka enda elu ja tuua ebameeldivusi lähedastele, sest liikluskindlustuseta tekitatud kahju võib tagasi nõuda õnnetuse põhjustajalt. Kõnealuse juhul on põhjust eeldada, et õnnetuse põhjustanud isik ei suuda tekitatud kahju ealeski tagasi maksta," tõdes liikluskindlustuse fondi juhatuse esimees Mart Jesse.

"Kahetsusväärselt toob see juhtum välja ka Eesti liikluskindlustuse süsteemi tõsise puuduse võrreldes Skandinaavia riikidega. Erinevalt näiteks Soomest võib Eestis olla sõiduk mõnda aega liiklusregistris arvel ka ilma kohustusliku kindlustuskaitseta. Oleme küll korduvalt rõhutanud vajadust tänast süsteemi muuta, teinud ettepanekuid sellised erisused kaotada ja osundanud just kindlustamata sõidukitega seotud rahvusvaheliste riskide realiseerumise võimalusele, kuid poliitiline julgus otsuste tegemiseks on kahjuks tänaseni puudunud. Paraku kuuluvad Eestis registreeritud ja kindlustamata sõidukitega tekitatud kahjud sisuliselt kinni maksmisele seaduskuulekate kindlustusvõtjate poolt," lisas Jesse.

Vaatamata ühekordsele väga suurele kahjule ei tekita see otseseid probleeme Eesti liikluskindlustuse  süsteemile, sest selliste suurte kahjude hüvitamiseks on riskid edasi kindlustatud.

Liikluskindlustuse fond on kindlustusandjate poolt asutatud ühing, mille peamine ülesanne on täita liikluskindlustuse garantiifondi rolli ja hallata liikluskindlustuse registrit. Fond hüvitab kindlustamata või tundmatuks jäänud sõidukiga tekitatud kahjud. Ühtlasi on fond ka lüli liikluskindlustuse rahvusvahelises võrgustikus, täites nii Euroopa Liidu nõuetest tulenevat teabekeskuse ja hüvitusorgani rolli kui ka rahvusliku büroo rolli rohelise kaardi süsteemis. Liikluskindlustuse fondi juures tegutseb ka liikluskindlustuse lepitusorgan.

Enamik e-kauplusi ei täida tarbijakaitse nõudeid

VTTarbijakaitseameti uuringu tulemustest selgus, et 203 kontrollitud ettevõttest vaid 4 protsendil ei avastanud amet ühtegi rikkumist.

"Sageli eksiti aga siiski pisiasjades ja suuremaid puudusi esines õnneks harvem. Enamiku e-poodide rikkumised seisnesid peamiselt selles, et nad pole suvel jõustunud seadusemuudatusi oma tegevusse üle kandnud," ütles tarbijakaitseameti peadirektor Andres Sooniste pressiteate vahendusel.

Tarbijakaitseameti peadirektori hinnangul võib selle põhjuseks olla nii inertsus kui ka teadmatus. "Paraku ei näe kauplejad seda, et oma kodulehel korrektsete tingimuste avaldamine pole mõeldud üksnes tarbijate, vaid ka e-kauplejate endi kaitseks," märkis ta septembris tehtud uuringu tulemusi selgitades.

Juuni keskel jõustusid võlaõigusseaduse muudatused, millega tuli e-kauplejatele uusi nõudeid ja mis reguleerib täpsemalt seda, millist teavet peavad e-poed tarbijale enne lepingu sõlmimist andma.


 


 

LOE VEEL


 


 


 


 

  

 

20 PÄEVA ENIMLOETUD