• info@vorumaateataja.ee
Võrumaa Teataja Võrumaa Teataja
Sign In

ARVAMUS

Otsusta täna, aga kasuta homme

Võrumaa Teataja ARVAMUS 16 Juuli 2019
Lisa anonüümne kommentaar

Pixabay

ARVAMUS Suur suvi on käes, keskkoolid on lõpetatud ja paljudel noortel on aeg astuda uus samm ellu. Öeldakse, et üliõpilaste elu on muretu ning ilus, kui seda osata piisavalt nautida ning piisavalt meeldejäävaks elada. Siiski on tarvis enne üliõpilasestaatusesse jõuda. Kuldsed on sõnad, et peab tegema just seda, mida me armastame. Karm reaalsus on aga see, et armastusest ära ei ela. On boonus, et saab minna hommikul rõõmsal meelel tööle ning teha terve päeva just seda, mis on väga südamelähedane.

Mõistuseinimesed võtavad lahti viimased statistikaandmed ja hekseldavad need üksipulgi läbi, et jõuda selgusele, mis ametimehi praegu kõige enam tarvis on. Kurbmäng on aga see, et praegu õppima minnes saab oma oskusi ju alles paari aasta pärast kasutada. Statistikatki koostatakse möödunu põhjal ning ennustamine on hoopiski tänamatu tegevus. Kas siis tasub üldse end vaevata sellega, et muretseda, mida Eestil praegu vaja on? Kui minna õppima seda eriala, mille ametikohad praegu tühjana seisavad, siis võib paari aasta pärast praktikakohta otsides tabada valus tõde, et kohad on juba võetud. See tekitab olukorra, kus värske koolilõpetaja või esimese praktikakoha otsingul olev noor on õppinud ameti, millest ta ise lugu ei pea ja mille järele puudub turul ka vajadus.

Teisel juhul peab õppima just seda tegema, mida armastad ja lootma parimale. On selge, et valdkondade palgatasemed ning tulusus on erinevad ja ei saa loota, et armastatud töö alati ka armastatud palganumbri tagab. Kurdetakse, et praeguse mõne sektori tööjõupuuduse on põhjustanud noorte valivus. Paljud noored ei ole nõus tegema seda, mis neile ei meeldi. Ja miks nad peakski? Näiteks ei ole populaarsed klienditeenindajate ning hooldustöötajate ametikohad, sest üleüldine palgatase on pigem madal, aga töö, mis tahab tegemist, on võrdlemisi raske ja väsitav.

Kui saaks keskkooli üheks lõpueksamiks matemaatika asemel näiteks ennustamise valida, oleks tulevikku astuvate noorte elu mitu korda lihtsam. Nüüd aga tuleb valikud teha pimesi ja loota, et ei kolistata eriti karme ämbreid ning et hoidutakse elu valusatest õppetundidest, kui ollakse iseseisvasse ellu alles astumas.

Lustisõit Eesti number kahega – õndsalt nagu vanajumal pilvepiiril!

Sten Sang ARVAMUS 10 Juuli 2019
Lisa anonüümne kommentaar

Viienda põlvkonna Toyota RAV4 pakub toredat sõiduelamust ja lubab kütusekulu ohjes hoida. Aastas 10 000 kilomeetri läbimise hinnaks pakub salong alla 800 euro. Foto: STEN SANG

Toyota RAV4 on rahvuskaaslaste teise koha mees autoostu edetabelis ning see kohe kihutas oma käe ja varbaga antud isendit siit ja sealt proovile panema. Eelmisel aastal müüdi tervelt tuhatkond nurgelise šniti esindajat ning seda põhjusega: hübriidajamiga masin süstib paigalt kui püssikuul ning jätab juhi meeldivasse pehmusesse kui mullikiles portselani.

Viienda põlvkonna Toyota RAV4 pakub toredat sõiduelamust ja lubab kütusekulu ohjes hoida. Aastas 10 000 kilomeetri läbimise hinnaks pakub salong alla 800 euro. Foto: STEN SANG

Buratino nahas metslane

Toyota alustas oma RAV4 seeria mudeli väljaandmist 1994. aastal, selle ajaga võrreldes on kerepikkusele lisandunud tubli pool meetrit, ulatudes praegu 4,6 meetrini. Seda lisapikkust tajun teravalt, kui kolin oma isiklikust vägagi nöbininaga Chevyst ümber massiivsesse linnamaasturisse. Pidevalt on tunne, et ristmikul tasub end veidi tagapool hoida, muidu ehk võetakse 1,85 meetrit laia müraka esileulatuv nina mööduja poolt kaasa. Samas kuidagi uhke tunne on purjetada kui ratastel laev mööda Tartu asfaldivõrgustikku. Hiivaks veel mõned purjed ja tõmbaks triibulise särgi ülle.

Viienda põlvkonna Toyota RAV4 pakub toredat sõiduelamust ja lubab kütusekulu ohjes hoida. Aastas 10 000 kilomeetri läbimise hinnaks pakub salong alla 800 euro. Foto: STEN SANG

Nobe kui kevadine orav

Saan esimese mõnusa surtsaka adrenaliini otse veeni, kui Amservi Tähe esindusest end Ihaste viaduktini tüürin ja seal kiirendusrajal korra gaasipedaali tallan. Hea, et juuksed pähe jäid!, ohkan kergendunult ja vaatan tahavaatepeeglist kaugele maha jäänud autot. Nii äkilist minekut selliselt suurelt 1600kiloselt raudkerelt ei oleks oodata osanud, kuid üllatus on igati meeldivate killast. 2,5-liitrine Hybrid Dynamic Force’i mootor teeb oma tööd innukalt ja toob juhi näole igikestva naeratuse. Targu meenuvad oma südamelähedase autoga pusserdamised, kui kiirendusrajal kohe mitte ei õnnestunud end teise auto ette sättida ja käigukastiga rabistades lendasid pöörded taevastesse kõrgustesse. Hea, et sidur alles jäi. Proovisõiduauto puhul automaatset käigukasti palju puutuma ei pea ning isegi raadio keeran mõne aja pärast kinni. Mõnusam on kuulata hübriidajamiga mootori vaikset urinat ja kiirendusel vähe kurjemat urinat – muusika iga autosõbra keskkõrvale!

Viienda põlvkonna Toyota RAV4 pakub toredat sõiduelamust ja lubab kütusekulu ohjes hoida. Aastas 10 000 kilomeetri läbimise hinnaks pakub salong alla 800 euro. Foto: STEN SANG

Kogu selle urina juures näitab linnamaastur üles täiesti adekvaatset kütusekulu: esindus lubab 5,7 liitrit saja kilomeetri kohta ja pooleteisttunnise proovisõidu keskmiseks jäigi lubatud 5,7 liitrit. Omavahel öeldes: gaasipedaali funktsioneerimist sai mõnusasti järele proovitud ning sellest hoolimata jäi elektrisõidu osaks lausa 51 protsenti ajast.

Kelmikad poognad tantsuplatsil

Kõige rõõmuküllasemad hetked uue musklis sõbra seltsis saabuvad kinnises parklas, kus saab iseendale ja teistele ohutult mõned graatsilised keerutused ette võtta. Nullist sajani kiirendab RAV4 umbes 11 sekundiga ning suure hoo võtab ta võrdlemisi kiiresti ka pidurdamata maha. Pakiruum mahutab ära kolm keskmist kasvu mägisokku ja ühe kõhnema kondiga karjuse – seda kõike siis, kui kompanjonid võtavad enda alla lubatud 580 liitrit mahtu. Võimalus on ka tagumised istmed alla klappida ning luua lisaruumi õdusamaks äraolemiseks. Igaks juhuks ma sirekoivalisi mäletsejaid koos hoidjaga puhtasse proovisõidupilli sisse pressima ei hakka ning piirdun paar korda pagasiluugi avamise ja sulgemisega. Töötab, teeb sulgedes piiksu ja puha. Piiksu saan kuulda ka siis, kui keegi raudruunale liiga lähedale satub ja ta selles ohtu tuvastab. Peale selle hoiatab küljepeeglisse ilmuv kujutis tagant külgsuunast läheneva sõiduki eest. Igati tänuväärne lüke, sest just sealt kipuvad liginema „pimedasse nurka” jäävad sõidukid ja avarii on kerge tulema.

Viienda põlvkonna Toyota RAV4 pakub toredat sõiduelamust ja lubab kütusekulu ohjes hoida. Aastas 10 000 kilomeetri läbimise hinnaks pakub salong alla 800 euro. Foto: STEN SANG

Härjavõitlus järvekaldal

Linna vahel kenitlemisest saab peagi villand ning tuleb aeg oma hübriidmaasturiga grüünesse põrutada. Sõit mööda Jõgeva maanteed on sulnis ning ohtrate kurvide tõttu ei hakka ma seal möödasõitudega oma karmat proovile panema. Küll aga panen proovile järveparklas laiuva kruusaparkla karma. Ehedama elamuse saamiseks avan juhiakna ning kuulan kivide marulist tantsu 18tolliste rehvide all. Pakun, et looks on „El Toreador” ning vilistan viisikest kaasa. Just sellise muheda lahmaka härja taltsutamise tunne ongi – teen aga ühe sõõriku teise järel ja tunnen end hoituna kui vanajumal pilvepiiril. Või siis mõni vähe vaiksem tegelane, apostel või keegi.

Viienda põlvkonna Toyota RAV4 pakub toredat sõiduelamust ja lubab kütusekulu ohjes hoida. Aastas 10 000 kilomeetri läbimise hinnaks pakub salong alla 800 euro. Foto: STEN SANG

Seda vanajumala tunnet aitab kinnistada elektriliselt timmitav juhiiste, mis teeb minusugusest lüheldasest kodanikust üsna kõrgel pukil istuva juhi. Ego toidab see auto kohe kindlasti ja samal meelel on teised proovisõitjad üle Maarjamaa – Toyota RAV4 on suur, turvaline ja oma mõõtude kohta adekvaatselt ökonoomne. Tema hinnaklass võib jääda mõnevõrra kõrgemaks lähemate konkurentide omast, kuid see ei takistanud tuhandel pika nina sõbral eelmisel aastal omale just see mudel garaaži soetada. Eks naeratus näol ole ka omamoodi hindamatu väärtus.

Eestlaste seas olid möödunud aastal populaarseimad uuena ostetud margid Toyota (4099), Škoda (3144) ja Renault (2509), nende sõidukite popimad mudelid on esikümne nimekirjas esindatud kolme esimese seas.

Eesti kõige populaarsemad sõidukid 2018. aastal:

  1. 1) Škoda Octavia – 1025,
  2. 2) Toyota RAV4 – 997,
  3. 3) Renault Clio – 861,
  4. 4) Toyota Avensis – 785,
  5. 5) Kia Sportage – 663,
  6. 6) Toyota Auris – 653,
  7. 7) Škoda Superb – 636,
  8. 8) Toyota C-HR – 594,
  9. 9) Kia Cee’d – 572,
  10. 10) Volkswagen Golf – 564.

Esikümne allikas: Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liit (AMTEL).

  1. Ärge unustage ajutist töötajat pärast lepingu lõppemist tööle!
  2. Nii see maailm ringi käib
  3. Kas oluline on kvaliteet või kvantiteet?
  4. Isegi loodus ja haigus taltuvad paksu rahakoti ees
  5. Üksi kaugele ei jõua
  6. Kõik on valikute küsimus
  7. Võrukese arvamus uuest pargist
  8. Palun rohkem inimlikkust!
  9. Emaks olemist ei saa raamidesse suruda
  10. Teiste järelt koristamine on uus trend
  11. Saiake või porgand?
  12. Tükk tühja maad, mida keegi ei vaja
  13. Karm reaalsus ja äärmuslikud abinõud
  14. Kas meil EKREta on veel lootust?
  15. Enne kui jooksed, tasub alati mõelda, kelle järel, milleks ja kas ikka
  16. KIRJAD 85 aastat tagasi toimus ebaseaduslik relvastatud riigipööre
  17. ARVAMUS Uus Rõuge vald peab võitlema nii uute kui ka vanade probleemidega
  18. ARVAMUS Möödunud riigikogu valimistest
  19. ARVAMUS Stalinism Rõuge moodi
  20. ARVAMUS Rõuge NSV

Lehekülg 132 / 325

  • 127
  • 128
  • 129
  • 130
  • 131
  • 132
  • 133
  • 134
  • 135
  • 136

 


 

VIIMATI LISATUD

Palgatabeli tippu kuulumiseks tuleb Eestis teenida vähemalt 3857 eurot

23.10.2025 EESTI ELU

Tüdrukud hakkavad e-sigaretti tarvitama poistest varem

23.10.2025 EESTI ELU

More from this category

 

  • 1
  • 2
  • 3
Prev Next

JUHTKIRI Valimised möödas, dialoog kestab

21-10-2025ARVAMUS

Rahva hääl … või rahva häälestus?

17-10-2025ARVAMUS

JUHTKIRI Meie kodu muutub koos teiega

17-10-2025ARVAMUS

JUHTKIRI Kohalike valimiste virvarris tuleb otsida mõistuse ja südametunnistuse tasakaalu

14-10-2025ARVAMUS

Liisa Pakosta  justiits- ja digiminister FOTO: Aigar Nagel

Nõusolekuseadus teeb piiri selgeks – ilma „jah”-ita ei seksi

10-10-2025ARVAMUS

JUHTKIRI Koolitoit ehk soe taldrikutäis väärikust

10-10-2025ARVAMUS

JUHTKIRI Kolm minutit

07-10-2025ARVAMUS

Sügisene saagikoristus piiripunktis

03-10-2025ARVAMUS

JUHTKIRI Kui suurtükid pauguvad ja autod juurduvad

03-10-2025ARVAMUS

JUHTKIRI Meelelahutus eelarve piirides

30-09-2025ARVAMUS

JUHTKIRI 12 minutit

2 kommentaari23-09-2025ARVAMUS

JUHTKIRI Jaht õiglusele

19-09-2025ARVAMUS

JUHTKIRI Sündide vähenemine seab küsimärgi alla tuleviku

16-09-2025ARVAMUS

Mu koduke on tilluke …

13-09-2025ARVAMUS

JUHTKIRI Turvalisus ei tohi jääda investeeringute kõrvalproduktiks

09-09-2025ARVAMUS

JUHTKIRI 2 = 3

02-09-2025ARVAMUS

JUHTKIRI Kui faktid kõiguvad ja taevast kukub rauda

29-08-2025ARVAMUS

JUHTKIRI Võru sünnipäev ja sügise proovikivid

26-08-2025ARVAMUS

JUHTKIRI Kuhu varjuda?

22-08-2025ARVAMUS

JUHTKIRI Kelle Eesti?

20-08-2025ARVAMUS

Iseseisvuse taastamise ajalootähistest

20-08-2025ARVAMUS

Miks ma andsin allkirja toidu käibemaksu alandamise poolt?

12-08-2025ARVAMUS

JUHTKIRI Mis saab siis kui aus töö enam ei toida?

08-08-2025ARVAMUS

JUHTKIRI Kuhu pöörduda tervisemurega, kui EMOsse ei mahu ja perearst on kadunud?

05-08-2025ARVAMUS

JUHTKIRI Vaikne sõda taevas

02-08-2025ARVAMUS

JUHTKIRI Poeskäik kui teadus

29-07-2025ARVAMUS

JUHTKIRI Suvepuhkus toob rõõmu ja tühja külmkapi

22-07-2025ARVAMUS

JUHTKIRI Vabaduse sümbol või luksuskaup?

15-07-2025ARVAMUS

JUHTKIRI Euroopa meister toidulauamaksus

01-07-2025ARVAMUS

Enn Tupp: Võidupüha mõtisklus

21-06-2025ARVAMUS

JUHTKIRI Kelle Eesti?

21-06-2025ARVAMUS

JUHTKIRI Kas sularahavabadus on vabadus?

17-06-2025ARVAMUS

JUHTKIRI Täiskohaga tööl, poole kohaga elus

13-06-2025ARVAMUS

JUHTKIRI Espresso efekt

22-05-2025ARVAMUS

JUHTKIRI Helikopterseadus?

06-05-2025ARVAMUS

JUHTKIRI Kes nõelub tervisekassa rahakoti augud?

1 kommentaar22-04-2025ARVAMUS


 

ENIMLOETUD

Võru linnas võitis valimised SDE

19.10.20252 kommentaari

FOTOD Võru Cristella ja Embach püstitavad hiiglasuure ja ulmelise robotlao te…

21.10.2025

Võru vallas võitis valimised VL Ühtse Valla Eest

19.10.2025

Rõuge vallas võitis Valimisliit Koduvalla heaks

19.10.2025

Võru vallas kaldus 64-aastane mees Mini Cooperiga vastassuunavööndisse ja põr…

21.10.2025

Kauplused jäid Jüri tänava teelõigu remondiga piiramisrõngasse. Kõige rohkem kannatas Rimi supermarket, kuhu ühel päeval sõidukiga ligi ei saanudki. Foto on tehtud 10. oktoobri ennelõunal, mil tänav oli liikluseks juba avatud, kuid mõningased tööd veel jätkusid. Foto: Aigar Nagel

Teelõigu sulgemine röövis kaupluselt neljandiku käibest

17.10.20252 kommentaari

FOTOD Tsenter 10. Uus juht, kindel siht

18.10.2025

Euroopa Liit kiitis heaks 17-aastasele juhiloa andmise

21.10.2025

Väikse saapa ümbersõidutee Saatses sai valmis

22.10.2025

Antsla vallas võitis Valimisliit Kindel Tulevik

19.10.2025

Setomaal võitis Valimisliit Ühtne Setomaa

19.10.2025

Kauaoodatud Karja tänava rekonstrueerimistööd algasid 20. oktoobril freesimisega. Foto: Aigar Nagel

Algas Karja tänava remont, mis toob kaasa mitmesuguseid liikluspiiranguid

21.10.2025

E-hääletamine on lõppenud: kogunes 272 206 e-häält

19.10.2025

  

 

  • AVALEHT
  • 👉🏻SISENE👈🏻
    • Parooli taastamine
  • DIGILEHT
  • PDF
  • KUULUTUSED
  • TELLIMINE
  • TOIMETUS
  • OTSI
  • REKLAAM
    • Paberlehe reklaami hinnakiri
    • Ühisreklaam
    • Tingimused paberlehe reklaamidele
    • Sotsiaalmeedia reklaam
    • Internetireklaami mõõdud
    • Tingimused Bännerile
    • Milline Bänner oleks parim
  • PILDIGALERII
  • Kõik uudised
    • UUDISED
    • ELU JA KULTUUR
    • ARVAMUS
    • EESTI ELU
    • Võru linna ja Linnavolikogu istungid
    • KRIMI
    • GALERIID
    • EESTI UUDISED
    • Põlva
    • SPORT
  • SISUTURUNDUS
  • TV KAVA
  • TARK TEE
  • Telli Uudiskiri
  • Sildid